Aankoop Civic

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

Aankoop Civic

Berichtdoor Kemy » 02 Aug 2017, 21:01

Hallo allemaal,

Ten eerste mijn excuses voor het plaatsen in de verkeerde topic, had geen idee waar ik het kon plaatsen anders.

Ik ben Kemy, 18 jaar en woon in Zutphen (Gelderland). Ben sinds een tijdje opzoek naar een leuke Civic hatchback. Vandaag een leuke bak gevonden en wezen kijken, een zwarte 1.5 VTEC-E bouwjaar 2000, handgeschakeld met 200k op de teller apk tot midden 2018. Auto rijdt schakelt prima alleen een paar kleine dingetjes die tegengevallen zijn.

-Auto maakt een sissend geluid bij het gas geven, werd naarmate de motor warmer werd volgens mij minder. Wat zou dit kunnen zijn?
-De wielkasten waren geroest het is al wel gelast, alleen heeft hij zelf de wielkasten met blanke lak gespoten :emo:') dat ziet er ook niet heel erg mooi uit (eventueel idee'tjes hiervoor?)
-Hier en daar wat krassen, nou weet ik dat het geen nieuwe auto is, maar ik ben soms een pietje precies :roll:

Nou ben ik benieuwd wat jullie zouden denken dat deze auto waard is. En hebben jullie verder nog andere tips om op te letten mocht ik de auto gaan overnemen?

Alvast bedankt voor antwoorden en tips!

Kemy

Kemy
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 6
Geregistreerd:
02 Aug 2017, 20:39

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor kristo » 03 Aug 2017, 09:05

Heb je gekeken of en hoeveel water er in de koffer en de achterlichten stond? :hihi: Veel water kan duiden op roestvorming aan de flanken binnenin (aan achterbank en koffer) dus áchter de bekleding: let op tekenen van roest aan de buitenkant op de flanken onderaan.

Staan de wielen op hun plaats :P Geen voorwiel(en) die wat naar achteren staan -een uitlijningsrapport is leuk.

Hier staan ook wat tips: Waarop letten bij aankoop 2de hands Honda.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor Kemy » 03 Aug 2017, 11:51

kristo schreef:Heb je gekeken of en hoeveel water er in de koffer en de achterlichten stond? :hihi: Veel water kan duiden op roestvorming aan de flanken binnenin (aan achterbank en koffer) dus áchter de bekleding: let op tekenen van roest aan de buitenkant op de flanken onderaan.

Staan de wielen op hun plaats :P Geen voorwiel(en) die wat naar achteren staan -een uitlijningsrapport is leuk.

Hier staan ook wat tips: Waarop letten bij aankoop 2de hands Honda.


Ga ik vandaag doen! Thanks. Er zat wel wat condens in de voorkoplampen, maar achter zag er goed uit. Ik zal de aankooptips nog even checken.

Kemy
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 6
Geregistreerd:
02 Aug 2017, 20:39

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor Nasty » 03 Aug 2017, 14:50

200k op de teller? Nooit meer dan €1500 voor geven. Condens is niet erg, maar voor 'de mooi' zou ik de auto een plastidipje geven.
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor Kemy » 03 Aug 2017, 20:19

Het is hem geworden!! Een leuke deal gemaakt en de civic overgenomen. Wat een fijn ding! Zonder moeite 150 km naar huis gereden. Zitten inderdaad wat mankementjes aan, maar ik vond het waard :)

Ik zal morgen na de schoonmaakbeurt wat meer foto's plaatsen :)

Afbeelding

Kemy
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 6
Geregistreerd:
02 Aug 2017, 20:39

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor Mark » 03 Aug 2017, 20:55

Nasty schreef:200k op de teller? Nooit meer dan €1500 voor geven. Condens is niet erg, maar voor 'de mooi' zou ik de auto een plastidipje geven.



Misschien wel bij te zeggen, dat autos in belgie goedkoper zijn dan bij ons in nederland he.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor Mark » 03 Aug 2017, 20:58

Vergat ik het te zeggen, leuke auto!
Voor je gaat tunen en dergelijke waar veel beginnende rijders mee de mist in gaan, zorg eerst dat de basis van de auto goed is, onderhoud, onderstel, banden, roest etc.
Veel kopen eerst dikke wielen, maar gaan daarna klagen over inhouden, hikken of andere gekke dingen die met een beetje onderhoud voorkomen hadden worden, maar bezuinigen hierop.
Dikke wielen kopen en dan chinese banden eromheen, want ja te duur he :doh:
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor Kemy » 03 Aug 2017, 21:13

Mark schreef:Vergat ik het te zeggen, leuke auto!
Voor je gaat tunen en dergelijke waar veel beginnende rijders mee de mist in gaan, zorg eerst dat de basis van de auto goed is, onderhoud, onderstel, banden, roest etc.
Veel kopen eerst dikke wielen, maar gaan daarna klagen over inhouden, hikken of andere gekke dingen die met een beetje onderhoud voorkomen hadden worden, maar bezuinigen hierop.
Dikke wielen kopen en dan chinese banden eromheen, want ja te duur he :doh:


Haha, velgen van 600 euro en dan banden voor 25 euro per stuk erop :emo:')

Ik ben van plan volgende week de auto volledig te laten nakijken bij de garage, alles rustig laten checken en onderhoud doen. Wil voorlopig nog zo origineel rijden denk met een maandje dat ik zal beginnen met een paar dingetjes.

Kemy
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 6
Geregistreerd:
02 Aug 2017, 20:39

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor kristo » 04 Aug 2017, 00:31

Tijd voor een voorstel-topic wink:

Welkom bij de EK3-club :wave1:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor BasH » 04 Aug 2017, 08:54

Mooie Civic, als je hem na wilt laten kijken kan ik bosch car service op de revelhorst aanbevelen. Niet naar Wesselink gaan, hele nare ervaring mee.
Honda Civic 2.0i Sport

BasH
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 432
Geregistreerd:
06 Mrt 2011, 12:33
Woonplaats:
Zutphen

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor Kemy » 04 Aug 2017, 10:49

BasH schreef:Mooie Civic, als je hem na wilt laten kijken kan ik bosch car service op de revelhorst aanbevelen. Niet naar Wesselink gaan, hele nare ervaring mee.


Hmmm oke, bedankt voor de tip :like:

Kemy
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 6
Geregistreerd:
02 Aug 2017, 20:39

Re: Aankoop Civic

Berichtdoor Kemy » 04 Aug 2017, 10:50

kristo schreef:Tijd voor een voorstel-topic wink:

Welkom bij de EK3-club :wave1:


Haha, yes ga ik vandaag doen met wat meer foto's :smile:

Kemy
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 6
Geregistreerd:
02 Aug 2017, 20:39


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
cron