Remmen topic

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Re: Remmen topic

Berichtdoor kristo » 11 Nov 2015, 11:20

Uit: 'Trillingen na 262mm remswap voorkant', een goede samenvatting van enkele problemen en oplossingen:

ger[ej9] schreef:Trillen tijdens rijden? Balanceren.
ja ja ik weet het, hij was goed en trilt niet voor de remswap maar er bestaat altijd een kans dat ie weer onbalans raakt op moment dat je die eraf haalt en weer erop zet. Trust me, bij mij ook een keer gebeurd. En je zal je echt verbasen hoe goed het kan zijn als het goed gebalanceerd is. Per bandenboer verschillen. Heb ooit bij 3 verschillende bandenboer niet goed gebalanceerd (ze maken de binnenkant niet eerst schoon, en dan gaan ze de oude loodjes niet eerst eraf halen enz.) big names ook, profile enz, geen garantie..
ik heb juist echt goede ervaring bij een kleine bandenboer in breda. sinds 2 jaar altijd daarheen.

Sterker nog, je hebt het op je stuur he de trillingen? dan is het van de voorbanden. (waar je de remswap heb gedaan toch?)
Als je de trillingen voelt van je stoel dan is het achterbanden meestal.

Trillen tijdens remmen? Schijven krom.
Zoals hierboven vermeld, half forum is al vol met discussie over wat beter is.
Je gaat ook soms de ring in he, dus mss niet helemaal verkeerd om gegroefde schijven te monteren. En goede blokken.
Ga niet de goedkope schijven en blokken monteren, binnen 10-20dkm weer krom. Eigen ervaring.
Ik zou als ik jou was de schijven laten afdraaien, het helpt enorm en ik heb het idee dat na afdraaien gaat ie veeeel langer mee voordat ie weer krom wordt. Daarna gwn niet de rem intrappen bij stoplicht. En weer zoals hierboven vermeld, oem schijven + ferodo zijn nice combi.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Remmen topic

Berichtdoor ger[ej9] » 11 Nov 2015, 15:15

haha merci :cheers:
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Remmen topic

Berichtdoor Michael_EG4 » 27 Dec 2015, 17:00

Ik zat gister even te kijken op het forum maar heb niet echt alles kunnen vinden dus ik probeer het hier even. :cheesygrin:

Ik zit al een tijdje naar een BBK te kijken (voor het remvermogen omdat ik toch ooit nog eens over het circuit wil rijden, maar ook vooral omdat ik het mooi vind :lol: ) en ik had de Wilwood kit op het oog die all4honda levert.

http://all4honda.com/webshop/9-civic-19 ... tails.html

Maar na een beetje research hier op het forum blijkt dit toch niet de beste keuze.
Waar ik wel veel over lees is de BBK van HiSpec.
http://www.hispecmotorsport.co.uk/CRX2300B4.html
Past de kit met 300mm schijven in mijn Team Dynamics Pro Race 1.2 15 inch?
Als ik de kit zou bestellen, zou ik dan andere soort schijven kunnen monteren of ben ik verplicht dezelfde schijven te kopen die bijgeleverd worden?
Welke remblokken zijn het beste hiervoor en welke passen er uberhaupt in?
Vragen de remklauwen veel onderhoud?
Zijn er misschien nog andere alternatieven dan de HiSpec?

Spoon valt helaas buiten mijn budget :huilt:

Michael
Afbeelding

Michael_EG4
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
10 Aug 2010, 18:58
Woonplaats:
Thuis

Re: Remmen topic

Berichtdoor bert » 27 Dec 2015, 21:02

Indien de velgen vergelijkbaar zijn met de pro race1 dan is het antwoord ja.viewtopic.php?f=109&t=77581
remblokken en remschijven kun je bij de verkoper informeren wat die jou kan leveren
alternatief:
http://www.freakyparts.co.uk/epages/es1 ... piece-0004
Bij deftig circuit werk zullen deze dikke schijven beter van pas komen, deze is voor mij van veel betere kwaliteit.
De dunnere schijven van Hispec zullen sneller kromtrekken/warmlopen.

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: Remmen topic

Berichtdoor Michael_EG4 » 28 Dec 2015, 23:19

Bedankt voor je reactie :like: . Ik lees wel dat die klauwen vervormen van Wilwood maar dit is dus niet het geval?
Ik was vergeten erbij te zeggen dat ik een eg heb met vti onderstel dus ik denk dat die kit niet zal passen die je had gelinked van freakyparts.

Is er nog iemand die z'n mening/ervaring kan delen met de bbk van Wilwood en van Hispec.
Afbeelding

Michael_EG4
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
10 Aug 2010, 18:58
Woonplaats:
Thuis

Re: Remmen topic

Berichtdoor bert » 29 Dec 2015, 15:01

Deze klauwen zijn "forged" en zullen volgens mij niet vervormen.
Als je vraagd of hij er een 4x100 patroon in wilt boren zullen ze volgens mij wel passen
Ik weet niet of die van Maarten nog te koop zijn? Iemand die dit weet?
viewtopic.php?f=109&t=80973&p=1275241#p1275241

Groeten

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: Remmen topic

Berichtdoor D-Per4mance » 29 Dec 2015, 22:17

Die flexende klauwen zijn een slechte serie geweest. Die zijn inmiddels gemodificeerd en dit komt dus niet meer voor. Ging ook alleen om de 4 pots dynalite's. Los van deze slechte serie is Wilwood gewoon echt goed spul voor een redelijke prijs. Zijn tevens een van de weinige BBK's die je ook op straat kunt gebruiken doordat er dustseals inzitten. Meeste andere merken hebben dit niet en dan moet je elke 3 manden je klauwen demonteren om ze schoon te maken.
Hi Spec zou ik persoonlijk niet nemen. Brackets hebben flex en de blokken hebben best maar een klein oppervlak. Ken twee jongens die ermee rijden of gereden hebben en die hadden allebei best wel snel last van fading. Sneller dan met OEM 282 remmen zelfs.
Ik zou voor de Wilwood's gaan dus.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Remmen topic

Berichtdoor Flip » 04 Jan 2016, 10:21

Iemand een idee welke fittingen de mb6 hoofdremcylinder heeft? m10x1 en ?? er was iets mee, maar het echt niet meer herinneren. :emo:')
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Remmen topic

Berichtdoor FreakoRico » 04 Jan 2016, 10:31

Ik heb toen ook 2 custom leidingen moeten bestellen vanwege dat schroefdraad verhaal... Weet het alleen even niet meer, staat helaas ook niet op mijn order...

Wellicht weet Showoff (Jesper) het...
(Heb ze toen daar besteld)
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Remmen topic

Berichtdoor Flip » 04 Jan 2016, 14:27

MB6 is ook 1 inch, zo'n 'booster' is de zwarte trommel waar de HRC aan vast zit, enigste probleem is dat de remleidingen aangepast moeten worden omdat de fittingen anders zijn (bolkonisch uitwendig i.p.v. inwendig)


Alleen dit nog kunnen vinden tot nog toe, wie weet meer!?
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Remmen topic

Berichtdoor Hondaaron » 05 Jan 2016, 18:37

Ik heb ook een 1" MB6 HRC/Booster op een EG4 maar ik had gewoon de huidige leidingen / schroefdraad gebruikt? :emo:')
Wel 1-2 leidingen moeten buigen ja om ze passend in de HRC te krijgen.

Gebruikers-avatar
Hondaaron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 310
Geregistreerd:
13 Jan 2010, 04:01
Woonplaats:
Brabant

Re: Remmen topic

Berichtdoor Flip » 08 Jan 2016, 14:15

Dat is bij mij ook het geval denk ik, probleem is dat ik eeuwen geleden heb laten doen. Dus niet precies weet wat er gebeurd is. Ik neem maar aan de bovenstaande quote foutieve info is.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Remmen topic

Berichtdoor D-Per4mance » 08 Jan 2016, 21:57

Ik weet ook niet beter als dat je alleen wat bochtjes bij moet buigen. Nippels zijn als het goed is gewoon hetzelfde.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Remmen topic

Berichtdoor FreakoRico » 08 Jan 2016, 22:37

Zit inderdaad verschil in de fitting aansluiting (conisch verhaal)

Ik heb dit zelf opgelost door banjo aansluitingen te gebruiken met een custom Hel leiding.

Afbeelding
Banjo aansluiting van Hel
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Remmen topic

Berichtdoor chris1144 » 07 Feb 2016, 22:58

15inch schreef:Thnks, ben er trouwens nog eentje vergeten :) de 260mm schijf + 282 klauw op 242 fusee zoals ik destijds voor Dickie heb bedacht omdat fuseeswap daar moeilijk lag (ivm 3rd gen), ook 99% plug en play:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
:


Is hier dan nou eigenlijk ook het remdruk ventiel voor vervangen/veranderd? Heb het verslag van Dickie nagelezen maar zie het daar ook zo niet in staan. Of gewoon standaard remmen achter en deze remmen voorop, en zonder ander ventiel.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

VorigeVolgende

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten
cron