door hondanickx » 28 Apr 2012, 10:06
Hoeveel comfort zou er nog in die spoon progressieve veren zitten dan?Voor een setup met koni geel dempers twijfel ik nog tussen de spoon veren of de eibach veren. 6,3K/5,4K vs 5,1K/3,8K .Het onderling verschil voor en achter verschilt ook goed:
Spoon 6,3/5,4 = 0,9 verschil.
Ek4 oem 3,8/2,2 =1,6 verschil.
Wat dus zorgt voor meer of minder onderstuur afaik.De spoons zijn natuurlijk gemaakt voor de EK9 , valt dus niet te vergelijken met een ej9 .
Er zijn nog andere die hiertussenin liggen:
Tein S-tech Us integra 6 /4,9K =1,1 verschil
Tanabe GF210 US integra 5,4/4,2K =1,2 verschil
RS*R down springs civic EK 4,3/3,3K = 1,3verschil
H&R Sport Springs Civic Ek 5,9/5K =0,9 verschil
Eibach (usa) sportline Civic Ek 5,5K/4,9K = 0,6 verschil.
Rekening houdend met het feit dat eibach usa voor de coupe/sedan en hatch dezelfde veren maken lijkt me die eibach sportline toch Te kort opeen liggen voor een hatch.
Voor een ej9 met rear 26/19mm swaybar denk ik dat ik met 1,3 1,2 verschil zoiets vrij goed zit.correct me if am wrong.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......