Xenon retrofit revisited

Voor alles wat veranderd is aan de buitenkant

Xenon retrofit revisited

Berichtdoor kristo » 18 Nov 2015, 12:42

Naar aanleiding van ger[ej9]s vraag 'Xenon? Iemand ervaring?' dit specifieke topic.

Relevante quotes:

ger[ej9] schreef:Zit dus nu te denken om xenon kitje aan te schaffen.
Ben eigenlijk nooit een voorstander van.. omdat tjah, t is niet voor bedoeld.
Veel strooilicht die tegenliggers verblinden enz.
En daarbij zijn de blauwe meneertjes ook niet blij (regels is trouwens veranderd dat het gewoon mag?)

Iemand ervaring met xenon kitje? Welke merk is goed? Hoef geen pilot setje te zijn maar wil ook geen probleem met goedkope meuk zoals mijn mistlampen met gebroken draadje enz.


ger[ej9] schreef:Wat is dus een goede xenon kit... Welke kleur? 4300k? of 5000k? Wil per se niet blauwig. Maar ook niet te geel, dus gwn wit.
Een bron zegt dat 4300k wit is, de ander zegt 5000k wit is. Nu hebben ze ook blijkbaar "R" xenon lampen voor koplampen met reflectoren.
Net als de civic dus, waar de onderste gedeelte eigl een glas die dan de extra licht omhoog reflecteert.


kristo schreef:
ger[ej9] schreef:Nu hebben ze ook blijkbaar "R" xenon lampen voor koplampen met reflectoren

Interessant. [Xenon ombouwsets met R-lampen speciaal ontwikkeld voor koplampen met een reflector]


ger[ej9] schreef:Probleem wat ik vaak zie is dat retrofitted xenon zo veel strooilicht geeft die gwn erg vervelend is vr de tegenliggers.
Of als je voor zo'n auto rijdt. Civics van ons zijn in het algemeen vrij laag, dus die schijnt gwn rechts op je ogen haha.

@Kristo, idd, ze hebben dus weer nieuwe variant blijkbaar.Weet niet of het onzin is of wel verbetering. Iemand ervaring?

Wat is een R-lamp?
De R-lampen, zoals bijvoorbeeld de H7-R lamp is speciaal ontwikkeld voor koplampen met een reflector, het meest traditionele lichtbundelsysteem. Indien u geen volledig dichte reflector in uw koplamp heeft, is er kans op strooilicht.Dit wil zegen dat het lichtbeeld enigzins vertroebelt omdat u er een veel sterkere lamp inzet (de xenonlamp) en hierdoor licht "ontsnapt" uit de traditionele reflector. De volledig dichte reflector wordt ook wel "paddestoel" genoemd. Bij dit soort reflector heeft u GEEN speciale R lampen nodig.

Het probleem met de reflectorspiegels, is dat het onderste gedeelte van de spiegel terug omhoog schijnt. Zet je er een gewone H7 xenon kit in, zonder de afgemarkeerde stukken die de H7R wel heeft, dan gaat het licht onderaan terug omhoog schijnen, recht in de ogen van je tegenliggers. Het andere nadeel van een reflectorspiegel is dat je aflijning nooit echt heel mooi is in vergelijking met een projector.

Let op: heeft u een lens koplamp met een glazen bolletje waar de lamp achter zit, dan heeft u de R of C lampen niet nodig. Indien u vragen heeft over de lampen die u nodig heeft, staan wij altijd voor u klaar om u te helpen.


DennisV32 schreef:Al eens gedacht aan een projector te retrofitten?
https://www.retrofitlab.com/nl/xenon-pr ... n-kit.html

Dan heb je bakken met licht en een net strak lichtbeeld. Installatie is niet erg moeilijk, enkel het glas van je koplamp moet er af.
How-to van de installatie op een EK:
http://honda-tech.com/honda-civic-del-s ... c-2969988/

Ik heb het zelf op de BMW, en ik wil niet meer anders als ik xenon installeer.


ger[ej9] schreef:@Dennis
heb het ook gezien, volg zelf dit op insta, https://instagram.com/visionautoworks/
bijzonder wat voor smaken zijn er allemaal te vinden tegenwoordig. shroud, demon eyes, enz.
Ik vind het geweldig voor wat licht betreft, en zeker het staat heel nice bij rsx/ dc5/ nieuwere civics.
Maar bij een ek.. meh.. Een gezicht met grote open ogen - lijkt verbaasd haha :eek: :eek:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kristo op 18 Nov 2015, 13:02, in totaal 2 keer gewijzigd.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor kristo » 18 Nov 2015, 12:55

Ik vraag me af met die projector retrofits of je dan nog steeds strooilicht hebt aangezien de originele koplamp gebruikt wordt - ik dacht van wel.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 18 Nov 2015, 13:01

Natuurlijk niet..

de koplamp is helder...
anders zou elke projectorlamp in een koplamp strooilicht geven..
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor kristo » 18 Nov 2015, 13:04

Heeft de koplamp (Civic EK bv) niet van die strepen op het 'glas' die voor strooi zorgen bij retrofit?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor Kevinio » 18 Nov 2015, 13:25

Yep, maar je moet dan van die goedkope clear lampen aanschaffen.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Nov 2015, 13:25

Thanks for the topic kristo.

En antwoord op je vraag: nee volgens mij niet meer.
Van wat ik heb begrepen, de oorzaak van de strooilicht is de projector behuizing.

Neem een voorbeeld Civic EK.

Afbeelding

Voor normale OEM H4 lampje, de groene gedeelte zorgt voor de juiste reflectie van licht naar de weg.
De rode gedeelte helpt om de 'ontsnapte' licht die naar beneden schijnt, terug te reflecteren naar de groene gedeelte.
Het maakt voor halogeen echter niet zo veel uit, want je krijgt niet heel veel licht. Oranje is puur voor de sier als het goed is.
Bij xenon retrofit, krijg je opeens (volgens velen) 3x zoveel licht. De rode en vooral de oranje zorgen ervoor dat de "extra" licht juist naar boven worden gereflecteerd - dus je krijgt strooilicht.

Correct me if im wrong.

De projector zorgt ervoor dat de licht naar voren worden geprojecteert, dus niet gereflecteert.
De reflector krijgt dus als het goed is weinig tot helemaal geen licht, omdat de licht al geprojecteerd is naar voren.
En dus veel minder strooilicht.

Maar ik blijf achter mijn mening dat het niet erg nice uitzien is bij een EK hahahha
Laatst gewijzigd door ger[ej9] op 18 Nov 2015, 15:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor Kevinio » 18 Nov 2015, 14:40

Denk om je hoofdletters.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Nov 2015, 15:52

Sorry Mijn Heer. Edited.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor kristo » 18 Nov 2015, 16:01

ger[ej9] schreef:de oorzaak van de strooilicht is de projector behuizing

Goede uitleg :up:

Maar dit slaat op alles bínnen de behuizing. Zoals Kevin beaamt zijn de strepen op de OEM behuizing ook verstrooiiend, maar kan dit dus opgelost door aftermarket koplampen.

Dus als ik het goed begrijp gebruik je met die R-lampen ook nog best aftermarket behuizing.

Is de consensus dan:

retrofit xenon is interessant en mogelijk zonder problemen en best met gebruik van projectors en aftermarket behuizing

question:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Nov 2015, 16:05

Ik denk het wel..
Alleen, hoe dan als je geen projector wilt.
Is het nog wat :doze:
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor kristo » 18 Nov 2015, 16:19

Dan een R-lamp in een aftermarket behuizing veronderstel ik.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor destiny » 18 Nov 2015, 16:55

Zoals aan gegeven een ek heeft helder glas die lijnen maken niks uit bij een ek.

Ga je naar een eg (dat is geen helder glas) dan zal je wel aftermarket lampen moeten aanschaffen.
Afbeelding

destiny
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 678
Geregistreerd:
05 Jun 2007, 15:07
Woonplaats:
Zwijndrecht

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor DennisV32 » 19 Nov 2015, 01:49

Je kan natuurlijk altijd heel de koplampen zwart spuiten, inclusief de reflector, als je de shroud dan ook nog zwart spuit krijg je een heel apart effect.
Op een EM2 maar dan zie je wel wat ik bedoel.

Over strooilicht in een projectorlamp kan ik niet mee praten, ik heb het in de BMW zitten en die gebruikt standaard al een projector.

Dit was mijn lichtbeeld met toen nog 4300K xenon:
Afbeelding

Lampen uit:
Afbeelding

Met 3000K xenon:
Afbeelding
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor ger[ej9] » 19 Nov 2015, 16:03

Ik snap wat je bedoeld.. Maar dan ziet er erg aftermarket uit. Vind dat voor een EK de oem koplamp (of blackhoused) eigl mooiste.
Dus projector voor id ek wordt het niet voor mij. Ik zit nu te overwegen om de R xenon lamp te kopen.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Xenon retrofit revisited

Berichtdoor D-Per4mance » 22 Nov 2015, 13:33

Ik vind dit zo dik! Zeker op een EK, maar ook op een 5th gen heeft het wel wat.

Afbeelding

Of zo... (Het gaat om dat paarse ding ongeveer midden op de foto, niet rechts in het geel)
Afbeelding

Hoewel het voor een 5th gen natuurlijk ook makkelijk kan... Gewoon Denji's kopen. Staat nog altijd super dik naar mijn mening.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Volgende

Terug naar Exterieur



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
cron