Algemeen banden ervaringen topic!

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Jaane » 18 Jan 2008, 10:43

Ik heb binnenkort 4 hageltje nieuwe banden nodig.

195/45/16 denk ik.

Deel hier je ervaringen en eventueel prijzen. Zodat ik een weloverwogen keuze kan maken. :)
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jaane
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8510
Geregistreerd:
18 Mrt 2005, 13:55
Woonplaats:
Limburg FTW

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Brian » 18 Jan 2008, 11:09

Uniroyal Rainsports.

Heb ze nu, vind ze erg fijn met het winterweer. Hoe ze presteren in de zomer kan ik je nog niet vertellen. Maar er zijn hier genoeg anderen die dat wel kunnen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Brian
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5746
Geregistreerd:
05 Jan 2007, 12:17
Woonplaats:
Groningen

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Jaane » 18 Jan 2008, 11:11

Ik zoek ook bandjes met een redelijk harde wang. Niet van die wiebel winterwielen :P
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jaane
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8510
Geregistreerd:
18 Mrt 2005, 13:55
Woonplaats:
Limburg FTW

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor SETI20 » 18 Jan 2008, 11:26

Toyo RA-1.

Ow, of moeten ze langer dan 20 meter mee gaan?

...er zijn al 1041526357832 banden topics, met 3120563173150538 verschillende meningen.
Zoek je toepassing, wees hier zo specifiek mogelijk in. En vraag het dan nog es.

Alhoewel je dan alsnog stront eigenwijs bent en waarschijnlijk met proxes T1-R troep naar huis gaat ofzo.

Gebruikers-avatar
SETI20
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4822
Geregistreerd:
26 Aug 2005, 00:52
Woonplaats:
Canada

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Jaane » 18 Jan 2008, 11:27

Ik zal jou post maar gewoon keihard negeren denk ik. Lijkt me het verstandigst.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jaane
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8510
Geregistreerd:
18 Mrt 2005, 13:55
Woonplaats:
Limburg FTW

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor MHG » 18 Jan 2008, 11:31

Ik heb de Pirelli P Zero Nero 195/45/R16, zeer tevreden over. gekocht bij Van Duurling in de Beatrixhaven: 89e p/st incl monteren en balanceren etc. Op autobandenmarkt.nl kosten ze 76,30 per band maar dan moet je ze wel nog ergens op de velg laten zetten dus dat komt daar weer bij. ik denk dat het per saldo dan ongeveer hetzelfde is als bij van Duurling. Roger heeft volgens mij ook de zero nero's en ook heel tevreden over
Afbeelding

Gebruikers-avatar
MHG
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1433
Geregistreerd:
11 Jan 2006, 17:06
Woonplaats:
maastricht

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor trebboR » 18 Jan 2008, 11:38

Leef je uit zou ik zeggen :D http://www.autobandentest.com/
Honda Accord Tourer CDTi uit 2007| mijn Wie=Wie

Gebruikers-avatar
trebboR
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4386
Geregistreerd:
27 Nov 2007, 21:26
Woonplaats:
Drachten

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor MHG » 18 Jan 2008, 11:41

wat een k*t site zeg, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen
Afbeelding

Gebruikers-avatar
MHG
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1433
Geregistreerd:
11 Jan 2006, 17:06
Woonplaats:
maastricht

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Brian » 18 Jan 2008, 11:43

Daar staat heel veel ja. Maar of je daar nou een goede keuze uit kunt/moet maken..
Ik bedoel, hoe is het getest etc. etc. etc.

Uniroyal Rainsports zijn niet erg stug inderdaad Jaane. Maar verder wel dikke prima. Ze worden ook wel op circuit gebruikt, bij nat weer, door een aantal mensen hier van het forum.
Bekijk het vrij rijden Zandvoort topic eens, in meetings.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Brian
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5746
Geregistreerd:
05 Jan 2007, 12:17
Woonplaats:
Groningen

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Jaane » 18 Jan 2008, 11:53

MHG schreef:Ik heb de Pirelli P Zero Nero 195/45/R16, zeer tevreden over. gekocht bij Van Duurling in de Beatrixhaven: 89e p/st incl monteren en balanceren etc. Op autobandenmarkt.nl kosten ze 76,30 per band maar dan moet je ze wel nog ergens op de velg laten zetten dus dat komt daar weer bij. ik denk dat het per saldo dan ongeveer hetzelfde is als bij van Duurling. Roger heeft volgens mij ook de zero nero's en ook heel tevreden over


Daar zat ik inderdaad aan te denken al.

Zero nero
die p9000 dingen
potenza's

Zoiets. En die van duurling is idd best een hele relaxede zaak. Kom ik eigenlijk alleen maar en pa en ma ook.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jaane
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8510
Geregistreerd:
18 Mrt 2005, 13:55
Woonplaats:
Limburg FTW

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Harko » 18 Jan 2008, 12:37

heb nu nog: toyo t1r

Met droog weer en een temp. hoger dan 15 graden zijn het heerlijke banden

Nat weer en kouder dan 15 gr. geen grip, wegglijden etc.etc.

Als de voorste zijn versleten komen er r888 om bij mij, maja als ik 5000 km per jaar rij is het veel :P
MAZDA DIESEL POWER

Harko
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3086
Geregistreerd:
16 Okt 2005, 13:13
Woonplaats:
Drachten

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor SETI20 » 18 Jan 2008, 13:57

En dan nog moet je elk jaar je banden wisselen.

Vraag je wel genoeg van je wagen om dat te rechtvaardigen eigenlijk?

Gebruikers-avatar
SETI20
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4822
Geregistreerd:
26 Aug 2005, 00:52
Woonplaats:
Canada

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Sebastix » 18 Jan 2008, 14:03

SETI20 schreef:En dan nog moet je elk jaar je banden wisselen.

Vraag je wel genoeg van je wagen om dat te rechtvaardigen eigenlijk?


:leest: aub
WIP: https://civic.sebastix.com - https://sebastix.nl
Honda Civic 1999 Takata Racing Benelux - work in progress

Gebruikers-avatar
Sebastix
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5150
Geregistreerd:
18 Mei 2005, 10:06

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor Essential » 18 Jan 2008, 14:09

Brian schreef:Uniroyal Rainsports.

Heb ze nu, vind ze erg fijn met het winterweer. Hoe ze presteren in de zomer kan ik je nog niet vertellen. Maar er zijn hier genoeg anderen die dat wel kunnen.



Regenbanden zijn het beste voor nederlandse omstandigheden
en dankzij het zachtere matriaal nog meer plakken in de zomer :cooldance:

heb zelf ook Uniroyal rainsport1 gehad. beviel me heel erg goed! zou ze zo weer kopen.

betreft winterbanden!

De winterband, hype of hoax? Nu de eerste vorst op komst is kan de gemiddelde Nederlander zich weer druk gaan maken over het rubber onder de auto. Gelukkig hebben we een overheid die voor ons kan denken. Door Vincent van Twillert.
ANP2

De verwachting is namelijk dat winterbanden binnenkort ook in Nederland verplicht worden. Deze verwachting is gebaseerd op de regelgeving in de ons omringende landen zoals Finland en Oostenrijk. Zelfs Duitsland doet sinds kort een beetje mee, in winterse omstandigheden moeten auto's namelijk beschikken over een winteruitrusting (winterbanden en ruitensproeier vloeistof).

Lijkt me nogal logisch, maar het schijnt dat we strenge regeltjes nodig hebben om onszelf te beschermen. Duitsers zijn daar sowieso meester in, ze hebben immers niet voor niets speciale parkeerplaatsen voor winkelende vrouwen.

Angst

Bandenboeren proberen al jaren op onze angst in te spelen door te zeggen dat winterbanden veiliger zijn. Met als gevolg dat iedereen het zekere voor het onzekere wil nemen, inclusief de overheid. Maar zoals reeds eerder beschreven, zomerbanden zijn op een nat wegdek tot het vriespunt gunstiger dan winterbanden. Op een droge weg zijn zomerbanden zelfs gunstiger tot enkele graden onder nul. Met 'gunstiger' wordt bedoeld meer grip, dus een kortere remweg.

Als we het KNMI mogen geloven dan houdt het op met regenen en zal komende dagen de temperatuur tot onder het vriespunt dalen. De Nederlandse omstandigheden zijn echter totaal niet te vergelijken met Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk.

Ten eerste hebben we geen bergen en bijbehorende gladde bergweggetjes, ten tweede hebben we nooit langer dan één dag sneeuw. En voor die ene dag hoef je geen winterbanden te kopen want dan staat heel het land toch in de file.

Regelneukers

Laten we alsjeblieft waken voor de regelneukers die ons het gebruik van winterbanden willen verplichten. We draaien door en de branche maakt er gretig gebruik van. Over elke gram CO2 is de milieulobby bereid om oorlog te voeren, maar een extra setje wintersloffen voor elke verkeersdeelnemer is no problemo. Zelf nadenken lijkt er tegenwoordig sowieso niet meer bij te horen.

Waarom worden we anders doodgegooid met enorme waarschuwingsetiketten op zowat elk consumentenproduct? Vuurwerk mag je alleen nog afsteken als je minimaal 100m afstand kan bewaren en voor een pakje peuken wordt tegenwoordig je doopceel gelicht.

Er zijn zoveel betere manieren om mensen te beschermen, een verbod op Idols bijvoorbeeld.
(c) NU.nl/Autoblog
Laatst gewijzigd door Essential op 18 Jan 2008, 14:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Kindly move along. Nothing to see here.

Gebruikers-avatar
Essential
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1025
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 14:02
Woonplaats:
Playa del Mere

Re: Algemeen banden ervaringen topic!

Berichtdoor SETI20 » 18 Jan 2008, 14:20

Sebastix schreef:
SETI20 schreef:En dan nog moet je elk jaar je banden wisselen.

Vraag je wel genoeg van je wagen om dat te rechtvaardigen eigenlijk?

:leest: aub
Ik kan weer m'n tijd verspillen met een heel lang verhaal. Maar laat ik het samenvatten met het feit dat het compound van de R888 totaal niet geschikt is voor "koud" gebruik. Die banden doen het pas lekker vanaf een graadje of 90. Als je "normaal" met die banden gaat rijden dan ga je ze chippen, en haal je je treadwear niet eens. Je bent ze gewoon aan smots aan het rijden.

Daarom vraag ik dus: denk je dat je genoeg van je wagen vraagt? Of wil je ze gewoon omdat het pimp klinkt?
Wellicht handig als mensen zich eens inlezen, en wat proberen...

Bovenstaand artikel zit absoluut een kern van waarheid in. Alhoewel het op sommigen van ons niet helemaal van toepassing is, daar wij wat anders verwachten van onze "zomerband".

Met mijn zomerbandjes heb ik doodsangsten uitgestaan met een stevige regenbui. Ik heb nu Dunlop SP9000 als dagelijks bandje, welke strikt als zomerband aangeduidt wordt, maar die doet het eigenlijk prima zolang het niet vriest. Wat dus presies de strekking van het artikel is.

Gebruikers-avatar
SETI20
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4822
Geregistreerd:
26 Aug 2005, 00:52
Woonplaats:
Canada

Volgende

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten
cron