Geen geschakelde plus.

Voor alles met betrekking tot interieur en audio

Geen geschakelde plus.

Berichtdoor RobertdeGroot » 31 Jan 2016, 22:34

hallo allemaal!

Ik heb gister een nieuwe radio gekocht, super blij mee, Pioneer DEH4800BT. maar ik heb een probleem, (had ik ook al met mijn oude radio maar ik dacht ik pak het nu even aan en ga kijken hoe het komt) ik heb dus geen geschakelde plus. die word gestuurd van de accu naar contactslot, naar zekering 28 in de zekering kast onder het dashboard en dan naar de radio. nu meette ik vanmiddag de boel ff na, en ik had 12v op die zekering staan met contact uit...? daarna zet ik de auto op het contact, geen verschil. paar uur later vanmiddag deed ik nog een poging. nu stond er geen spanning op de zekering met contact zowel aan als uit.... kortom ik denk dat de fout in het contact zit, (aangezien ik ook de sleutel uit het contact kan halen als de auto loopt).

Zijn er misschien mensen die hetzelfde probleem hebben, of gehad hebben? En als het contact kapot is, en ik wil dat vervangen, dan moeten er waarschijnlijk ook nieuwe sleutels+deursloten komen?

Groetjes Robert
Civic EJ9

RobertdeGroot
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 205
Geregistreerd:
03 Jan 2016, 21:04
Woonplaats:
Delden

Re: geen geschakelde plus.

Berichtdoor FreakoRico » 31 Jan 2016, 22:45

Gaat dit om OEM bekabeling..?
Of om verknipte rotzooi?

Ik gok erop dat dit om je Ej9 gaat..?

Nieuwe sloten etc vanwege een geschakelde plus die waarschijnlijk niet helemaal lekker door je zekeringkast gaat lijkt mij niet nodig. :)
Bekabeling zelf zou je ook kunnen vervangen.
Meet anders eens op je zekeringkast zelf, hier zitten 5 ''optie'' uitgangen. De 1 zal continu 12v op staan, 1 van de andere als die pas op contact staat. Je zou eventueel als noodoplossing hiervandaan een losse draad met een AMPtje eraan erin kunnen steken, en naar je radio laten lopen.
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Geen geschakelde plus.

Berichtdoor Kevinio » 01 Feb 2016, 08:38

Heb je zo ISO verloop stekker gebruikt? Op en of andere reden zit de constante plus en geschakelde plus echt altijd omgedraaid daarbij. :hmmm:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Geen geschakelde plus.

Berichtdoor Error » 01 Feb 2016, 09:44

x2 dat heb ik ook al zovaak gehad... stomme dingen...

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Geen geschakelde plus.

Berichtdoor Al-X » 01 Feb 2016, 11:44

Meestal zit er in die verloopstekker toch nog een stekkertje tussen de geschakelde en constante plus, zodat je ze om kan wisselen? Althans, bij de vele (3 :emo:')) van die stekkers die ik in m'n leven heb gekocht kon dat wel. En inderdaad iedere keer moesten ze gewisseld worden :emo:')

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Geen geschakelde plus.

Berichtdoor RobertdeGroot » 01 Feb 2016, 12:39

dit gaat inderdaad om oem bekabeling, en ja ik heb een iso verloop stekker: die gaat van oem naar iso en van iso naar pioneer stekker. het gaat inderdaad om mijn ej9. maar als ik het schema goed begrijp heb ik twee keer een constante plus, en een geschakelde.. rood en geel is bij mij constant en blauw geschakeld als ik het goed heb.. dus dan kan je de stekkertjes wel omdraaien van de iso verloop, maar dan heeft dat eigenlijk weinig zin lijkt me... Ik ga er vanavond verder naar kijken en als het nodig is zal ik een paar foto's maken.
Civic EJ9

RobertdeGroot
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 205
Geregistreerd:
03 Jan 2016, 21:04
Woonplaats:
Delden

Re: Geen geschakelde plus.

Berichtdoor Error » 01 Feb 2016, 13:13

waarom zou je twee keer een constante plus hebben?? rood en geel; een vd twee is constant en een vd twee is geschakelde plus... check even waar die blauwe dan voor is..

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Geen geschakelde plus.

Berichtdoor Kevinio » 01 Feb 2016, 13:16

Rood is voeding, geel is geschakeld en blauw (vaak blauw/wit) is remote (naar bijv. antenne of versterker).
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Geen geschakelde plus.

Berichtdoor RobertdeGroot » 01 Feb 2016, 15:10

Kevinio schreef:Rood is voeding, geel is geschakeld en blauw (vaak blauw/wit) is remote (naar bijv. antenne of versterker).


ooh, daar is blauw dus voor, dan begint het al duidelijker te worden. dan heb ik dus dat de geschakelde plus, bij mij constant blijft... vandaar de twee plussen. dat zou dus kunnen komen door mijn contactslot, of slechte sleutel denk ik? :ehhh:
Civic EJ9

RobertdeGroot
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 205
Geregistreerd:
03 Jan 2016, 21:04
Woonplaats:
Delden


Terug naar Interieur / Audio



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
cron