Algemeen banden ervaringen topic!

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor 15inch » 11 Mrt 2015, 22:11

Bridgestone RE002, rij ermee sinds vorig jaar en vind het de beste allrounder die ik toe nu toe heb gereden. Had hiervoor Hankook V12 Evo, Hankook RS2, Kumho MX, Dunlop Sportmaxx, Toyo Proxes div types(behalve R1R), de Bridgestone pakt ze allemaal in. Op nat zowiezo en op droog was de Kumho MX wel aardig op hetzelfde niveau (maar alleen als die warm was). Die RE002's hebben ook rond het nulpunt nog steeds veel grip.
Ze vallen vrij breed, in 195 net zo breed als 205 Hankook V12's. Nadeel ze komen niet aan de 8mm profiel nieuw.

Afbeelding
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor voetbalboer87 » 12 Mrt 2015, 12:52

Dat hebben veel banden tegenwoordig niet. De R1R zit zelfs tussen de 6,5 en 7 mm nieuw.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
voetbalboer87
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5496
Geregistreerd:
02 Feb 2007, 18:11
Woonplaats:
Arnhem, Groningen

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Kevinio » 12 Mrt 2015, 13:22

Ja joh? Was dat niet eerst meer?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Zwetje » 12 Mrt 2015, 13:34

Dan, de ervaringen met de bridgestone zijn dus goed in de regen/nat weer? Dat vind ik namelijk erg belangrijk, ze moeten erg goed zijn in de regen!
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor ZC1_Power » 12 Mrt 2015, 18:10

Hoe is de slijtage van de RE002??
Ter vergelijking heb ik +-60.000 km's gereden met de RE050a's en nu zijn ze wel aan vervanging toe.

Zit te twijfelen tussen de Bridgestone RE002 en de Dunlop Sport Bluresponse

Rij nu met RE050a, maar die maken ze volgens mij niet meer in mijn maat 205/55/16.
Slightly modified '04 EP2 1.6i Sport & '01 PC35 FS --The power of Dreams--
My Flickr

Gebruikers-avatar
ZC1_Power
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 340
Geregistreerd:
13 Nov 2006, 16:20
Woonplaats:
Regio 0511

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor 15inch » 12 Mrt 2015, 18:54

Slijtage kan ik nog niet veel over zeggen en let ik eerlijk gezegd nooit op, grip is enige wat telt en of ze dan 2, of 4 jaar mee gaan is niet zo belangrijk, is het verschil tussen een tientje of vijfje afschrijving per maand. razz: Ik let wel op verbruik, 4x tanken en je zit al op de prijs van een nieuwe set banden, daarom rij ik altijd met lichte velgen en hou ik de banden goed op druk(ook ietsje meer druk). :>>:

@Mario, ze zijn juist goed in nat, wat me eigenlijk wel verbaasd gezien de grote schouderblokken, had verwacht dat het eerder een mooiweer\zomerband zou zijn en de Ventus V12 beter in de regen\allround maar dat is niet zo.
Moet er wel bij zeggen dat ik met een agressieve caster rij dus de voortrein is erg bijterig...ook in de regen.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor voetbalboer87 » 12 Mrt 2015, 20:14

Ik heb er ook niet heel veel kilometers mee gereden Sjoerd, maar wat mij wel op viel is dat ze na een stuk of 6 sessies op Assen maar weinig profiel versleten was.

Dat verbaaste mij nogal, dus ik verwacht dat ze wel aardig lang mee gaan. Of ze zo lang als de re050 mee gaan betwijfel ik, 60k is best veel. Maar als je de spanning en uitlijning goed bijhoud kom je een heel eind :)

De Dunlop is daarintegen ook een goede band, zit ook onder de accord van mn ouders. Dat was een wereld van verschil tov de Energy Savers van Michelin (welke ook wat gecupt waren) Ook hierbij kan ik niet heel veel over slijtage zeggen. Feit blijft wel dat de Re050 een vrij harde band is, dus ook minder snel slijt.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
voetbalboer87
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5496
Geregistreerd:
02 Feb 2007, 18:11
Woonplaats:
Arnhem, Groningen

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor 15inch » 12 Mrt 2015, 21:09

Vooral uitlijning ja, niets eet je band zo snel op als verkeerde sporing.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor ZC1_Power » 12 Mrt 2015, 21:11

Ok, bedankt voor jullie reacties!

60k vond ik ook best veel, hoop weer zoveel te halen met een nieuwe set banden die de resultaten van de RE050a op nat en droog weten te evenaren.

Maar welke band het dan wordt :hmmm:
ik sta voor suggesties open, maar het moet eigenlijk niet meer (liefst minder) gaan kosten dan €85,- per band excl. montage. De dunlop's en bridgestones hierboven genoemd passen heel mooi hierbij.

Sta alleen open voor de bekende merken (geen linglongs, wanlii's of andere meuk)
Slightly modified '04 EP2 1.6i Sport & '01 PC35 FS --The power of Dreams--
My Flickr

Gebruikers-avatar
ZC1_Power
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 340
Geregistreerd:
13 Nov 2006, 16:20
Woonplaats:
Regio 0511

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor ZC1_Power » 07 Apr 2015, 15:10

Wat ik nog vond op the interwebs is dat de RE050a een treadwear rating heeft van 140, en de re002 een treadwear rating heeft van 220. Dat zou betekenen dat ook uit deze band veel km's zijn te halen.

Heb een offerte van de lokale bandenboer gekregen voor de dunlop's en de bridgestones.
Dunlop Sport Bluresponse €85,- x4 = €340,- (incl. montage en balanceren)
Bridgestone Potenza RE002 €87,- x4 = €348,- (incl. montage en balanceren)
Niet slecht vond ik zelf.

Ga binnenkort een afspraak maken, en kies toch voor de bridgestones omdat ik erg goede ervaringen met dit merk heb.
Slightly modified '04 EP2 1.6i Sport & '01 PC35 FS --The power of Dreams--
My Flickr

Gebruikers-avatar
ZC1_Power
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 340
Geregistreerd:
13 Nov 2006, 16:20
Woonplaats:
Regio 0511

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Jeff91 » 07 Apr 2015, 19:19

Rij ook sinds een paar weken met bridgestone re002 banden. Hele fijne banden en plakken goed op het asfalt :mrgreen: ook mijn ervaring met deze banden in de regen is goed.

Gebruikers-avatar
Jeff91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 250
Geregistreerd:
04 Jan 2014, 18:47
Woonplaats:
Brabant

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor ZC1_Power » 23 Apr 2015, 19:22

Klopt, ik vind het ook een fijn bandje tot nu toe. Grip op droog is goed, "janken" minder snel dan de re050a's.

Grip op nat heb ik nog niets over te zeggen, nog geen buitje onderweg gehad.
Slightly modified '04 EP2 1.6i Sport & '01 PC35 FS --The power of Dreams--
My Flickr

Gebruikers-avatar
ZC1_Power
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 340
Geregistreerd:
13 Nov 2006, 16:20
Woonplaats:
Regio 0511

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor ger[ej9] » 15 Mei 2015, 16:13

Ook even mijn bijdrage hier..
Net mn winterbanden gewisseld dus ik kan een of twee dingen zeggen over de set die ik had.

ContiWinterContact 195/50/R16 TS 790 of 800 of 810, weet ik niet meer
Echt super banden is het..
In totaal rond 60-70dkm gereden en nog 3mm over! Bizaar! Maar goed, heel veel snelweg km he..
En een 1.4tje op lpg is niet bepaald snel :emo:')

Grip in sneeuw en ijs is gewoon top, droog ook, en je zou het niet geloven: in de regen ook.
Tuurlijk niet te vergelijken met goede zomerbanden (uni, vredestein, conti, michelin, enz)
maar tegen goedkopere zomerbanden, is de contiwinter echt beter in de regen.
Al in al super tevreden mee:D
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor hondanickx » 16 Mei 2015, 12:14

Voorheen had ik rondom de Yokohama S-drives 205/45/16.Nu de voorste banden op waren heb ik de Yokohama Advan Neova AD08R eens geprobeerd ook in 205/45/16.Grip op het droge is veeel beter ,echt bakken grip.Voorheen met de S-drives vol in de ankers vliegen gingen de banden net blokkeren .Nu met de Neova's vol in de ankers bakken grip ,banden geven geen krimp.
In de regen vallen ze ook goed mee ,ik heb maar 1 keer een situatie gehad waar ik iets te hard door de bocht ging en de voorkant een beetje wegschoof.Ook het afrolgeluid vreesde ik wat voor maar dit is nagenoeg hetzelfde als de S-drives.Slijtage kan ik nog niet zeggen, heb er nu zo'n 3000km mee gereden.
Voor mij is dit de ideale straat zomer band.
Enige nadeel is de prijs ,maar tot nu toe heb ik bij Yokohama nog geen slechte ervaringen gehad dus voor mij zijn ze het geld waard.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Mattijs » 16 Mei 2015, 14:09

ger[ej9] schreef:Ook even mijn bijdrage hier..
Net mn winterbanden gewisseld dus ik kan een of twee dingen zeggen over de set die ik had.

ContiWinterContact 195/50/R16 TS 790 of 800 of 810, weet ik niet meer
Echt super banden is het..
In totaal rond 60-70dkm gereden en nog 3mm over! Bizaar! Maar goed, heel veel snelweg km he..
En een 1.4tje op lpg is niet bepaald snel :emo:')

Grip in sneeuw en ijs is gewoon top, droog ook, en je zou het niet geloven: in de regen ook.
Tuurlijk niet te vergelijken met goede zomerbanden (uni, vredestein, conti, michelin, enz)
maar tegen goedkopere zomerbanden, is de contiwinter echt beter in de regen.
Al in al super tevreden mee:D


Heb je wel eens een noodstop gemaakt met winterbanden? Ik vind winterbanden echt levensgevaarlijk bij hogere temperaturen, het rubber smelt bijna van de band af.

Gebruikers-avatar
Mattijs
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1171
Geregistreerd:
27 Sep 2005, 17:57

VorigeVolgende

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten
cron