VTI veerpootbrug voor boven op ej9

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Re: VTI veerpootbrug voor boven op ej9

Berichtdoor D-Per4mance » 11 Feb 2015, 14:05

Ik heb er zo snel geen foto's van, maar het moet echt een aardig stuk zijn wat het front doorbuigt, want het is met het blote oog makkelijk waarneembaar. Als ik het moet schatten is het zo een cm of 2 a 3. De eerste keer dat ik het zag schrok ik ook echt. Je weet natuurlijk dat een 20 jaar oude civic niet de meest veilige auto is, maar dit was wel heel confronterend... Het is overigens niks exemplarisch, want zowel mijn rode als mijn huidige hadden het en de EG van wes deed het ook net zo hard.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: VTI veerpootbrug voor boven op ej9

Berichtdoor Kevinio » 11 Feb 2015, 14:07

Dat stukje blik als 3e punt lijkt mij niet dat dat heel veel gaat doen, maar die discussie is al eens gevoerd.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: VTI veerpootbrug voor boven op ej9

Berichtdoor hondanickx » 17 Feb 2015, 18:44

Ik heb er ooit trekmoeren of klinkmoeren ingezet ,maar die dingen gaan helaas niet lang mee.Schroefdraad slijt veel te rap uit.
Afbeelding


Daarna heb ik moeren aan de onderkant ingelast. 12.9 kwaliteits moeren die ik op een 3mm dik plaatje had gelast.Dat plaatje heb aan de onderkant vastgelast ,bijgeverft en afgekit zodat er geen vocht aan kan.
Afbeelding

Dit heb ik nog steeds zitten en werkt perfect.Ik gebruik 10.9 kwaliteits flens bouten om de veerpootbrug vast te zetten.
Het oogt ook mooier dan een stel draadeindes die uitsteken zoals honda het orgineel heeft.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: VTI veerpootbrug voor boven op ej9

Berichtdoor Zwetje » 17 Feb 2015, 19:16

Ziet er inderdaad netjes uit!
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Vorige

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten
cron