welke kit voor lexaan ramen?

Voor alles wat veranderd is aan de buitenkant

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor Al-X » 06 Mrt 2015, 22:18

Alleen dan hoef je het voor het gewicht weer niet te doen geloof ik? Aangezien die hardcoated krengen best wat zwaarder zijn dan gewoon lexaan.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 06 Mrt 2015, 23:02

Al-X schreef:Alleen dan hoef je het voor het gewicht weer niet te doen geloof ik? Aangezien die hardcoated krengen best wat zwaarder zijn dan gewoon lexaan.


Ja joh? Wist ik dus niet haha

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor bert » 07 Mrt 2015, 22:57

wist ik ook niet , bedankt voor de tip
even navragen dan

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor bert » 08 Mrt 2015, 17:29

Hardcoated zou inderdaad minimaal zwaarder zijn .

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor D-Per4mance » 09 Mrt 2015, 21:13

EJ2_B16A2 schreef:
bert schreef:Hey ,
i.v.m. de lexaan kwaliteit is het aan te raden de hard coated versie te nemen ,scheelt dit echt veel?


Als t je daily is is t sterk aan te raden. Vooral als je ze aan je oem raammechanisme maakt, dan kunnen ze door vuil al gaan krassen


Voor op een daily zijn plastic ramen debiel... Zeker vóór zou ik die er niet in willen. Niet alleen vanwege krassen, maar ook vanwege de herrie, beslaan en de veiligheid (als je een plons maakt mep je lexaan er niet uit).
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 09 Mrt 2015, 23:00

D-Per4mance schreef:
EJ2_B16A2 schreef:
bert schreef:Hey ,
i.v.m. de lexaan kwaliteit is het aan te raden de hard coated versie te nemen ,scheelt dit echt veel?


Als t je daily is is t sterk aan te raden. Vooral als je ze aan je oem raammechanisme maakt, dan kunnen ze door vuil al gaan krassen


Voor op een daily zijn plastic ramen debiel... Zeker vóór zou ik die er niet in willen. Niet alleen vanwege krassen, maar ook vanwege de herrie, beslaan en de veiligheid (als je een plons maakt mep je lexaan er niet uit).


De herrie en t beslaan is onzin, net als een ceremonie voor een goudvis :p
Het veiligheid gedeelte ben ik wel met je eens, daarom heb ik voor nog gewoon glas

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor Kevinio » 10 Mrt 2015, 08:11

D-Per4mance schreef:Voor op een daily zijn plastic ramen debiel... Zeker vóór zou ik die er niet in willen. Niet alleen vanwege krassen, maar ook vanwege de herrie, beslaan en de veiligheid (als je een plons maakt mep je lexaan er niet uit).


Because 'racecar' Fer.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor bert » 31 Okt 2015, 21:50

hey ,
ik ben momenteel lexaan aan het instralleren in een eg hatch
ik heb vlak lexaan voor de kleine achterruitjes waarvan ik de randen nog moet verven
nu de randen moeten deze aan de binnen of buitenkant geverft worden?

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 31 Okt 2015, 22:33

Alex heeft slechte ervaringen met de binnenkant. De lak ging een reactie met de kit aan waardoor het los liet.
Ik zou het dus aan de buitenkant doen of misschien andere kit gebruiken. Normaal zit die zwarte rand er namelijk ingebrand en er niet opgespoten.

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor bert » 31 Okt 2015, 23:17

EJ2_B16A2 schreef:Alex heeft slechte ervaringen met de binnenkant. De lak ging een reactie met de kit aan waardoor het los liet.
Ik zou het dus aan de buitenkant doen of misschien andere kit gebruiken. Normaal zit die zwarte rand er namelijk ingebrand en er niet opgespoten.


De mijne zijn met schroeven bevestigt dus dat zal geen probleem zijn.
Ik had gelezen dat ze bij die rc wagentjes aan de binnenkant verven tegen afspringen van de verf.

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor Al-X » 01 Nov 2015, 00:29

EJ2_B16A2 schreef:Alex heeft slechte ervaringen met de binnenkant. De lak ging een reactie met de kit aan waardoor het los liet.
Ik zou het dus aan de buitenkant doen of misschien andere kit gebruiken. Normaal zit die zwarte rand er namelijk ingebrand en er niet opgespoten.

Dit was overigens met de 1e de beste matzwarte lak die ik kon vinden, dus grote kans dat het daar aan lag.
Nu heb ik de randen opnieuw gedaan, met een speciale zwarte primer, weet zo snel even het merk niet uit m'n hoofd. Maar binnenkort kit ik ze er opnieuw in, laat nog wel even weten hoe dat afloopt. Als het dan nog moeilijk doet, wordt het idd ook gewoon schroeven.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor kristo » 01 Nov 2015, 09:27

D-Per4mance schreef:als je een plons maakt mep je lexaan er niet uit

In NL is dat een valabel argument idd :P
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor chris1144 » 01 Nov 2015, 11:21

bert schreef:De mijne zijn met schroeven bevestigt dus dat zal geen probleem zijn.
Ik had gelezen dat ze bij die rc wagentjes aan de binnenkant verven tegen afspringen van de verf.


Bij die "rc wagentjes" gebruikt men ook niet zomaar elk type verf, daar heb je speciale verf voor. De verf die wordt gebruikt bijt zichzelf namelijk vast in de kappen, de lak die gebruikt wordt is vaak ook bestand tegen brandstof, en blijft ook flexibel tevens is het vaak ook nog redelijk goed bestand tegen hitte. Gebruik je bij die "rc wagentjes" een standaard knikker bus zal het je er zeker vanaf komen omdat het niet flexibel genoeg blijft. Je spuit het aan de binnen zijde omdat je met sommige van die auto's nog wel eens een kop rol maakt, doordat de lak dan aan de binnenzijde zit raakt dat niet beschadigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor bert » 01 Nov 2015, 14:32

De primer die ik heb is Dinitrol multiprimer black, meegeleverd van Motex dus dat zal wel in orde zijn
maar is het de bedoeling dat er daarna met een andere spuitbus overgegaan word ?, omdat het een primer is?

Ook kan iemand die een eg hatch heeft de breette van de zwarte omlijsting van de kleine ruitjes even meten?
Ik heb mijn ruitjes er al een hele poos geleden uitgeslagen.

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: welke kit voor lexaan ramen?

Berichtdoor showoffimports » 06 Nov 2015, 01:53

bert schreef:De primer die ik heb is Dinitrol multiprimer black, meegeleverd van Motex dus dat zal wel in orde zijn
maar is het de bedoeling dat er daarna met een andere spuitbus overgegaan word ?, omdat het een primer is?

Nee, die primer is voldoende.

Overigens zijn lexaan ruiten binnenkort bij ons te bestellen.. ook met zwarte borders :P

Gebruikers-avatar
showoffimports
Trader
Trader
 
Berichten: 227
Geregistreerd:
14 Jul 2008, 10:26

VorigeVolgende

Terug naar Exterieur



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten
cron