plus kabel trekken

Voor alles met betrekking tot interieur en audio

plus kabel trekken

Berichtdoor bammes » 06 Feb 2016, 14:47

Hallo ik ben Pascal en ik heb een FK2 1.8 sport uit '07. Nu zit ik met het volgende probleem: ik wil graag mijn audio verder uitbreiden, maar dan moet ik eerst mijn plus kabel naar binnen trekken. Wie heeft daar ervaring mee en kan me aub helpen? Eventueel met foto's van hoe en wat. Ik kom er niet aan uit Ik had al een beetje grijs haar maar nu helemaal :P Alvast bedankt voor de hulp!

mvg Pascal

Moderator: Leestekens toegevoegd

bammes
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
19 Aug 2006, 08:45

Re: plus kabel trekken

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 06 Feb 2016, 15:40

Wie zoekt die zal vinden. Die vraag is al vaker gesteld hier.
In je schutbord zitten rubbers waar je ze doorheen kunt leggen, verder in de auto gewoon langs je deur onder de bekleding tot de kofferbak...

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: plus kabel trekken

Berichtdoor Bietelboer » 06 Feb 2016, 16:27

Op het werk trekken wij dit soort dikke kabels meestal door het schutbord achter het stuur, bij vw's(i know, i know) zit daar altijd een dikke bos kabels waar wij hem langs op leggen. wellicht eens onder je kap kijken of je daar een doorvoer van kabels ziet? of ergens een doorvoer rubber welke nog niet gebruikt is?

Je zal aan de binnenkant waarschijnlijk wel wat interieur aan de kant moeten halen.

Gebruikers-avatar
Bietelboer
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 12685
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 21:36
Woonplaats:
D'burg

Re: plus kabel trekken

Berichtdoor Niiele » 19 Feb 2016, 10:52

Hallo,

Toevallig heb ik dit twee weken geleden zelf gedaan. Je hebt boven je rempedaal een rubber zitten en als je daar naar links omhoog kijkt zit nog een rubber. Het beste is om het rubber naar buiten te duwen. Want ik heb geprobeerd een gaatje in het rubber te maken om daar de kabel doorheen te trekken, maar hiermee heb ik dus een dun kabeltje geraakt en hierdoor was mijn hele stuurbekrachtiging weg gevallen ::( Het is een heel werk geweest om weer goed bij die kabel te kunnen komen om deze te repareren dus goed opletten als je hier gaat werken haha.

Niiele
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
19 Feb 2016, 10:43

Re: plus kabel trekken

Berichtdoor EHLidtec » 23 Okt 2016, 18:49

Ik heb geen vraag, maar ik wil graag meedelen waar bij de Honda Civic IX 5deurs (ook betiteld als FN) 2012-nu de doorvoer van de pluskabel voor audioversterker(s) doorheen kan.
Waarom? Omdat ik op internet zeer weinig tot niets kan vinden van de Civic IX en car audio.

Aan de passagierszijde zit onder de motorkap tegen het schutbord uiteraard een {rubber} met daardoor electrakabels. Omdat het bij mijn Civic zwart is wat de klok slaat en het motorcompartinent helemaal bomvol techzaken zit is het daar erg donker. Erg lastig te zien, maar er is een doorvoer mogelijkheid!
Wat ik zelf ga doen is een pluskabel aanleggen waarbij ik de pluskabel via het {rubber} aan de passagierszijde doe. Ik ga of naast het {rubber} naar binnen met genoeg tape op die plek, of ik maak een sneetje bijna aan de buitenkant van het {rubber}.
Het afwerkingskunstof in de auto laat ik intakt en ik ga de pluskabel met mijn vingers eronder duwen. auw, auw.

Daarna de versterker vastschroeven, filters aansluiten, mischien wat bitumen matjes warmen en vastduwen, en woofer en tweeters installeren.
De versterker goed aarden, en dan alles afstellen. Als het goed is springen mijn versterkers vanzelf aan als ze voldoende aansturing krijgen van de autoradio zonder (blauwe) remotekabel te hoeven gebuiken.
Als ik pech heb kom ik toch een remotekabel aan het doortrekken. Ik hoop van niet.


De pluskabel leidt ik in een zwarte afwerkingsslang en zet ik vast met tierips.

Bij de stationwagen variant van de Civic IX is denk ik hetzelfde mogelijk.


Last but not least. Ik ga spelen op een bescheiden 4 x 75 watt 4 ohm. Het hoeft niet hard, ik wil gewoon goed geluid.
EHL. Bezig aan mijn derde Honda Civic. Begonnen bij Benzine daarna LPG en nu Diesel.
Van 3 deurs hatchbach naar 2 deurs coupé en nu een 5 deurs hatchback.
Van zilver metaliek naar donker rood en nu zwart of te wel black pearl.
Van een bescheiden 80 pk ongeveer naar 90 pk en nu 150 pk.

EHLidtec
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 16
Geregistreerd:
17 Okt 2015, 09:21


Terug naar Interieur / Audio



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten
cron