Verschillende modellen interieur

Voor alles met betrekking tot interieur en audio

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor D-Per4mance » 26 Jan 2016, 09:54

Vladi schreef:
D-Per4mance schreef:Geen idee waar OEM Honda stoelen vandaan komen. Takata misschien? Die maken ook de OEM gordels. Probleem is dat OEM stoelen bedacht zijn op maximaal 1.93 (dat is de standaard die als max gebruikt wordt in de industrie). Recaro bedenkt zijn stoelen voor een bredere range lichamen.


Volgens mij komen die van de EP3 ook gewoon van Recaro hoor, het is alleen een ander model.
Kan geen enkele bron vinden die dat tegenspreekt (op jou na dan).

De stoelen van de Shuttle zijn niet voor iemand van 1.93 gemaakt, daar ben ik wel vrij zeker van :mrgreen:


Heb je een bron die het kan bevestigen dan? Zou graag eens iemand zien die aan weet te tonen dat die dingen met de driehoekige hoofdsteun door Recaro gemaakt zijn. Normaal staat altijd wel ergens Recaro op de stoel als die ze gemaakt hebben. Als ze wel van Recaro zijn dan zijn het wel de slechtst zittende Recaro's waar ik ooit in gezeten heb. Voor zover ik weet is de 30th anniversary de enige EP3 die Recaro's heeft...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor Vladi » 26 Jan 2016, 10:18

D-Per4mance schreef:
Heb je een bron die het kan bevestigen dan? Zou graag eens iemand zien die aan weet te tonen dat die dingen met de driehoekige hoofdsteun door Recaro gemaakt zijn. Normaal staat altijd wel ergens Recaro op de stoel als die ze gemaakt hebben. Als ze wel van Recaro zijn dan zijn het wel de slechtst zittende Recaro's waar ik ooit in gezeten heb. Voor zover ik weet is de 30th anniversary de enige EP3 die Recaro's heeft...


Enkel Wikipedia aan mijn zijde (EP3 pagina, note hoe ze eerst spreken over "Recaro" en later over de speciale "30th Anni Recaro's"), daarom ben ik ook zo benieuwd naar de bronnen hoe jij erbij komt dat ze juist niet van Recaro zijn.
Heb helaas geen EP3 stoelen anders had ik op zoek gegaan naar het labeltje. Ik sluit in ieder geval niet uit dat het gewoon Recaro's zijn gezien de kwaliteit, want kwalitatief zijn het prima stoelen (maar misschien niet voor jouw lengte/zithouding.)
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor kristo » 26 Jan 2016, 12:20

Het is zo dat in de EPC de stoelen van de Anniversary en de JDM expliciet 'Recaro' heten en niet die van de andere EP3s.

Zegt genoeg.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor D-Per4mance » 26 Jan 2016, 12:29

Hoe ik erbij kom dat de standaard EP3 stoelen geen Recaro's zijn is simpel: er staat nergens Recaro op. Normaal staat in recaro's op tig plaatsen een Recaro logo (verstelknop, stickertje onde de stoel etc.). Gezien dat Recaro's toch wel een prestigieus merk zijn zetten fabrikanten ook maar wat graag erop dat het Recaro's zijn. Dat hebben de EP3 stoelen niet. Dus tot het tegendeel bewezen is durf ik ervan uit te gaan dat die EP3 stoelen geen Recaro's zijn.

Edit: wat zoeken leverde deze mail van een EP3 (USDM Si, maar dat zijn dezelfde stoelen als in onze EP3) eigenaar aan Recaro op. Hij heeft Recaro gevraagd of zijn stoelen van bij hun komen. Zie hier het antwoord van Recaro:

Dear Mr XXXXX,

I received your mail from RECARO info-service today.

The 2002 and 2003 models of Honda Civic Si seats USA are not
equipped with RECARO seats. We equip only the Honda Civic R-Type for
the
japanese market with our OEM seats.

Mit freundlichen Gruessen / Best Regards

Kurt Staib
QS9000 OEM

RECARO GmbH & Co. KG
---------------------------------------
Stuttgarter Strasse 73
73230 Kirchheim / Teck
Tel.: 0049 (0) 70 21 / 93-5247
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor Vladi » 26 Jan 2016, 13:15

kristo schreef:Het is zo dat in de EPC de stoelen van de Anniversary en de JDM expliciet 'Recaro' heten en niet die van de andere EP3s.

Zegt genoeg.


Dat viel mij ook al op, maar dat zegt niet zoveel over het design van de EP3 stoelen, wat evengoed van Recaro had kunnen zijn maar niet uitgebracht onder hun naam.

D-Per4mance schreef:Hoe ik erbij kom dat de standaard EP3 stoelen geen Recaro's zijn is simpel: er staat nergens Recaro op. Normaal staat in recaro's op tig plaatsen een Recaro logo (verstelknop, stickertje onde de stoel etc.). Gezien dat Recaro's toch wel een prestigieus merk zijn zetten fabrikanten ook maar wat graag erop dat het Recaro's zijn. Dat hebben de EP3 stoelen niet. Dus tot het tegendeel bewezen is durf ik ervan uit te gaan dat die EP3 stoelen geen Recaro's zijn.

Edit: wat zoeken leverde deze mail van een EP3 (USDM Si, maar dat zijn dezelfde stoelen als in onze EP3) eigenaar aan Recaro op. Hij heeft Recaro gevraagd of zijn stoelen van bij hun komen. Zie hier het antwoord van Recaro:

Dear Mr XXXXX,

I received your mail from RECARO info-service today.

The 2002 and 2003 models of Honda Civic Si seats USA are not
equipped with RECARO seats. We equip only the Honda Civic R-Type for
the
japanese market with our OEM seats.

Mit freundlichen Gruessen / Best Regards

Kurt Staib
QS9000 OEM

RECARO GmbH & Co. KG
---------------------------------------
Stuttgarter Strasse 73
73230 Kirchheim / Teck
Tel.: 0049 (0) 70 21 / 93-5247



De mail zegt genoeg over de EP3 stoelen, ik vraag mij wel af waar deze vervaardigd zijn in dat geval.

Overigens klopt de rest niet helemaal, Recaro heeft ook stoelen voor meerdere modellen geleverd waar er alleen maar op onzichtbare plekken op staat dat het Recaro's zijn (onderzijde, rails) (Zie bijvoorbeeld Golf Colorconcepts, Subaru STI, volgens mij Audi S3 en andere Audi RS modellen ook).
Tuurlijk willen zij hun naam graag uitdragen maar in veel gevallen zijn de OEM delen gewoon kwaliteitsdelen waar de naam niet overduidelijk herkenbaar op uitgedragen wordt.

Hoe dan ook, ik zou er gewoon een keer in gaan zitten als TS zijnde, in plaats van de aanname te maken dat ze niet comfortabel zitten omdat het geen Recaro's zijn. Zitpositie verschilt heel erg per persoon natuurlijk.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor Kevinio » 26 Jan 2016, 13:24

Inderdaad, David vindt Del Sol stoelen bijvoorbeeld geweldig zitten en de rest van de wereld vind dat niet. Ikzelf vindt S2000 stoelen heel fijn zitten, maar in een Sol nog steeds te hoog. Het scheelt echt van persoon tot persoon.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor D-Per4mance » 26 Jan 2016, 13:28

Maar David is, ehhm hoe zeg ik dat netjes... bijzonder.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor RobertdeGroot » 26 Jan 2016, 18:59

precies iedereen vind een andere stoel weer fijn, mijn collega heeft sinds kort precies zon zelfde civic als mij gekocht, alleen dan de facelift ervan. ej9 uit 2000. ik heb daar even ingezeten en ik moet zeggen dat de stoel niet heel veel verschillen met die van mij. dus als ik andere stoelen ga aanschaffen wordt het iets in de trend van een recaro speed ofzo. ikzelf vind dan alleen dat de rest van het interieur moet passen bij de stoelen, dus dat zou betekenen dat ik de deurpanelen en achterbank ook zou moeten wisselen voor een iets rustigere stof, en ook in het zwart bijv. zijn er civic's uitgevoerd met een egaal zwart interieur bijv?

Moderator: let even op je leestekens
Civic EJ9

RobertdeGroot
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 205
Geregistreerd:
03 Jan 2016, 21:04
Woonplaats:
Delden

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor breakerh » 26 Jan 2016, 23:18

Robert, ik zou zeggen kijk eens naar zelf bekleden?
Je deurpanelen zijn goed te doen. Het dak kan je eruit halen en zwart spuiten en een ek9 vloerkleed erin en done :)
( spreek uit ervaring ;) )
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor Boes16A2 » 27 Jan 2016, 08:23

of je neemt een heel VTI interieur over van iemand, dan kun je matchende bank en stoelen gebruiken, Ik vind de VTI stoelen al een stuk beter zitten dan t standaard meubilair.

T VTI interieur vind je ook in Jewel en Silverstone EJ9s.
Let wel op ik heb wel eens gezien dat facelift coupe stoelen als VTI stoelen werden aangeboden. Deze zijn niet t zelfde de coupe stoel heeft grijze stof en de zitting is een stuk vlakker en zit daardoor echt ruk.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor D-Per4mance » 27 Jan 2016, 09:13

Egaal zwarte achterbank zat alleen in de EK9, maar die hebben dan wel een rode stiknaad. Andere Civic's hebben 50 shades of grey interieur. Dat klinkt overigens geiler dan het is...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor kristo » 27 Jan 2016, 11:04

breakerh schreef:ek9 vloerkleed

Dat past niet netjes in een LHD natuurlijk. Wil je zoiets koop dan een rood tapijt aftermarket.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor breakerh » 27 Jan 2016, 11:23

@kristo,

Sorry stom, bedoel ek4 kleed. die is zwart.
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor D-Per4mance » 27 Jan 2016, 12:04

kristo schreef:
breakerh schreef:ek9 vloerkleed

Dat past niet netjes in een LHD natuurlijk. Wil je zoiets koop dan een rood tapijt aftermarket.


Krijg je die eigenlijk ook ergens in Europa? Mijn hok mocht ook wel een vers vloertje hebben, maar vind alleen stockinteriors in de USA. Dan mag je eerst nog 3 voor de belasting bukken voordat het spul op je deurmat ligt...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Verschillende modellen interieur

Berichtdoor kristo » 27 Jan 2016, 12:35

Geen idee op dit moment, herinner me enkel dat je dat 'ergens' kon krijgen, kan zijn dat het die site was toen ook idd.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

VorigeVolgende

Terug naar Interieur / Audio



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
cron