Remmen topic

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Remmen topic

Berichtdoor Raymond » 15 Apr 2011, 18:14

Omdat er steeds meer en meer vragen komen over remmen, wil ik hierbij één groot topic maken om hier je vragen en ervaringen in kwijt te kunnen.
Bigbrake kit's, vervangings delen of gewoon een vraag wat je beter kunt doen kan allemaal!

Zal zelf wel aftrappen.
Gaat alleen om de voorkant: Rij met 282mm OEM MB6 schijven die in een CNC bank gegroefd zijn, daarop zitten ferrodo's ds2500 blokken. Met gevlochten stalen remleidingen van Goodrigde.
Het remt erg goed, heb geen last meer van fading in vergelijking met OEM spul in 262mm.
Enigste waar ik last van heb is dat alles te warm word maar dat kan ook door mijn kleine velgen etc komen.

Gebruikers-avatar
Raymond
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5886
Geregistreerd:
06 Mei 2007, 11:02
Woonplaats:
Leiden, Zuid-Holland NL

Re: Remmen topic

Berichtdoor Morten » 15 Apr 2011, 18:18

Nice, misschien is het handig om meteen wat links te posten met verschillende vragen die al gesteld zijn? Anders ben ik bang dat hier ook ongeveer 100x dezelfde vraag langs komt. :)
Jaane schreef:pot: Hoi ketel!!!
ketel: Aaah hallo Pot!
pot: Jij bent zwart
ketel: oh

Gebruikers-avatar
Morten
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4139
Geregistreerd:
12 Mrt 2007, 19:06
Woonplaats:
Heerlijk mooi Limburg

Re: Remmen topic

Berichtdoor CyRaX » 15 Apr 2011, 19:15

Circuit eg6 met b18c-R:

Voor: OEM ITR 282 mm schijven met Ferodo 2500 blokken en met Goodridge remleidingen
Achter: 282 mm D2 schijven met OEM Honda blokken en met Goodridge remleidingen

Ik vind het op straat én op het circuit goed remmen.....en vraag me dus ook af of een "big brake kit" aan de voorkant nog echt veel meer gaat brengen. Merk eigenlijk niks van fading of slecht remmen.....maar ik ben ook maar een groentje op het circuit.... :ehhh: ;)
Evo's....Elise's....geprepareerde fabriekswagens.....bring 'em on....

Gebruikers-avatar
CyRaX
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 962
Geregistreerd:
15 Mei 2007, 21:24
Woonplaats:
Somewhere near a VTEC engine

Re: Remmen topic

Berichtdoor Morten » 15 Apr 2011, 19:20

EG4 turbo
Voor: 262 brembo High Performance schijven icm Ferodo DS2500 en met Goodridge remleidingen
Achter: 242 OEM schijven icm Ferodo DS2500

Remt als een tiet, erg tevreden over en zelfs op een stop and go circuit (zoals Zolder) nog nooit last van fading gehad.
Jaane schreef:pot: Hoi ketel!!!
ketel: Aaah hallo Pot!
pot: Jij bent zwart
ketel: oh

Gebruikers-avatar
Morten
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4139
Geregistreerd:
12 Mrt 2007, 19:06
Woonplaats:
Heerlijk mooi Limburg

Re: Remmen topic

Berichtdoor Raymond » 15 Apr 2011, 20:06

Morten schreef:Nice, misschien is het handig om meteen wat links te posten met verschillende vragen die al gesteld zijn? Anders ben ik bang dat hier ook ongeveer 100x dezelfde vraag langs komt. :)

Ga ik doen ja, moet er zo vandoor dus dat word morgen oid. Mee helpen mag altijd ;)

Gebruikers-avatar
Raymond
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5886
Geregistreerd:
06 Mei 2007, 11:02
Woonplaats:
Leiden, Zuid-Holland NL

Re: Remmen topic

Berichtdoor Marsnel » 15 Apr 2011, 20:13

Misschien handig om te vermelden of je remmerij met semi-slicks getest is. Semi-slicks (of slicks) geven een vele hogere belasting op de remmen dan met normale banden.

Op Civic EG B18c, met semi-slicks
Voor: 262mm Brembo high performance schijven met DS3000 blokken.
Achter: 242 OEM schijven met DS2500 blokken

Nooit problemen gehad op het circuit, remt heel goed.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Remmen topic

Berichtdoor Zwetje » 19 Apr 2011, 21:02

Nou, dan ook de mijne:

Voor: 262mm Nitrac schijven met EBC Greenstuff blokken
Achter: 242mm Nitrac schijven met EBC Greenstuff blokken

Ik heb niet op het circuit getest oid. Wel op straat.

Ik moet zeggen dat ik de zogenaamde "bite" amper voel. Het remt wel hard hoor, alleen moet je daar wel erg hard voor trappen, terwijl bij mijn vriendin (89er 1.5 civic) veel meer "bite" heeft bij het remmen. Heeft een van jullie een idee hoe dat komt of ligt dat echt aan de blokken?
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Remmen topic

Berichtdoor Raymond » 19 Apr 2011, 21:04

Remvloeistof zou het kunnen zijn, mischien verouderd en vocht.
Een van de belangrijkste onderdelen van je remsysteem blijft ook echt je vloeistof dus.

Gebruikers-avatar
Raymond
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5886
Geregistreerd:
06 Mei 2007, 11:02
Woonplaats:
Leiden, Zuid-Holland NL

Re: Remmen topic

Berichtdoor Crypto » 19 Apr 2011, 21:13

Dan maar gelijk een vraag....

282 mm Stoptech Geboorde schijven, zitten er bij een maat van mij op, de schijf is begonnen met scheuren door extreme hitte, er zit een barst bij een van de gaatjes en die trekt door tot de rand van de schijf. Dit icm Ferodo DS2500.

Nu mijn vraag, ligt dit aan "Geboorde" schijven of ligt dit aan t merk Stoptech?

Ik wil heel graag Brembo HP Schijven die zijn geboord, als ik hetzelfde krijg (kwa scheuren omdat het geboord is)
ga ik voor Brembo Max (gegroefd) DENK IK.

Of is dit gewoonweg pech en zal voor mijn DC2 Stoptech Gegroefd ook wel genoeg zijn rondom icm Ferodo DS2500's?
Afbeelding
Honda Integra Type R, #03606 Sneaky Tuned

Gebruikers-avatar
Crypto
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1323
Geregistreerd:
19 Jan 2007, 08:07
Woonplaats:
Den Haag

Re: Remmen topic

Berichtdoor Mask0rz » 20 Apr 2011, 16:20

Algemeen over geperforeerde schiven:
Bij geperforeerde schijven is het normaal dat er haarscheurtjes in komen vanwege uitzetten van metaal bij hitte. Dit kan ook bij gegroefde schijven, alleen komt het veel minder voor.

Uit ervaring weet ik dat bij Brembo High Performance ook oppervlakkige haarscheurtjes kan optreden, alleen heb ik dat nog nooit gezien op mijn auto, de auto van mijn broer en uit verhalen van Marsnel die ermee op circuit knalt icm DS3000 en 1ste wordt op Time Attack ook niet. (CORRECT ME IF IM WRONG!)

En Brembo MAX voor DC2 bestaat niet. Alleen Brembo High Performance in gegroefd of geboord voor DC2.

Stoptech schijven DC2
Ik ken nog een ander DC2 eigenaar die de auto als daily gebruikt en icm DS2500 blokken ook scheurt. Alleen nog veel erger: de schijf in 2 delen gescheurd.

Dus dit heeft er alle oren naar dat het te maken heeft met kwaliteit van de schijf.
Afbeelding
Brembo MAX en Ferodo DS2500!

Mask0rz
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2284
Geregistreerd:
13 Dec 2005, 00:08
Woonplaats:
Amsterdam

Re: Remmen topic

Berichtdoor xXSanderXx » 26 Apr 2011, 10:58

Zwetje schreef:Nou, dan ook de mijne:

Voor: 262mm Nitrac schijven met EBC Greenstuff blokken
Achter: 242mm Nitrac schijven met EBC Greenstuff blokken

Ik heb niet op het circuit getest oid. Wel op straat.

Ik moet zeggen dat ik de zogenaamde "bite" amper voel. Het remt wel hard hoor, alleen moet je daar wel erg hard voor trappen, terwijl bij mijn vriendin (89er 1.5 civic) veel meer "bite" heeft bij het remmen. Heeft een van jullie een idee hoe dat komt of ligt dat echt aan de blokken?


Mischien heb je een rear brake swap gedaan en je oude HRC gehouden.
Je hebt dan wel meer remkracht maar moet daar iets harder voor trappen. Daardoor is het wel makkelijker te doseren.
NOS is like a hot girl with an STD, you want to hit it, but your afraid of the consequences.

Gebruikers-avatar
xXSanderXx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 746
Geregistreerd:
23 Mei 2009, 12:53

Re: Remmen topic

Berichtdoor mouluh » 26 Apr 2011, 11:06

Honda eg4 900 kg Semi slicks

Voor: ITR 282 mm Ferrodo DS2500 goodridge remleiding stoptech schijven.
Achter:ITR 262 mm Ferrodo DS2500 goodrigde remleiding stoptech schijven.

Remdruk verdeler 40/30, remvloeistof Valvoline Dot 5.1
ITR 1inch rembekrachtiger

Op straat heel fijn. Goed doseerbaar maar remt hard

Op circuit, geen fading gehad maar heb nog niet de grens op kunnen zoeken. Mijn achterremmen remmen te hard waardoor de voorremmen niet op max kunnen remmen.
Er moet dus een begrenser op de achtterremmen.

Of de remdruk verdeler is niet goed aangesloten (maar lijkt me sterk) of 262 is te zwaar voor een civic
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

Re: Remmen topic

Berichtdoor Maranello575 » 26 Apr 2011, 12:06

vraagje tussendoor, iemand ervaring met hell brakelines ?
Ik zelf zit midden in een swap van mijn ek 3
voor nog stock (oem) 242 mm
achter 242 schijf waarschijnlijk vti oem.
Hrc is ook oem maar gaat er waarschijnlijk uit .
Moest heel diep (bodem)intrappen voordat ik uberhout respons had.
En met 100 km amper stoppen is al helemaal ervaring opzich.

Wagen is nog in opbouw omdat ik eind seizoen nog circuit opwil om een 348 ts poepie te laten ruiken.

Overgens vindt ik die brakelines van hell wel erg dun .
Wat vinden of zeggen jullie ?

edit: lag aan mijn ontluchting.
gaat een beetje moeilijk in je eentje of met de buurman die nihil van auto's afweet.
Laatst gewijzigd door Maranello575 op 02 Mei 2011, 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
1.o.k.c is dead !!!
Heil DMW.

Gebruikers-avatar
Maranello575
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1976
Geregistreerd:
15 Dec 2009, 11:53
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Remmen topic

Berichtdoor Maranello575 » 26 Apr 2011, 12:52

mouluh schreef:Honda eg4 900 kg Semi slicks

Voor: ITR 282 mm Ferrodo DS2500 goodridge remleiding stoptech schijven.
Achter:ITR 262 mm Ferrodo DS2500 goodrigde remleiding stoptech schijven.

Remdruk verdeler 40/30, remvloeistof Valvoline Dot 5.1
ITR 1inch rembekrachtiger

Op straat heel fijn. Goed doseerbaar maar remt hard

Op circuit, geen fading gehad maar heb nog niet de grens op kunnen zoeken. Mijn achterremmen remmen te hard waardoor de voorremmen niet op max kunnen remmen.
Er moet dus een begrenser op de achtterremmen.
Of de remdruk verdeler is niet goed aangesloten (maar lijkt me sterk) of 262 is te zwaar voor een civic


lijkt mij niet er zijn gasten die met een 282 setup voor rijden maar die klagen dat het alleen maar blokkeerd.
(geen idee hoe hun rijden )
1.o.k.c is dead !!!
Heil DMW.

Gebruikers-avatar
Maranello575
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1976
Geregistreerd:
15 Dec 2009, 11:53
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Remmen topic

Berichtdoor mouluh » 26 Apr 2011, 13:04

achterwielen blokkeren niet voorwielen

als je achterwielen blokkeren voordat je voorwielen blokkeren kan je nooit voor max remmen
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

Volgende

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
cron