welke coilover set?

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Re: welke coilover set?

Berichtdoor kristo » 24 Sep 2014, 22:19

Kevinio schreef:Ik doelde ook op de preload instellen op de BC set, niet op de KONI's.

Ik op beide, principe is hetzelfde, niet? ;)
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: welke coilover set?

Berichtdoor Kevinio » 25 Sep 2014, 06:44

Nee, want je corrigeert bij een BC Racing de hoogte weer na verhoging of verlaging van de pre-load. Hoe verklaar je dan dat de auto knetterhard wordt als je de preload opschroeft bij gelijke hoogte?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: welke coilover set?

Berichtdoor kristo » 25 Sep 2014, 12:17

Kevinio schreef:Hoe verklaar je dan dat de auto knetterhard wordt als je de preload opschroeft bij gelijke hoogte?

Dit werkt enkel als je de preload zodanig hoog maakt dat de veersterkte (kg/cm) onder preload hoger is dan het gewicht van de auto (op die hoek) en de auto niet (merkbaar) zakt/de veer niet (merkbaar) indrukken, dat is zodanig hoog dat 'de auto dan knetterhard wordt' idd.

Zolang de preload lager is dan het gewicht van de auto gaat ie zakken/de veer indrukken, de uiteindelijke veersterkte van de veer met de auto erop is dan dezelfde als zonder preload. Preload neemt hier voor een deel de functie van het gewicht van de auto over.

De uiteindelijke veersterkte komt steeds overeen met het grootste gewicht/druk/sterkte: dat van de veer of dat van het gewicht van de auto (eenvoudig gesteld).

[hierboven heb ik niet vermeld dat preload wél werkt wnn deze hoger is dan het gewicht van de auto, elders schreef ik dat wel]


Akkoord? :)
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: welke coilover set?

Berichtdoor Kevinio » 25 Sep 2014, 12:39

Yep :blush:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Vorige

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten