Algemeen banden ervaringen topic!

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor ger[ej9] » 07 Okt 2013, 09:36

Hoi mensen,

Heeft iemand ervaring met goede winterbanden die toch nog betaalbaar zijn?
Gezien de winter is maar over 2 maanden zijn wil ik toch voorbereiden.. Als de winter zo erg als vorig jaar wordt dan heb ik toch winterbanden nodig...

Nog een vraag..
Ik heb nu 195/45/R16 zomerbanden op eta beta velgen.
Is het beter om de winterbanden gwn op die velgen te monteren of beter een nieuw setje = winterbanden + velgen (mss steelies?) te kopen?
Als ik de velgen wil houden dan moet ik een andere bandenmaat monteren, of niet?
Ik kan heel weinig winterbanden met maat 195/45/R16 vinden

Mss ook nog te vermelden.. De conditie van de velgen zijn niet meer 100%. Veel stoeprandschade op 2 van de 4 velgen.
En volgens de garage waar ik het voor het laatst ging balanceren is 1 van de velgen krom. Heel weinig maar toch rond 115 km/u trilt de auto een beetje... Opzicht niet echt een probleem, want ik rij toch 123-128 waar het 120 mag. Snelheidscorrectie (op gps is het nog maar 123km/u) :p

Graag je mening, ervaring, tips.... :)
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Jack079 » 16 Apr 2014, 12:16

Kuche kuche eerste post voor 2014 :cheesygrin:

Veeeel positiefs gelezen in dit topic over de R1R maar ik gebruik de wagen toch meer daily (en dus ook veel in de regen helaas)
Ben benieuwd hoe ze zullen rijden, ze zullen zeker op een ander setje velgen komen zodra de civic wat meer circuit geschikt is :twisted:


Zijn er hier mensen met ervaring met de Hankook VENTUS V12 EVO K110 banden ? ( 195/50R15 82V TL )
Afbeelding

Kan een setje van 4 voor 200euro thuis hebben.
De r1r banden daarin tegen zitten tegen de 95euro per stuk aan..

Ik wil de bandenmaat 195-50-15 aanhouden.. iemand een betere suggestie voor dezelfde prijs/kwaliteitsverhouding of gewoon doen en uitproberen? ( Dat laatste, i like it :mrgreen: ) Maar toch.. ik wacht ff een aantal reacties af :cheers:

Gebruikers-avatar
Jack079
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 312
Geregistreerd:
20 Mei 2009, 12:37

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Kevinio » 16 Apr 2014, 12:22

R1R's vind je met een beetje zoeken voor 75 euro, wellicht is dat dan wel een optie.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Jack079 » 16 Apr 2014, 16:41

Maar even los van de prijs.. De R1R zijn gewoon meer 'extreme' banden qua zomerbanden voor normaal weggebruik.
Ik doe geen straatraces, en ben er ook niet van plan mee op het circuit te gaan rijden.
Ook lees ik dat de banden vrij snel slijten en nieuw een 6.5mm aan profiel hebben.

Vandaar dat ik benieuwd ben nu anno 2014 of iemand misschien weet wat voor mij een geschikte keuze zou zijn in de maat 195-50-15 :cheers:

(en of iemand die hankook banden al heeft uitgetest want ze zien er wel goed uit(!) )

Gebruikers-avatar
Jack079
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 312
Geregistreerd:
20 Mei 2009, 12:37

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Al-X » 16 Apr 2014, 18:51

Mario (Zwetje) is bijzonder te spreken over Vredestein's, al sla je me dood welk type precies, maar volgens mij had hij dat hier ook gepost.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Bor » 16 Apr 2014, 19:22

De Sportrac 5 ;)

Zijn nu een aantal mooie aanbiedingen gaande. Hankook's Toyo's Vredestein en Dunlops ;)

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Zwetje » 16 Apr 2014, 19:51

Jup Vredestein Sportrac 5. Ik vind ze ideaal voor op straat. Als ik dan een nadeel moet noemen zijn het de zachtere wangen. Bij droog en nat goede grip. Zelfs in tweede versnelling meestal geen wheelspin met de toerbo in de regen.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Jack079 » 16 Apr 2014, 21:14

Kijk, dat willen we horen :cheesygrin:

Er word inderdaad vol lof over geschreven op internet. Vooral met nat weer scored die goed.. En dat sluit wel mooi aan op wat jij zegt :up:

Gebruikers-avatar
Jack079
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 312
Geregistreerd:
20 Mei 2009, 12:37

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Hardbreaktwo » 28 Jul 2014, 19:41

Khad ook de sporttrac 5 voor op mn Astra zitten..
Geweldige bandjes! Reden veeeeel lekkerder dan de rockstones die ik nu heb :P
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Patrick737 » 21 Aug 2014, 15:51

Ik heb Goodyear's onder mijn Accord voor zowel zomer als winter.

De zomerbanden zijn Goodyear Eagle's F1 asymm 2, ze zijn stil, hebben enorm veel grip in het nat en gaan lang mee.

De winterbanden zijn Goodyear's ultra grip7, ook heel veel grip, stil en gaan ook lang mee!

Voor de Eagle's had ik Michelin primacy's, maar die vind ik toch meer lawaai maken!

Gebruikers-avatar
Patrick737
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 29
Geregistreerd:
18 Aug 2014, 10:12

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor kamelenjager » 22 Aug 2014, 07:03

Jack079 schreef:Zijn er hier mensen met ervaring met de Hankook VENTUS V12 EVO K110 banden ? ( 195/50R15 82V TL )


Goede mond-op-mond verhalen over gehoord, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Bor » 16 Sep 2014, 09:54

Als het profiel zo rond de 3mm zit, doen ze het een stuk slechter in de regen. Vooral op rotondes waar de toplaag een beetje versleten is, glibberen en glijden.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor dimitryjanssen » 16 Sep 2014, 10:37

Dat doen alle banden. Heb tijdens een ANWB training eens mooi het verschil gemerkt. Exact dezelfde auto's met exact dezelfde banden. Auto1 nieuwe banden auto2 3mm profiel. Auto1 haalde ik de bocht met gemak. Auto2 vloog ik er finaal uit beide gevallen nat wegdek. Was wel een aparte ervaring.

Gebruikers-avatar
dimitryjanssen
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 865
Geregistreerd:
27 Feb 2007, 07:29
Woonplaats:
Huissen

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Bor » 18 Sep 2014, 18:56

Hmm oke, zal er is op gaan letten.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Suurbier91 » 11 Mrt 2015, 11:05

Ik realiseer me dat dit topic al bijna een half jaar dood is maar hierbij desondanks mijn poging om hem weer nieuw leven in te blazen want kan me voorstellen dat veel mensen, waaronder ik, hier veel aan kunnen hebben!
Ik ben de trotse eigenaar van een set Linglong Greenmax HP.... NOT! Wat een ramp zeg deze banden haha! Durf er niet eens hard mee de bochten door want ik ga gegarandeerd dwars. Als ik ietsje te hard op trek voor een stoplicht tijdens de regen dan heb ik wielspin zonder ook maar enige vorm van grip. Heb wel eens stilgestaan voor een stoplicht met 110 op de teller. Heb ze er nu iets langer dan een jaartje op zitten met gewoon normaal gebruik. Heb er zo'n beetje 15.000 mee gereden en het profiel is gewoon al weg, het is gewoon een gladde band. Heb er nog wel 4mm profiel op zitten dus ze zijn apk waardig maar ik zou graag willen investeren in mijn eigen veiligheid, ben nou niet bepaald suïcidaal.. En daarnaast wil ik geitema gewoon erg graag verslaan in een drag race waarvoor hij me uitgedaagd heeft en dat lukt natuurlijk niet als ik geen grip kan krijgen als ik lekker op trek :') Nu heb ik onderzoek gedaan naar de Vredestein Sportrac 5 band en zag dat die wel erg goed beoordeeld word! Heb ook onderzoek gedaan naar de Toyo R1R maar die vallen toch af, ook al zijn het goede banden. Redenen hiervoor zijn de toch wel hoge kosten, redelijk snelle slijtage en het afrolgeluid. Zijn er naast de Sportrac 5 nog andere banden die jullie me kunnen adviseren? Alvast bedankt!
1996 Honda Civic EK3 1.5 VTEC-E

- Blox Velocity Stack 3" luchtfilter
- NGK bougiekabels + bougies
- S20 D16z6 ESI versnellingsbak
- SRS 4-2-1 RVS één-delig spruitstuk
- SRS P-type Katvervanger
- SRS R60 Catback

Gebruikers-avatar
Suurbier91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 419
Geregistreerd:
22 Sep 2014, 01:54
Woonplaats:
Zwolle

VorigeVolgende

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
cron