2de hands Jazz 2011 1200cc na 8000 km plots turbo geworden??

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

2de hands Jazz 2011 1200cc na 8000 km plots turbo geworden??

Berichtdoor Robbel » 04 Apr 2018, 16:49

Ik kocht mij tweedehands nov2017 een Honda Jazz 2011 met toen 73.000 km.
Komende van een firmawagen skoda 1200 3 cilinder diesel was ik gewoon van met een lome bak te rijden.
Maar ik merkte soms wel dat bij het vertrekken aan de groene verkeerslichten ik niet altijd mee was met de anderen.
Ben echter rustige rijder, en vermits ik zonder werk was gevallen door faling had ik de tijd, en maakte ik me geen zorgen.
Doe meestal autostrade 155 km voor 75 %,en 25 resterende % beetje stad en beetje buitenwegen. Zelden over de 3500 toeren.
Mijn verbruik was 5.8 a 5.9 l /100 km gemiddeld. Oliepijl stond op 8/10 vd pijlstok kort na aankoop toen hij verse olie kreeg,
en nu na 8000 km nog ongeveer gelijk.
Nu vorige week, na aankomst van eerst 150 km autosnelweg, en 35 km gewone landwegjes, sla ik een straatje in, geef gas, en dacht in eerste instantie dat mijn koppeling doorslipte, want die maakte ineens veel meer toeren dan voorheen.
Maar nee, koppeling is ok, het was net of voor het eerst sinds ik hem heb de turbo ingang geschoten was, voor zover daar turbo inzit, want weet wel wat van auto's maar ben elektronieker ipv automechanieker...
De auto trekt erg veel sneller op dan voorheen, is niet dat mijn uitlaat defect is, en alleen ik meer lawaai zou hebben, maar ik zie ook aan mijn toerenteller dat die veel vlugger omhoogschiet, en ik veel sneller accellereer. Ik kan nu mee aan de verkeerslichten als eerste weg!!!
Wat kan er nu aan de hand zijn, of wat moet ik de garagist volgend beurt vragen, want ik heb er nog 7 maanden garantie op.
Dank alvast voor het meedenken.
Oh ja, en ik vind de Jazz een ongelooflijk praktische, confortabele en zuinige wagen. Ik wil geen andere meer!
Ik denk dat ik Honda Fan voor het leven geworden ben...
Robert

Robbel
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
04 Apr 2018, 16:33

Re: 2de hands Jazz 2011 1200cc na 8000 km plots turbo geword

Berichtdoor Marsnel » 04 Apr 2018, 20:13

Hallo Robert.

De turbo zal het niet zijn, want die zit er niet op.
Klinkt een beetje vaag allemaal. Net alsof er iets geblokkeerd is geweest ofzo.
Persoonlijk zou ik even de inlaat/uitlaat/cat nalopen.. maar in jou geval met 7 maanden garantie kan je even de garage bellen of ze willen dat je het laat controleren, of dat je lekker door rijdt.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: 2de hands Jazz 2011 1200cc na 8000 km plots turbo geword

Berichtdoor Robbel » 04 Apr 2018, 21:41

Ja, net of iets geblokkeerd was en nu losgeschoten.
Nog een kleine 2000 km, dus weekje of 3 en dan moet ik toch langsgaan voor oliewissel, en navraag doen.
Bedankt voor het meedenken

Robbel
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
04 Apr 2018, 16:33


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
cron