AP1 EK tellerbak conversie.
Geplaatst: 06 Nov 2012, 09:08
Hallo,
Ik wil graag een AP1 tellerbak conversie gaan doen in mijn EJ9. Nu zijn er op de markt (semi) kant en klare oplossingen te vinden om het klusje te klaren(e.g. Mark Lamond, Whiteford Davies).Via wireworx kun je zelfs een conversie harnass kopen. Maar ik vroeg mij af wat word en nou werkelijk gedaan in die "black boxen" aan gezien je alsnog 30 draden moet omsolderen. voor zover ik voor nu kan zien doen ze alleen het volgende:
VSS signaal omvormen (speedohealer heal-tech v4.0) http://www.motorcorner.nl/diversen-speedohealer-p-6434.html (type: SH-V4+SH-H01)
ECT signaal aanpassen (http://www.modifry.com/products/ect2/index.htm)
benzinemeter aanpassen. (22,5 ohms weerstand)
Zijn er verder nog zaken die aangepast worden bij een s2k cluster conversie?
mvg, Sander
PS: Graag wil ik dit topic een compleet beeld over de conversie creeren, dus svp geen meningen over de conversie posten. bij voorbaat dank daarvoor
Ik wil graag een AP1 tellerbak conversie gaan doen in mijn EJ9. Nu zijn er op de markt (semi) kant en klare oplossingen te vinden om het klusje te klaren(e.g. Mark Lamond, Whiteford Davies).Via wireworx kun je zelfs een conversie harnass kopen. Maar ik vroeg mij af wat word en nou werkelijk gedaan in die "black boxen" aan gezien je alsnog 30 draden moet omsolderen. voor zover ik voor nu kan zien doen ze alleen het volgende:
VSS signaal omvormen (speedohealer heal-tech v4.0) http://www.motorcorner.nl/diversen-speedohealer-p-6434.html (type: SH-V4+SH-H01)
ECT signaal aanpassen (http://www.modifry.com/products/ect2/index.htm)
benzinemeter aanpassen. (22,5 ohms weerstand)
Zijn er verder nog zaken die aangepast worden bij een s2k cluster conversie?
mvg, Sander
PS: Graag wil ik dit topic een compleet beeld over de conversie creeren, dus svp geen meningen over de conversie posten. bij voorbaat dank daarvoor