Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK

Berichtdoor kristo » 17 Jan 2016, 17:10

Veren zakken niet door, wel ophangingsrubbers die niet geklokt zijn.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK

Berichtdoor MikeEK » 17 Jan 2016, 17:40

kristo schreef:Veren zakken niet door, wel ophangingsrubbers die niet geklokt zijn.


Veren kunnen toch ook gaan doorzakken, DCAB had daar toch ook last van..?

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor kristo » 17 Jan 2016, 18:29

Je hebt trouwens PM.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor Mark » 17 Jan 2016, 19:28

Ik heb ooit apex veren gehad op een eg.
Dit is wel 12 a 13 jaar geleden geweest. Ook gekocht bij stroeve motorsport toen.
Later nog een keer veren gekocht bij stroeve voor een baleno van mijn zusje.

Geen klachten gehad met de veren, duur zijn ze ook niet, wegligging beter dan standaard in ieder geval, niet heel stug.
Na die eg een ek gekocht, daar had ik h&r veren onder gezet, wat duurder, maar ook stugger, die zou ik zo weer kopen.

Doorzakken ofzo nooit geen last van gehad eigenlijk.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor Hardbreaktwo » 17 Jan 2016, 20:45

Zeker 195/55/16? Want das dus eigenlijk veel te groot.. Zou alsk jou was op zoek gaan naar 195/45/16
Of eventueel EK4 velgjes met 195/50/15? :>>:
Heb je ook niet zo snel last van aanlopen in wielkasten en kun je een stukkie lager :cheesygrin:
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor D-Per4mance » 17 Jan 2016, 23:28

Het probleem met veel verlagingsveren is dat ze min of meer universeel voor meerdere auto's zijn. Zo zal bij veel fabrikanten de set voor een lichte ej9 dezelfde zijn als voor een veel zwaardere EK4. Hierdoor is heel lastig van te voren te voorspellen wat een veer zal doen. Hangt dan ook nog af van wat aan jou auto gedaan is. Heb je een LPG tank, twee 15"subwoofers en een gereedschapskist achterin (wacht, dat past niet in een EK) dan zal je ophanging uiteraard veel verder doorzakken. Dit geldt ook voor wat Kristo aangeeft: de rubbers. Zijn dit versleten OEM, correct gemonteerde en geklokte PU bussen of uniballs? Bij alle 3 zal er een andere verlaging uitkomen.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Jan 2016, 15:38

Je banden gaan denk ik niet passen als je het verder gaat verlagen door je te grote banden.
Heb zelf 35mm verlaging en 195/50/16 is echt max hoor. Als ik hard door een hobbel gaat dan loopt ie al aan zelfs (wel heeeeel klein beetje). Dus in jouw geval met 55 hoog banden....... :hmmm:

Zomer rijd ik 195/45/16, toch de ideale maat.
Wel zo dat ik vlg zomer mss naar 205/45 of 215/45. Maar 195/55 nooit.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor MikeEK » 27 Feb 2016, 18:31

Hardbreaktwo schreef:Zeker 195/55/16? Want das dus eigenlijk veel te groot.. Zou alsk jou was op zoek gaan naar 195/45/16
Of eventueel EK4 velgjes met 195/50/15? :>>:
Heb je ook niet zo snel last van aanlopen in wielkasten en kun je een stukkie lager :cheesygrin:


ger[ej9] schreef:Je banden gaan denk ik niet passen als je het verder gaat verlagen door je te grote banden.
Heb zelf 35mm verlaging en 195/50/16 is echt max hoor. Als ik hard door een hobbel gaat dan loopt ie al aan zelfs (wel heeeeel klein beetje). Dus in jouw geval met 55 hoog banden....... :hmmm:

Zomer rijd ik 195/45/16, toch de ideale maat.
Wel zo dat ik vlg zomer mss naar 205/45 of 215/45. Maar 195/55 nooit.


Ondertussen is de Civic al verlaagd (met schroefset ;), ben nu aan het kijken welke banden ik het beste zou kunnen halen.
Met 195/55/16 valt het aanlopen nog mee (heb m wel wat omhoog moeten schroeven) maar ik weet niet of ik het beste 195/50/16 of 195/45/16 kan halen, qua tellerafwijking lijkt me 195/50/16 het beste.. heb ook een vermoeden dat met 195/45/16 de fendergap misschien te groot wordt (achter staat die al op zn laagste..), wat raden/adviseren jullie aan?

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor ger[ej9] » 27 Feb 2016, 19:59

met schroefset? hoe laag? meer dan 5cm? dan is 195/50/16 te dik. ik heb ze nu vr winterbanden maar ze zijn aan de grote kant.
beste vr 16inch is 195/45 of 205/45.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor MikeEK » 27 Feb 2016, 20:45

Ik weet niet precies hoeveel cm hij verlaagd is, 205/45 is qua omtrek/hoogte toch ongeveer even hoog als 195/50?

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor ger[ej9] » 28 Feb 2016, 01:11

nope

willtheyfit.com
tiresize.com/comparison/ daarna check visualizer
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor MikeEK » 28 Feb 2016, 11:35

Hmm.. zit dus een verschil van 1cm qua hoogte tussen 195/50 en 205/45, is opzich toch niet zo veel?
volgens mij is qua tellerafwijking 195/50/16 wel de beste maat..
Met kleinere bandenmaat komt de auto dus lager bij de grond te liggen maar wordt met een kleinere bandenmaat ook automatische de fendergap groter (afstand tussen wielkast en band)?

Gebruikers-avatar
MikeEK
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 100
Geregistreerd:
17 Jul 2015, 11:48
Woonplaats:
Limburg

Re: Verlagingsveren Civic EJ/EK (Apex of Eibach)

Berichtdoor ger[ej9] » 29 Feb 2016, 09:45

Id zomer met mn 205/45 of 195/45 loopt ie nooit aan. Met inveren ook niet.
Dus bijv. op snelweg een hobbel op de wegdek dat je dan hard inveert.
Nu met 195/50 loopt ie klein een beetje aan bij harde inveren. Niets erg.
En dat allemaal met maar 3.5cm verlaging met verlagingsveren.

Je hebt schroefset, dus ik neem aan dat het minimaal een centimeter of 5-6 verlaagd is?
Het inveren zou wel minder zijn dan oem shocks+verlagingsveren maar ik vraag me af of je het op zn hardst gaat zetten voor dagelijks gebruik.
Als het een beetje comfortabel moet blijven dan veert ie sws nog in en dan heb je kans op aanlopen.
En de feit dat ie verder is verlaagd vergroot het risico van aanlopen zeker met de grote banden.

De teller wijkt origineel al af he, met 195/50 kom je dichtbij gps snelheid inderdaad, maar bijna alle auto's zijn std af fabriek zo'n 3% langzamer dan werkelijke snelheid.

En ja banden zijn rond, dus kleinere band = lager + meer wheelgap.

Wat je kan doen is natuurlijk de wielkasten lichtjes uitrollen, dan kan je lekker laag zonder aanlopen.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Vorige

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron