Natuurlijk Vocht in koplamp

Voor alles wat veranderd is aan de buitenkant

Natuurlijk Vocht in koplamp

Berichtdoor Prospect » 10 Apr 2016, 17:16

Hoi ik heb nu vocht in mijn koplamp fr-v uit 2005 net gekocht met 6 mnd bovag garantie. Nu zegt de handelaar dat het natuurlijk vocht kan zijn. En dat ze er dan niks aan doen. Hier zelf nooit van gehoord en vocht lijkt me niet handig in een xenon koplamp. Iemand bekend met natuurlijkvocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Prospect
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 20
Geregistreerd:
25 Mrt 2016, 08:21

Re: Natuurlijk Vocht in koplamp

Berichtdoor ger[ej9] » 11 Apr 2016, 08:22

Nou vocht is wel natuurlijk ja, net als een boom, koe, schaap, enz.
Maar die horen allemaal niet in je koplampen te zitten. :D

Ik snap de garage ook wel, want je voorruit kan ook beslagen zijn door temperatuur verschil. Misschien dat bedoelen ze met natuurlijk vocht :D
Maar heb je nu vocht altijd?
Dan zijn er 2 mogelijkheden die ik kan bedenken:
- vocht klep dicht geknepen of vuil
- lekkage op koplamp/ koplamp assemblage.

de vocht klep is een soort gat met daarna een klein rubberen slangetje zodat als de "natuurlijk" vocht al verdampt is (bijv door warmte van de koplamp) dat ie eruit kan. Zo'n ding heeft mijn civic iig wel, hoe het bij jou in de FRV durf ik niet te zeggen maar het zou moeten zitten in principe. Dus check of die dan niet dicht geknepen of door vuil verstopt is dat de koplamp dan niet zijn vocht kwijt kunnen.
En jah, de lekkage, als die groot is kan je wrs zien. Maar kleine scheurtjes in de dichting bijv. is lastig.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Natuurlijk Vocht in koplamp

Berichtdoor Flip » 11 Apr 2016, 14:42

jij wint de prijs voor meest dubbelzinnige topictitel van 2016. :emo:') :like:
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Natuurlijk Vocht in koplamp

Berichtdoor Error » 11 Apr 2016, 17:24

hahaha Flip dirty mind :mrgreen:
Ik moest echt even nadenken wat ie nou bedoelt..

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Natuurlijk Vocht in koplamp

Berichtdoor breakerh » 11 Apr 2016, 17:38

Haha error, of hij bedoeld.
Natuurlijk, (van duh t zal eens niet) vocht in de koplamp.

Maar nee wss dacht flip weer bah ;)
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: Natuurlijk Vocht in koplamp

Berichtdoor Prospect » 14 Apr 2016, 13:01

ger[ej9] schreef:Nou vocht is wel natuurlijk ja, net als een boom, koe, schaap, enz.
Maar die horen allemaal niet in je koplampen te zitten. :D

Ik snap de garage ook wel, want je voorruit kan ook beslagen zijn door temperatuur verschil. Misschien dat bedoelen ze met natuurlijk vocht :D
Maar heb je nu vocht altijd?
Dan zijn er 2 mogelijkheden die ik kan bedenken:
- vocht klep dicht geknepen of vuil
- lekkage op koplamp/ koplamp assemblage.

de vocht klep is een soort gat met daarna een klein rubberen slangetje zodat als de "natuurlijk" vocht al verdampt is (bijv door warmte van de koplamp) dat ie eruit kan. Zo'n ding heeft mijn civic iig wel, hoe het bij jou in de FRV durf ik niet te zeggen maar het zou moeten zitten in principe. Dus check of die dan niet dicht geknepen of door vuil verstopt is dat de koplamp dan niet zijn vocht kwijt kunnen.
En jah, de lekkage, als die groot is kan je wrs zien. Maar kleine scheurtjes in de dichting bijv. is lastig.


Kijk dat is een duidelijk verhaal, ze gaan hem binnenkort droog maken en nakijken maar ik weet nu dat er natuurlijk geen natuurlijk vocht in hoort te zitten Thanks

Prospect
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 20
Geregistreerd:
25 Mrt 2016, 08:21

Re: Natuurlijk Vocht in koplamp

Berichtdoor ger[ej9] » 14 Apr 2016, 18:18

houd ons op de hoogte!
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH


Terug naar Exterieur



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten
cron