HONDA HRV homokineet vervangen?

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

HONDA HRV homokineet vervangen?

Berichtdoor HONDAHRV » 26 Dec 2016, 19:16

Hoi beste forummers, ik heb me hier aangemeld omdat de site HONDASUV.COM van de aardbodem verdwenen is, helaas.
Ik ben in het bezit van een oud model (2001) Honda HR-V. ontzettend leuk ding.

Helaas is er iets stuk aan mijn ophanging, en mij werd verteld door de sleepdienst dat het de homokineet is, en dat ik dus
een nieuwe homokineet nodig heb.

even googlen resulteert in acceptabele prijzen voor een homokineet-reparatie-set. visueel ziet het inderdaad eruit naar wat bij
mij stuk is; althans, ik zie een 'as' met groeven los uit mijn wiel hangen. nul aandrijving logischerwijs.

nu wil ik dit zelf gaan vervangen, maar is mijn vraag : HOE?!*

*ps; ik ben geen technische leek, heb in het verleden heel veel aan mijn auto's gesleuteld, alleen nog niet heel veel aan deze auto
en aan een homokineet nog nooit.

ik neem aan standaard opkrikken en wiel demonteren, maar daarna?

iemand hier ervaring met een homokineet vervangen? ik neem aan dat dit relatief vergelijkbaar moet zijn voor zo'n beetje alle
auto's, zeker honda specifiek.
iemand met ervaring bij een Honda HRV die mij zou kunnen vertellen hoe geniet uiteraard de voorkeur, maar ik denk dat het model niet uitmaakt. immers, de HRV is gebaseerd op het LOGO platform als ik me niet vergis, en de aandrijving komt weer van de CRV vandaan, welke dan weer op de Civic is gebaseerd, zoals ik het heb begrepen.

laat ik het dus erop houden dat ik vermoed dat er weinig verschil zit tussen het monteren van een CIVIC homokineet en een HRV homokineet (hebben immers dezelfde motor DOHC en versnellingsbak). 2WD trouwens, niet de 4WD versie.

hoe verwijder ik de oude homokineet,
en hoe plaats ik de nieuwe homokineet?

alvast bedankt!

HONDAHRV
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 1
Geregistreerd:
26 Dec 2016, 19:07

Re: HONDA HRV homokineet vervangen?

Berichtdoor Kevinio » 29 Dec 2016, 23:09

Heb je de zoekfunctie al gebruikt hier op het forum? Dit is pas nog voorbij gekomen volgens mij.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond


Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
cron