Homokineet vervangen Integra 86

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Homokineet vervangen Integra 86

Berichtdoor benverbergt » 16 Mei 2016, 09:45

Hallo,

Een tijd geleden hoorde ik een ronkend, kloppend geluid bij het nemen van bochten. Lijkt dus erg op een versleten homokineet. Ik heb nu een nieuwe gekocht en probeer deze te plaatsten. Ik heb wat flimpjes bekeken hoe ik dit moet doen maar ik krijg hem voor geen meter los...
Eerst haalde ik het wiel er uiteraard af
Tweede probeerde ik de fuseekogel eruit te krijgen, de moer ging vanzelf los maar die kogel bewoog niet (ook niet met een hamer)

Als derde probeerde ik mijn veer die verbonden is aan een veerarm die met de stabilisatie naar het wiel gaat. Deze kon ik losmaken met twee moeren en bouten.
Mijn ophanging is een beetje anders dan anders, zoals je ziet op onderstaande foto: De veer zit er onderin, zowat 90° gedraaid tov de demper
Afbeelding

Dus ik dacht de veer naar boven te duwen met een krik en dan de bevestiging met de stabilisatorarm los te maken, zo blijft die fuseekogel wel zitten maar dan zou ik denken dat ik toch al iets meer speling heb.. Onderstaande foto zou wat verduidelijken
Afbeelding

Ik heb de bouten er nog niet kunnen uithalen omdat ik niet goed durf doorslaan, er zit nogal wat kracht op.. Of moet ik de veer gewoon verder zien in te duwen?

Op onderstaande foto zie je de fuseekogel omcirkelt. Hij heeft maar een moer aan de bovenkant, die heb ik los gemaakt en er proberen uitkloppen maar beweegt geen mm...
Afbeelding

Ik hoop dat jullie iets of wat van mijn uitleg begrijpen, het is niet makkelijk om je het zo voor te stellen denk ik :cheesygrin:

alvast bedankt!

benverbergt
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 4
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 16:16
Woonplaats:
Boechout, België

Re: Homokineet vervangen Integra 86

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 16 Mei 2016, 10:10

Schokdemperbout aan het fusse los maken.
Je hebt een torsie-ophanging.
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline


Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten
cron