tenzo-r bigbrake kit... wie heeft info?

Problemen met je onderstel? Bespreek het hier

tenzo-r bigbrake kit... wie heeft info?

Berichtdoor stefan » 19 Jul 2005, 13:57

hoi!
ik zat laatst wat te kijken op soi, en ze verkopen daar nu bigbrake-kitjes van tenzo-r.
€ 459,= klinkt niet slecht, maar als ik verder kijk naar vergelijkbare setjes kom ik over t algemeen niet uit onder de 1500 euro...

ff een ctrl+c / ctrl+v van de site ;)
"Tenzo-R Big Brake Kit FRONT

Choose from red or blue color

Tenzo Racing Sports Big Brakes combines performance and flair for the discerning tuner. A perfect addition to peek through the spokes of your Tenzo wheels, they are drilled and slotted for better heat dissipation in race or street conditions and comes with lightweight CNC-machined billet aluminum rotor hats. Available in red or blue.

Only useable with 17 inch wheels or larger. Hardware kit included so that you can use orginal brake calipers."

feauteau;
Afbeelding

nou is dus mijn vraag;
is dit goed materiaal?
het zal misschien wat minder slijtvast zijn dan bijvoorbeeld een setje van brembo, maar dat lijkt me dan ook echt 'top of the bill'...
I'm only repsonsible for what I say... not for what you understand.

Gebruikers-avatar
stefan
HCN Addict
HCN Addict
 
Berichten: 11282
Geregistreerd:
10 Mrt 2005, 11:58
Woonplaats:
Grunn

door Essential

Berichtdoor Essential » 19 Jul 2005, 13:59

wat is de doorsnee van die schijf?
Kindly move along. Nothing to see here.

Gebruikers-avatar
Essential
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1025
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 14:02
Woonplaats:
Playa del Mere

Re: tenzo-r bigbrake kit... wie heeft info?

Berichtdoor Orthello » 19 Jul 2005, 14:13

Als ik de tekst goed begrijp moet je dus de originele klauwen gebruiken.
Dat betekend dus dat deze set bestaat uit schijven en een brace mount.
Andere sets zijn inclusief de klauwen en deze niet. Zie hier dus ook waarom deze set zoveel goedkoper is.

Orthello
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 257
Geregistreerd:
01 Jun 2005, 11:27
Woonplaats:
059x

door stefan

Berichtdoor stefan » 19 Jul 2005, 14:31

vandaar :)
is het een aanrader?

of kan je beter geld investeren in een setje goede schijven van origineel formaat en een set staalomvlochten leidiningen?

uiteraard er vanuit gaande dat je bij de bikbreek kit iets van ferrodo's ds2000 of ds2500 gebruikt, en bij dat laatste ook...

EDIT:

of, wat ik vergeten was totdat ik net een nieuwe wie=wie zat te lezen :p
een swap naar ITR schijven + klauwen...
wat moest er ook alweer gebeuren, en wat zijn de kosten??
kan je hierbij nog wel 15" lichtmetaaltjes gebruiken?
I'm only repsonsible for what I say... not for what you understand.

Gebruikers-avatar
stefan
HCN Addict
HCN Addict
 
Berichten: 11282
Geregistreerd:
10 Mrt 2005, 11:58
Woonplaats:
Grunn

door BlackHatch

Berichtdoor BlackHatch » 19 Jul 2005, 15:17

moet je harcorehonda even pm'en geloof dat ie dat op zn coupe heeft geknutseld.

BlackHatch
 

door Orthello

Berichtdoor Orthello » 19 Jul 2005, 15:25

stefan schreef:vandaar :)
is het een aanrader?

of kan je beter geld investeren in een setje goede schijven van origineel formaat en een set staalomvlochten leidiningen?

uiteraard er vanuit gaande dat je bij de bikbreek kit iets van ferrodo's ds2000 of ds2500 gebruikt, en bij dat laatste ook...

EDIT:

of, wat ik vergeten was totdat ik net een nieuwe wie=wie zat te lezen :p
een swap naar ITR schijven + klauwen...
wat moest er ook alweer gebeuren, en wat zijn de kosten??
kan je hierbij nog wel 15" lichtmetaaltjes gebruiken?


Je rijd ED(.. dus je moet de fusse stukken van een EE8 of EE9 plaatsen incl. de bijbehoorende sproorstangen.
Je hebt gemodificeerde remschijven nodig. 28cm schijven van honda zin allemaal OF 5 gaats OF 4x114mm Je moet even TCC bellen om te vragen welke schijven ze er precies voor gebruiken. Ik heb die van een Lude gebuikt toen ik de ITR klauwen op mijn ED9 swapte.

Orthello
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 257
Geregistreerd:
01 Jun 2005, 11:27
Woonplaats:
059x

door Hitpoint

Berichtdoor Hitpoint » 19 Jul 2005, 17:15

Ik heb niet zulke leuke dingen gehoord/gezien over die big brake kit van tenzo. Bespaar niet op je remmen. Die tenzo dingen zijn alleen maar show. Zoek maar eens op Honda-Tech op tenzo r big brake kit. Je zult verstelt staan hoe fout die dingen zijn.

Hitpoint
 

door Vtec Rider

Berichtdoor Vtec Rider » 19 Jul 2005, 17:27

Ik heb die rotzooi ook liggen.... in de schuur!
Ziet er alleen leuk uit.... brengt verder weinig tot geen verbetering op!
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Vtec Rider
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 519
Geregistreerd:
07 Mrt 2005, 22:48
Woonplaats:
Purmerend!

door stefan

Berichtdoor stefan » 19 Jul 2005, 20:46

hmm, dat dacht ik eigenlijk al wel, daarom ook eerst maar ff vragen jah :)

maar goed, ik rijdt nu weer coupé olé, ed9 staat weer stil.
I'm only repsonsible for what I say... not for what you understand.

Gebruikers-avatar
stefan
HCN Addict
HCN Addict
 
Berichten: 11282
Geregistreerd:
10 Mrt 2005, 11:58
Woonplaats:
Grunn

door Orthello

Berichtdoor Orthello » 19 Jul 2005, 21:01

Het grote manko van deze kit is dat de brace mount een extentie is van de originele.
Of wel... er komen twee metale steuntje op je fussee stuk waar normaal de brace op vast zit. Op die twee steuntje maak je vervolgens je brace vast. Dat betekend dat je ineens 2 keer zoveel plekken hebt waar het mis kan gaan. Een brace maak je direct op je fussee, op elke andere manier betekend het een verzwakking in de constructie. Iets wat je bij grotere remmen (en dus meer remkrachten) juist niet wilt.
Remmen zijn het belangrijkste onderdeel van je hele wagen. Bezuinig daar dus inderdaad niet op.
Ik kan je zeggen dat ik ERG tevreden ben met mijn ITR setup

ITR klauwen voor + achter
RVS omvlochten remleidingen
Ferrodo DS2500 blokken
Brembo geboorde schijven voor (28cm diameter)
Powerstop geboorde schijven achter (26cm Diameter)
Schijven komen van een lude, maar zijn, herboord naar 4x100 (waren 4x114)

En dat ziet er in 16" BSA Cobra velgen zo uit.... (dus zowel show als GO waardig!!!)

Achter: (Klauwen kunnen zonder enige aanpassing op een ED9/EE8 (EE9??)achterbrug gemonteerd worden)
Afbeelding

Voor: (Voor moet je de fussee stukken van een EE8 of EE9 monteren)
Afbeelding

En van een afstandje (ja ik geil echt op mijn wagen :P)
Afbeelding

Orthello
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 257
Geregistreerd:
01 Jun 2005, 11:27
Woonplaats:
059x

Berichtdoor hardcorehonda » 19 Jul 2005, 21:42

Itr remmen OEM en betrouwbaar..
ziet er goed uit kerel.

hoe lang heb jij nu je schijven erop zitten en heb je problemen met scheuren?
Ik durf geen geboorde schijven te plaatsen omdat er teveel mensen met problemen reden.
Ben benieuwd naar jouw ervaring.

PS: Wel snel iets aan die wielrand doen.. anders geniet je niet zo lang meer van je REX.. zou zonde zijn.

hardcorehonda
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1631
Geregistreerd:
17 Mei 2005, 19:09
Woonplaats:
regio rotterdam

door Orthello

Berichtdoor Orthello » 19 Jul 2005, 21:54

hardcorehonda schreef:Itr remmen OEM en betrouwbaar..
ziet er goed uit kerel.

hoe lang heb jij nu je schijven erop zitten en heb je problemen met scheuren?
Ik durf geen geboorde schijven te plaatsen omdat er teveel mensen met problemen reden.
Ben benieuwd naar jouw ervaring.

PS: Wel snel iets aan die wielrand doen.. anders geniet je niet zo lang meer van je REX.. zou zonde zijn.

Wielranden zijn bekend. Staat voor volgend jaar op de rol. Dit jaar noodgedwongen een motorswap moeten doen. De oude D16 had er een drijfstang lager uitgegooid. Ik heb er maar meteen een degelijke JDM B16A in gehangen. En ja.. meer vermogen dus beter remmen. Ze zitten er onder sinds januari, maar ik rijd er sinds mei pas echt serieus mee. Ik heb de remmen al heeeel aardig getest, maar kan nog geen scheurtje ontdekken. Ik heb er ook over gehoord hoor, maar het heeft mij er niet van weerhouden om het toch te nemen.
Naar mijn idee werkt die toch het beste tegen fading (gasvorming tussen blokken en schijven)

Orthello
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 257
Geregistreerd:
01 Jun 2005, 11:27
Woonplaats:
059x

door RoadXY

Berichtdoor RoadXY » 20 Jul 2005, 11:37

Orthello schreef:Brembo geboorde schijven voor (28cm diameter)
Powerstop geboorde schijven achter (26cm Diameter)


Mwoa, das best nice aangezien een VTEC voor standaard 262mm schijven heeft, en achter 239mm.
De 'gewone' 1600 heeft echter voor 242mm en achter weer de 239mm. Dat scheelt best wel!

Vooral Ferrodo DS2500 vindt ik uitermate prettige blokjes, uw ervaring? 8)

Gebruikers-avatar
RoadXY
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 537
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 17:10

door Orthello

Berichtdoor Orthello » 20 Jul 2005, 11:58

RoadXY schreef:
Orthello schreef:Brembo geboorde schijven voor (28cm diameter)
Powerstop geboorde schijven achter (26cm Diameter)


Mwoa, das best nice aangezien een VTEC voor standaard 262mm schijven heeft, en achter 239mm.
De 'gewone' 1600 heeft echter voor 242mm en achter weer de 239mm. Dat scheelt best wel!

Vooral Ferrodo DS2500 vindt ik uitermate prettige blokjes, uw ervaring? 8)

Stoffig, maar bijt vast! Vooral als je ze goed op temperatuur hebt.

Orthello
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 257
Geregistreerd:
01 Jun 2005, 11:27
Woonplaats:
059x

Berichtdoor Daan - Civic » 21 Jul 2005, 11:44

heb die ITR remmen IRL gezien, moet zeggen, ganze geil 8)
BlackMagic EG6 y0

Daan - Civic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 645
Geregistreerd:
14 Mrt 2005, 18:10
Woonplaats:
Weesp

Volgende

Terug naar Onderstel



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten