Misschien niet de slimste vraag...

Voor alles wat veranderd is aan de buitenkant

Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor Kees1987 » 10 Jan 2013, 19:13

Hallo na afscheid te hebben genomen van mijn groene ej2 (ingeruild op een saab diesel redface: ) in mei en de paarse ej2 van mijn vriendin afgelopen weekend hebben wij om toch een Honda voor de deur te houden, ej9 weer gekocht uit mei'99. Nu merk ik op dat het volgens mij een pre-facelift model is.

Maar ik lees hier op het forum en ook op onderdelen-sites dat vanaf januari '99 het facelift-model is geproduceerd.
Nu is mijn vraag het volgende, kan het zijn dat er ook in '99 nog pre-facelift modellen zijn uitgebracht?

Dit wil ik graag weten voor als ik onderdelen voor het front wil bestellen en dan kan het wel makkelijk zijn om te weten wat het nou is.

Alvast bedankt.

Groet Kees

Gebruikers-avatar
Kees1987
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 28
Geregistreerd:
27 Jan 2012, 20:43
Woonplaats:
Sudwest Fryslân

Re: Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor guido92 » 10 Jan 2013, 19:23

dat kan, een facelift kun je herkennen aan de achterlampen (tussen de rode vlakken een wit vlak , bij pre is het wit een geel vlak)
en koplampen L bij facelift zijn ze groter , en de vak waar knipperlichten zit is helder, bij pre zit er een soort van roostertje waardoor je niet daarnaarbinnen kan kijken.

hoop dat je het snapt

guido92
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4081
Geregistreerd:
27 Mrt 2011, 17:38
Woonplaats:
helmond

Re: Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor Mark » 10 Jan 2013, 19:31

Voorkant is het makkelijkste te zien.
ff gegoogled:

Afbeelding

dit is facelift, ex jordan auto trouwens hier op het forum.


Afbeelding

dit is prefacelift.

Verschil is goed te zien in de bumper.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor Kees1987 » 10 Jan 2013, 19:39

Oke ja ik zie het verschil, wij hebben dus een pre-facelift model uit het facelift tijdperk. Altijd handig om te weten voor als er eens een koplampje mocht sneuvelen (veel wild in de buurt).

Gebruikers-avatar
Kees1987
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 28
Geregistreerd:
27 Jan 2012, 20:43
Woonplaats:
Sudwest Fryslân

Re: Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor Mark » 10 Jan 2013, 19:46

Ooit een hert of ree, weet ik veel, die net voor ons langs sprong, sprong zo de weg over in lage vuursche, we waren met de motor, je schrikt je kapot.
Veel wild is inderdaad gevaarlijk.
Maarre dan heb je inderdaad de prefacelift die dan later op kenteken is gezet. Bijvoorbeeld langer in de showroom gestaan. Maar de facelift hoeft niet persee per 1 januari ingevoerd zijn he.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor Ramon » 11 Jan 2013, 16:31

guido92 schreef:dat kan, een facelift kun je herkennen aan de achterlampen (tussen de rode vlakken een wit vlak , bij pre is het wit een geel vlak)
en koplampen L bij facelift zijn ze groter , en de vak waar knipperlichten zit is helder, bij pre zit er een soort van roostertje waardoor je niet daarnaarbinnen kan kijken.

hoop dat je het snapt


Niet altijd. Ik heb hier in Maastricht toch al eens Pre-facelifts gespot met Facelift achterlichten. En dat waren geen tjoening hokken.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Ramon
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3743
Geregistreerd:
28 Jan 2009, 14:15
Woonplaats:
Maastricht

Re: Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor guido92 » 11 Jan 2013, 16:36

Ja weetik,khb ze ook met preface. Maja noemde het toch maar op

guido92
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4081
Geregistreerd:
27 Mrt 2011, 17:38
Woonplaats:
helmond

Re: Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 11 Jan 2013, 18:38

Het is niet zo dat als er een nieuw model of een facelift op de markt komt alle oude nieuwe auto's terug worden gestuurt en vernietigt worden.. :mrgreen:

Dit een een overjarig model, die waarschijnlijk nog in de showroom stond en met een leuke korting is verkocht in '99.
Het kan soms zo zijn dat de auto 3 jaar in de showroom staat en dan verpicht op kenteken moet en dan heb je dus een auto die eigenlijk al 3 jaar oud is..
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor Kees1987 » 14 Jan 2013, 20:22

Dickiecrx-vt schreef:Het is niet zo dat als er een nieuw model of een facelift op de markt komt alle oude nieuwe auto's terug worden gestuurt en vernietigt worden.. :mrgreen:

Dit een een overjarig model, die waarschijnlijk nog in de showroom stond en met een leuke korting is verkocht in '99.
Het kan soms zo zijn dat de auto 3 jaar in de showroom staat en dan verpicht op kenteken moet en dan heb je dus een auto die eigenlijk al 3 jaar oud is..


Ja oke ik snap hem. Kan ik aan het chassisnummer aflezen wat dan het oorspronkelijke bouwjaar is? Ik kan namelijk aan het chassisnummer van de Saab namelijk precies aflezen wat het bouwjaar, uitvoering, motortype etc. etc. is. Kan ik dit misschien voor de civic ook ergens terug vinden op internet?

Gebruikers-avatar
Kees1987
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 28
Geregistreerd:
27 Jan 2012, 20:43
Woonplaats:
Sudwest Fryslân

Re: Misschien niet de slimste vraag...

Berichtdoor Mark » 14 Jan 2013, 20:36

Durf het zo niet te zeggen, renault heeft dit ook trouwens.
Kentekendatum wil wat anders zeggen dan de datum waarop een auto is gemaakt, kan nogal een verschil zijn, als er een bepaalde software of wijziging ergens in zit, bijvoorbeeld kabelboom.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch


Terug naar Exterieur



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten
cron