Vernieuwde trommels slepen

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Vernieuwde trommels slepen

Berichtdoor kristo » 10 Jun 2018, 12:04

Dus: het hele binnenwerk van mijn trommels is vervangen: pompjes, remschoenen, bijna alle veertjes (alles van Delphi) en ook de trommels zelf (TRW).

Met de handrem volledig los gedraaid blijven beide kanten echter op één plaats van de 'cirkel' slepen. Er is wel geen vet gebruikt op de contact plaatsen zoals in het boekje staat (ik heb het niet geplaatst en ook de dealer niet).

Iemand een idee wat de oorzaak van het slepen zou kunnen zijn? Valt er in de trommel zelf iets af te stellen wat te strak zou kunnen staan oid?

Dank voor het lezen
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Vernieuwde trommels slepen

Berichtdoor Neutron » 10 Jun 2018, 12:58

Even de trommel eraf en stelschroef iets terugstellen.

Voorbeeld van de stelschroef rond 10.30 min.

https://youtu.be/EkgBtm4Jjas

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Vernieuwde trommels slepen

Berichtdoor kristo » 11 Jun 2018, 08:32

Bedankt Jimmy :cheesygrin:

Ik heb dus eerst die stelbout naar de verkeerde kant zitten draaien waardoor ik de trommel er bijna niet meer op en af kreeg :P

Na wat draaien (2x ~1 rondje geschat) en motor starten en wat remmen om de remmen te laten zetten volgens het boekje draait links vrij, rechts na ongeveer dezelfde procedure sleept nog steeds. Toen had ik geen tijd meer :confused: Ik hoop dat links nog steeds vrij draait na het rijden van gisteren.

De handrem staat nog volledig los. Later ga ik nog aan de rechterkant werken. Dat haakje dat op de tandjes van het steltandradje rust dat mag je toch wat opheffen om het tandradje te kunnen draaien? Bij het indrukken van het rempedaal hoorde ik dat haakje klikken aan de rechterkant maar tijdens het rijden en remmen niet meer.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Vernieuwde trommels slepen

Berichtdoor Neutron » 11 Jun 2018, 19:27

Dat haakje kun je even optillen inderdaad. Wel even links/rechts afstellen zodat ze gelijktijdig aangrijpen, kun je gemakkelijk doen door de handrem een tikje per keer aan te trekken en dan kijken welk wiel eerder vaststaat, vervolgens iets bijstellen.

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08


Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten
cron