Upgrade radio cd-wisselaar Honda FR-V

Voor alles met betrekking tot interieur en audio

Upgrade radio cd-wisselaar Honda FR-V

Berichtdoor Adrie » 02 Mrt 2018, 21:26

Hallo allemaal,
De originele radio met 6 cd-wisselaar zou ik willen upgraden.
Naar de radio luister ik niet vaak, valt ook de mindere ontvangst niet op. De cd-wisselaar geeft alleen storing met de overgang van cd-1 naar cd-2. Kortom: echt onder de indruk van deze standaard set ben ik niet. Maarja, wat kan je verwachten van zo'n oude set.
Daarom zit ik te denken om een Yatour set aan te sluiten op de radio. Kan ik muziek afspelen vanaf usb.
Zijn hier problemen te verwachten ?
Als ik het goed begrijp blijft bediening via stuurwiel mogelijk. Alleen mag de usb-stick dan 6 mappen hebben met elk maximaal 99 nummers ? Kan ik dit dan omzeilen door nummers van 1cd samen te voegen tot één groot mp3-bestand, zodat ik in theorie per map 99 volledige muziekcd's kwijt kan in mp3-formaat ? Iemand tips ? Iemand dit al gedaan ? En hoe is de ervaring hierbij ?
Want om nu de bestaande radio en cd-wisselaar eruit halen, nieuwe 2din console erin, nieuwe radio en alles aansluiten zie ik niet echt zitten.
En het geluid met al die speakers rondom is wel mooi :)

Adrie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 13
Geregistreerd:
02 Mrt 2018, 20:41

Re: Upgrade radio cd-wisselaar Honda FR-V

Berichtdoor mielko » 03 Mrt 2018, 21:52

Wij zijn allemaal heel tevreden met de standaard cassette speler die er standaard in zit :cheesygrin:
CD 's afspelen zou fantastisch wezen
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Upgrade radio cd-wisselaar Honda FR-V

Berichtdoor maddox » 04 Mrt 2018, 11:27

je hebt van dension een kastje die je op de aux uitgang zet van een originele radio ( moet de radio dat wel hebben uiteraard)
Met dit kastje krijgt de radio dan een usb aansluiting en een carkit funtcie.

Hoe de restricties zijn met het aantal liedjes en mappen weet ik niet.
Je hoeft iig geen andere kabels te verwijderen of een andere radio te plaatsen.

maddox
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 87
Geregistreerd:
28 Jul 2009, 08:41
Woonplaats:
heerlen

Re: Upgrade radio cd-wisselaar Honda FR-V

Berichtdoor Adrie » 04 Mrt 2018, 17:26

De Dension is toch beperkter, lees ik op internet.
En verkoopprijzen weer hoger. Verder heel weinig gebruikservaring te vinden op internet.
Gezien de mogelijkheden en prijs, denk ik dat ik de Yatour voor circa €65 ga uittesten.
Maar bedankt voor het meedenken.

Adrie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 13
Geregistreerd:
02 Mrt 2018, 20:41

Re: Upgrade radio cd-wisselaar Honda FR-V

Berichtdoor jaspersFZR » 16 Mrt 2018, 20:55

Ik ga morgen een yatour inbouwen in mijn frv. Dus ik kan je er over een paar dagen alles over vertellen!

Ik heb een bluetooth yatour YT-BTA-HON2 aangeschaft (64euro op alieexpres) en zou gewoon prima moeten werken, ik hang gewoon mijn telefoon met spotify eraan, dus of dan stuurbediening werkt weet ik niet. Harder en zachter is alles wat ik dan nodig heb.

ik zal kijken of ik er een how to van kan maken, is best een operatie om kabeltje achterin de radio in te prikken.

jaspersFZR
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 13
Geregistreerd:
22 Aug 2017, 14:46

Re: Upgrade radio cd-wisselaar Honda FR-V

Berichtdoor Adrie » 17 Mrt 2018, 15:05

Ik ben benieuwd :like:
En daarna gaat er eentje bij mij in.

Ik ben ook benieuwd hoeveel mappen en nummers je kan aanmaken.
Ik heb gehoord dat er mogelijk beperkingen met 6 mappen en 99 nummers.
Maar er is een mogelijkheid om lossen mp3-nummers weer samen te voeegn tot één groot mp3=bestand.
Kan je mooi een hele cd samengevoegd kwijt, betekent dan 99 cs's onder één enkele map :up:
Dat geeft ook weer mogelijkheden.

Adrie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 13
Geregistreerd:
02 Mrt 2018, 20:41

Re: Upgrade radio cd-wisselaar Honda FR-V

Berichtdoor jaspersFZR » 18 Mrt 2018, 14:09

Ik heb de yatour ingebouwd. Ik heb de bluetooth variant, deze werkt eigenlijk heel simpel, mogelijke inputs zijn bluetooth en aux in (gewoon 3.5mm jackplugje)

Selecteer je cd1 op de frv radio, dan heb je de bluetooth geactiveerd, selecteer je cd 2 dan zit je op de aux ingang. Wat mij betreft 100%ideaal dit. Je hebt ook de oudere yatour die sd kaarten kan lezen enzo. Wat mij betreft is dat niet meer zo nodig, kan zijn dat je dan wel tegen die mappen limiet aanloopt.

Ik kan overigens met de knoppen op het stuur gewoon naar een volgend nummertje skippen. perfect! Ik ga zo de how to even schrijven

jaspersFZR
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 13
Geregistreerd:
22 Aug 2017, 14:46


Terug naar Interieur / Audio



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
cron