AP1 EK tellerbak conversie.

Voor alles met betrekking tot interieur en audio

AP1 EK tellerbak conversie.

Berichtdoor CTR-Almere » 06 Nov 2012, 09:08

Hallo,

Ik wil graag een AP1 tellerbak conversie gaan doen in mijn EJ9. Nu zijn er op de markt (semi) kant en klare oplossingen te vinden om het klusje te klaren(e.g. Mark Lamond, Whiteford Davies).Via wireworx kun je zelfs een conversie harnass kopen. Maar ik vroeg mij af wat word en nou werkelijk gedaan in die "black boxen" aan gezien je alsnog 30 draden moet omsolderen. voor zover ik voor nu kan zien doen ze alleen het volgende:

VSS signaal omvormen (speedohealer heal-tech v4.0) http://www.motorcorner.nl/diversen-speedohealer-p-6434.html (type: SH-V4+SH-H01)
ECT signaal aanpassen (http://www.modifry.com/products/ect2/index.htm)
benzinemeter aanpassen. (22,5 ohms weerstand)

Zijn er verder nog zaken die aangepast worden bij een s2k cluster conversie?

mvg, Sander
PS: Graag wil ik dit topic een compleet beeld over de conversie creeren, dus svp geen meningen over de conversie posten. bij voorbaat dank daarvoor :like:
Laatst gewijzigd door CTR-Almere op 27 Aug 2013, 15:22, in totaal 6 keer gewijzigd.
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
EE9 G-66P B18C-R --> SOLD..
EJ9 R-81 H22A --> R.I.P. H22A --> D15z6 (--> K20A2) --> SOLD..
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
DC5 B-507P K20A2

HOW-TO S2000 tellerbak
Mijn wie=wie

Gebruikers-avatar
CTR-Almere
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 475
Geregistreerd:
19 Feb 2010, 09:26

Re: AP1 EK tellerbak conversie.

Berichtdoor CTR-Almere » 06 Nov 2012, 09:40

Hier is een thread van een AP2 cluster in een EG, maar het zelfde principe gaat op voor een AP1 in EK

http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=57830

mvg, Sander
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
EE9 G-66P B18C-R --> SOLD..
EJ9 R-81 H22A --> R.I.P. H22A --> D15z6 (--> K20A2) --> SOLD..
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
DC5 B-507P K20A2

HOW-TO S2000 tellerbak
Mijn wie=wie

Gebruikers-avatar
CTR-Almere
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 475
Geregistreerd:
19 Feb 2010, 09:26

Re: AP1 EK tellerbak conversie. door sunshine_joycie

Re: AP1 EK tellerbak conversie.

Berichtdoor sunshine_joycie » 06 Nov 2012, 09:43

die 3 zaken die je noemt zijn ook de 3 waar de box voor is, rest luistert gewoon naar elkaar, alleen ff de juiste dropveters op elkaar solderen ;)

sunshine_joycie
 

Re: AP1 EK tellerbak conversie.

Berichtdoor Ran-DiZzle » 23 Nov 2012, 18:31

en waar is er makkelijk aan zown box te komen? heb nl ook een cluster liggen voor in mn ej9 en wil m zo makkelijk mogelijk aansluiten.
D16z9 powered EJ9.

Swaffelen staat voor het laten slingeren van het mannelijk geslachtsdeel en er moedwillig tegen een object mee aantikken.

Gebruikers-avatar
Ran-DiZzle
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 352
Geregistreerd:
22 Jul 2007, 21:21
Woonplaats:
Flevopolder

Re: AP1 EK tellerbak conversie.

Berichtdoor CTR-Almere » 26 Nov 2012, 13:48

Ran-DiZzle schreef:en waar is er makkelijk aan zown box te komen? heb nl ook een cluster liggen voor in mn ej9 en wil m zo makkelijk mogelijk aansluiten.


google maar even naar Whiteford Davies, direct op de site kun je ze bestellen. maar nogmaals houdt rekeing met lange levetijden. en als je echt geld over hebt en pnp wilt kun je ook ff op wireworx.com kijken. Dan heb je ook direct een conversie harnass erbij.

mvg, sander
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
EE9 G-66P B18C-R --> SOLD..
EJ9 R-81 H22A --> R.I.P. H22A --> D15z6 (--> K20A2) --> SOLD..
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
DC5 B-507P K20A2

HOW-TO S2000 tellerbak
Mijn wie=wie

Gebruikers-avatar
CTR-Almere
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 475
Geregistreerd:
19 Feb 2010, 09:26

Re: AP1 EK tellerbak conversie.

Berichtdoor CTR-Almere » 20 Dec 2012, 09:57

HIerbij de voor mijn ato aangepast WriteUp:

AP1 cluster in EDM EJ9 chassis

Connector A ---------------------------------------------- EK harness


4 PNK (SRS) Connect to SRS wire, I don't know it. Or +12V power to turn off light.

6 YEL (Fuse 5) ------ONLY IN CANADA-ONLY IN CANADA-------- BLK/WHT (B15 IGNITION Power)

7 GRN/RED (Left turn signal (+)) ------------------------- GRN/RED (C7 Left Turn)

8 GRN/YEL (Right turn signal (+))------------------------- GRN/YEL (B4 RightTurn)

9 RED/WHT (High beam (+)) -------------------------------- RED/GRN (C6 Highbeam)

10 RED/BLU (High beam (-)) ------------------------------- BLK (B2 Ground)

11 BLU/BLK (Trunk indicator) ----------------------------- BLU/BLK (B3 Trunk Open)


Connector B

2 RED/YEL (rear foglight) -------------------------------- BLK/WHT (B15 IGNITION Power)

3 RED/BLK ------------------------- +12 dims the cluster-- RED/BLK (C13 Lts On Input)

4 YEL (Fuse 5) ------------------------------------------- BLK/WHT (B15 IGNITION Power)

5 WHT/RED (Fuse 25) -------------------------------------- BLK/WHT (B15 IGNITION Power)

6 GRN (Door Pin Input ground signal) --------------------- Door Pin Switch Find wire somewhere

8 BLK (Ground) ------------------------------------------- BLK (B2 Ground)

9 BLK (Ground) ------------------------------------------- BLK (B2 Ground)

10 RED (Circuit 12 – dash and console lights (-)) -------- BLK (B2 Ground)


Connector C

1 Wht/Blk VSS OUTPUT ------------------------------------- Use to connect to regular speedo if ya want.

3 BLU/WHT (Vehicle speed signal input (-)) --------------- Connect to VSS Converter (B11 op EK cluster)

5 BLU (RPM signal input) --------------------------------- BLU (C8 Igniter Unit)

7 YEL/GRN (Coolant temp input) --------------------------- Connect to ECT Converter (B12 op EK cluster)
(Foutje in het schema van Mark Lamond, daar staat op B12 voor de tweede keer Turn Signal Right)

8 YEL/BLK (Fuel gauge signal input) ---------------------- YEL/BLK (B10 Fuel Gauge)

15 BLU/YEL (Cruise control indicator (-)) ---------------- RED/BLU (E2 Cruise Control)


Connector D

8 BLU/RED (ABS indicator input)--------------------------- BLU/RED (G1 ABS) or (B2 Ground)

9 GRN/WHT (E-brake indicator) ---------------------------- Direct op Handrem?? anders: GRN/RED (B5 Brake Light)

D10 vervalt als D9 niet op handrem werkt.
10 GRN/RED (Brake system Indicator) ---------------------- GRN/RED (B5 Brake Light)

11 WHT/BLU (Charging system indicator (-)) --------------- WHT/BLU (B16 Charging Light)
(both batt and brake lights come on.)

12 BLK/YEL (Fuse 6) -------------------------------------- BLK/WHT (B15 IGNITION Power)

13 YEL/RED (Engine oil pressure switch input (-)) -------- YEL/RED (C3 Oil Pressure)

14 GRN/ORN (CEL (-)) ------------------------------------- GRN/ORG (C5 CEL)

16 WHT/RED (Fuse 25) ------------------------------------- BLK/WHT (B15 IGNITION Power)

Speedo healer http://www.motorcorner.nl/diversen-spee ... -6434.html (type: SH-V4+SH-H01)
ECT moduel: http://www.modifry.com/products/ect2/index.htm (adjustable (roze vak links))

Hier ook een schema om je speedo healer aan te sluiten:
Afbeelding

Hier ook de instrucites van Modifry voor het aan sluiten den de ECT-module:
http://www.modifry.com/products/ect2/ECT-A%20Installation.pdf

mvg, Sander
Laatst gewijzigd door CTR-Almere op 08 Feb 2013, 11:21, in totaal 3 keer gewijzigd.
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
EE9 G-66P B18C-R --> SOLD..
EJ9 R-81 H22A --> R.I.P. H22A --> D15z6 (--> K20A2) --> SOLD..
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
DC5 B-507P K20A2

HOW-TO S2000 tellerbak
Mijn wie=wie

Gebruikers-avatar
CTR-Almere
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 475
Geregistreerd:
19 Feb 2010, 09:26

Re: AP1 EK tellerbak conversie.

Berichtdoor CTR-Almere » 20 Dec 2012, 10:19

EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
EE9 G-66P B18C-R --> SOLD..
EJ9 R-81 H22A --> R.I.P. H22A --> D15z6 (--> K20A2) --> SOLD..
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
DC5 B-507P K20A2

HOW-TO S2000 tellerbak
Mijn wie=wie

Gebruikers-avatar
CTR-Almere
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 475
Geregistreerd:
19 Feb 2010, 09:26

Re: AP1 EK tellerbak conversie.

Berichtdoor CTR-Almere » 10 Jan 2013, 11:32

Hierbij nog even een overzicht van de fuel level meter:

Full--------------------1/2-------------------Empty
2-5--------------------25-39-----------------105-110 (civic)
11-13-----------52-58---------114-120--------130-132 (s2000)
8-9--------------------22-25-------------------25-22 (verschil)
24,5-27,5------------47,5-61,5------------127,5-132,5(Civic+22,5ohm weerstand)

Ik heb gekozen voor een 22,5ohm(5watt) weerstand nu komt hij bij Empty precies goed uit en dat vond ik belangrijker dan alle streepjes vol bij een volle tank. Ik mis nu bovenaan 2 streepjes als mn tank vol is.

mvg, Sander
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
EE9 G-66P B18C-R --> SOLD..
EJ9 R-81 H22A --> R.I.P. H22A --> D15z6 (--> K20A2) --> SOLD..
EP3 B-92P K20A2 --> SOLD..
DC5 B-507P K20A2

HOW-TO S2000 tellerbak
Mijn wie=wie

Gebruikers-avatar
CTR-Almere
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 475
Geregistreerd:
19 Feb 2010, 09:26


Terug naar Interieur / Audio



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten
cron