Trekhaak CN1 op CL9

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Trekhaak CN1 op CL9

Berichtdoor frenk60 » 01 Feb 2018, 09:35

Honda accord 2007

Dag wegens een uitsparing in de bumper (denk wegens een verwijderde trekhaak) denk ik er over weer een trekhaak te monteren.

Via wat zoeken komt een sloper tegen waar een Diesel uit 2007 staat met trekhaak (CN1) en ik heb een CL9 uit 2007.

Volgens de sloper past deze haak niet omdat het chassis anders is.

Hmm klopt dat? Kan mijn best wat chassis aanpassingen aan de voorzijde, zoals motor ophanging, veren etc, maar aan de achterkant???

Ik loop al een tijdje mee en al wat vaker trekhaken in en aangebouwd.

Wie kan mij iets over zeggen??

frenk60
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 8
Geregistreerd:
29 Dec 2017, 08:16

Re: Trekhaak CN1 op CL9

Berichtdoor Kevinio » 01 Feb 2018, 10:03

Dat is gewoon dezelfde carosserie.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Trekhaak CN1 op CL9

Berichtdoor frenk60 » 01 Feb 2018, 10:53

Mooi dus die kan ik er er gewoon onder/aan bouwen :cheesygrin:

frenk60
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 8
Geregistreerd:
29 Dec 2017, 08:16

Re: Trekhaak CN1 op CL9

Berichtdoor Nasty » 01 Feb 2018, 12:21

Kevinio schreef:Dat is gewoon dezelfde carosserie.


Ogen en gaten kunnen wel verschillen. Zelfs een uitlaat van een cl9 op een cl7 zetten was al niet simpel.
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Trekhaak CN1 op CL9

Berichtdoor frenk60 » 02 Feb 2018, 09:53

Hmm,

Ach hij is onderweg, dan ga ik het wel zien, ik heb ook documentatie beschikbaar van andere trekhaken voor de accord om een beeld te krijgen hoe hij vastzit en gemonteerd gaat worden, ik denk dat de dubbele uitlaat nog wel een probleem kan worden.

Maar goed het moet eerst voorjaar worden, het is me te koud nu in de garage met open deur.

frenk60
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 8
Geregistreerd:
29 Dec 2017, 08:16

Re: Trekhaak CN1 op CL9

Berichtdoor Kevinio » 02 Feb 2018, 10:36

Ik ben benieuwd!
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Trekhaak CN1 op CL9

Berichtdoor frenk60 » 08 Feb 2018, 09:01

Mooi trekhaak is binnen.

Is een Brink met vaste haak, zit ook een 13 Polige aansluiting op me verlichting connectors.
Is wel roestig dus later ontroesten en spuiten met bescherming.

Nieuwe Bouten/moeren/ringen zijn besteld en onderweg

Uitgezocht om hoe je afkomt van de mist schakelaar in de 13 polige doos, ook bij deze waren de aansluitingen en de schakelaar vergaan, een omleiding om de mist lamp op de caravan te laten erbij gemaakt.

Dat doet deze jongen dus niet, op de 13 polige aansluiting is pin 12 nog niet toegewezen, bij onze caravan wordt die gebruikt als herkenning, en wordt aan aarde gelegd als hij er aan hangt.

Ik bouw een wissel relais in, de spoel wordt dan aansloten op het mist signaal uit de auto en pin 12, als de caravan eraan hangt en het mist signaal (12V) komt van de auto dan wordt de spoel bekrachtigd en gaat de mist lamp op de caravan aan.

Hangt de caravan er niet aan wordt het relais niet bekrachtigd, en gaat de auto spanning naar de de mist lamp van de auto.

Geen gedonder meer met switches in de 13 polige.

Inmiddels in ook de jeager 13 polige doos binnen, NIET met schroef contacten maar met klem/soldeer dat werk op termijn veel beter.

Natuurlijk komt er ook een batteryguard bij om de accu te beschermen.

We gaan ervoor nu alleen nog wachten op wat warmer weer.

frenk60
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 8
Geregistreerd:
29 Dec 2017, 08:16

Re: Trekhaak CN1 op CL9

Berichtdoor frenk60 » 06 Aug 2018, 08:38

Trekhaak is er ondergebouwd.

De bestaande trekhaak was een ander type, de haak steunen waren eraf gezaagd en de bekabeling volledig verwijderd.

Dus de auto op as steunen gezet en de uitlaat uit de rubbers iets laten zakken en er ook een as steun ondergezet.
vervolgens de oude haak verwijderd en de brink geplaatst, gelukkig kwamen de gaten onder de uitlaten overeen dus dat was goed te doen.
Wel de midden steun moeten monteren dat had de oude haak niet.

de bekabeling erin gelegd en met een stevige koperdraad door wat gaten geduwd zodat niet alle bekleding eruit hoefde.

Nu is de vaste spanning voor het licht relais dmv een accuquard aangesloten (op aansluiting van zekering 33) de verlichting werkt nu.

De schakel spanning nog niet, ik dacht aan de aansteker zekering maar daar blijkt ook constant 12 volt op te staan.

frenk60
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 8
Geregistreerd:
29 Dec 2017, 08:16


Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten
cron