Het zal niet voor de eerste dagen zijn, wel ergens in de volgende weken
Ik heb trouwens ook een versie met leds gevonden, bestaand voor drie verschillende types hellingen van de ruit: sedan, coupé en wagon: wel in Australië (en zie de 'related products' onderaan).
Blijkbaar krijgt het derde remlicht, net als de kentekenplaat verlichting en de ruitvervwarming, zijn massa van het metaal van de kofferklep. Dan kan ik de massa voor het opzet remlicht van het dak nemen en hoef ik maar één draadje vanuit de koffer (die twee stekkers rechts-achter op de zijkant) naar boven te leiden.
Zou ik de draad naar de afwezige wisser afknippen, of is dat overdreven?
Update: omdat het bovenvermelde Hella licht achter een EK achterruit toch ietwat naar omhoog gericht is (zie installatie door Jos) heb ik uitgekeken naar een schuiner model.
Is Australië hebben ze drie Hella modellen met verschillende schuinte: break, sedan en coupé, waarbij het bovenvermelde Hella lich in feite een sedan model is. Ik heb dus het coupé model gekocht.
Eerst zit er tegen de ruit een 'decal' grijze band met 'Hella' op, daar tegen zit dan het eigenlijke bakje. Ff zitten zoeken hoe de kabel te leggen van de lamp naar binnen maar uiteindelijk heel mooi kunnen doen via de beschikbare gaten en gleuven. Meegeleverd met de lamp waren snap connectors, heel handig.
Foto van buitenaf en van het zicht in de achteruitkijkspiegel volgt nog.
Heb ook een filmpje gemaakt: je ziet duidelijk de leds eerder branden dan de standaard lampen.
De ledhouder is uitneembaar en nog licht verstelbaar