Momentsleutel? Wie,wat,waar?

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

Momentsleutel? Wie,wat,waar?

Berichtdoor Shidou » 11 Mei 2017, 20:44

Ik zoek een betaalbare moment sleutel maar zelf heb ik er niet veel kaas van gegeten wat nou goed is en wat niet! :confused:

Gaat om wielbouten aan te draaien en verder eigenlijk niks.. Hoef dus niet meteen 1 van 300,- te zijn ofzo.

Kom zoveel merken tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

Wie o wie kan mij een beetje wegwijzen hierin? :>>:

Gebruikers-avatar
Shidou
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 672
Geregistreerd:
11 Jan 2010, 21:13

Re: Momentsleutel? Wie,wat,waar?

Berichtdoor nick22 » 12 Mei 2017, 17:24

een moment aub :lol:
Wat een baas die nick !

nick22
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1336
Geregistreerd:
25 Mei 2005, 16:29
Woonplaats:
reuver

Re: Momentsleutel? Wie,wat,waar?

Berichtdoor kristo » 12 Mei 2017, 17:56

Wie bezit de sleutel tot dit probleem :D
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Momentsleutel? Wie,wat,waar?

Berichtdoor Shidou » 12 Mei 2017, 21:04

WAAAAAAAUUUUWWWW

Dit is mij toch een moment om nooit te vergeten!

Anyways... weet nog niks :P

Gebruikers-avatar
Shidou
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 672
Geregistreerd:
11 Jan 2010, 21:13

Re: Momentsleutel? Wie,wat,waar?

Berichtdoor Mark » 14 Mei 2017, 11:24

Dit is zo persoonlijk.
Net als met ratelsets, de een vind facom fijn, ik vind het te glad materiaal, ander snap on geweldig, goed product maar ook vaak erg glad materiaal wat met vieze handen weg glibberd.
Ander zweert weer bij hazet of gedore en zo vult iedereen wat in.
Kijk zowiezo wel naar een profesioneel merk, en niet naar die hobby dingen, die best wat afwijken.
Op het werk heb ik een sonic kist, met daarin uiteraard, sonic momentsleutels ik heb er 1/2 momentsleutel en een kleinere 3/8.
Verder hebben we nog 1/4 van gedore voor algemeen gebruik, handig voor priegelboutjes, zoals kleppendeksel.

Ik vind die van sonic erg fijn, op het werk word alles elk jaar opnieuw gekalibreerd uiteraard.
In de ik weet het niet meer 5 a 6 jaar gok ik dat ik die kist heb is dit de 2 momentsleutel, ik werk er dagelijks meer, en ik draai ze nooit terug naar 0 en door haast werk kan ik ook niet zeggen dat ik er erg zuinig mee ben. Kwa hobby gebruik zal je er zeker veeeel en veeeel langer mee doen.

Ik heb door de jaren verschillende in mijn handen gehad, ze zeggen dat die van stahlwlle erg goed is, ik vind die erg lomp en te lang.
Houd rekening met de lengte, een lang kan onhandig zijn, wielbouten vastzetten met lange doppen is handig, en dan momentsleutel moet je niet op het wielscherm gaan zitten schaven met aantrekken, met een kortere heb je daar geen last van, die lange van stalhwille wel.
Nokkenas tandwiel vastzetten met uiteinde tegen motorkap aan duwen snap je? De monteurs hier die er dagelijks mee werken zullen wel begrijpen wat ik bedoel.

Dus tip is koop een goed merk, het mag wat kosten, maar kijk wat jij fijn vind en lekker in de hand vind liggen en let op de lengte, investeer ook in kleinere momentsleutels voor de fijne klusjes als je serieuzer wilt gaan sleutelen.
Mijn voorkeuren tot nu toe waren die van sonic en gedore, ik werk met de service diensten met een facom voor onderweg in de auto zeg maar, maar die vind ik in donker lastig met instellen.
Laatst gewijzigd door Mark op 16 Mei 2017, 15:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Momentsleutel? Wie,wat,waar?

Berichtdoor Kevinio » 16 Mei 2017, 11:24

Goede tekst van Mark. :like: Ikzelf heb er 1 van de markt voor 35 euro, daar kwam mijn pa mee aan zetten. Ik dacht eerst nog: wie koopt dat nu op de markt? :doh: Maar hier op het werk op de ijkbank gehad en hij is accuraat van 40Nm tot 150Nm. :up: Hij doet inmiddels al jaren dienst. Zoals Mark al aangaf is Stahwille een mooi merk, maar veel te zwaar voor automotive werk, net zoals Geodore. Je komt dan eerder uit op Hazet, Beta of Facom. Facom vind ikzelf te fragiel, maar voor hobbymatig is het prima. Snap on is goed, maar puur omdat al die fanboys erop geilen wil ik het niet.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Momentsleutel? Wie,wat,waar?

Berichtdoor ATR » 16 Mei 2017, 13:28

Voor wat wielbouten komt het niet zo nauw, op Daytona hebben ze ook wel een redelijke selectie van momentsleutels voor een aangename prijs.

Gebruikers-avatar
ATR
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8786
Geregistreerd:
23 Feb 2006, 22:38
Woonplaats:
aka Bouli

Re: Momentsleutel? Wie,wat,waar?

Berichtdoor Mark » 16 Mei 2017, 15:50

We hebben er ook 1 liggen van snap on met trilfunctie.
Die ligt in de kast, word niet voor het rauwe werk gebruikt maar puur voor kopbouten en dat soort dingen.
Kan je digitaal het moment aangeven en ook het aantal graden voor de verdraaiing, dat loopt op als je draait en dan trilt hij als je bijvoorbeeld op 220 graden zit. Is leuk en erg handig, maar meer voor specifieke klussen en te kostbaar en kans op beschadigen voor een beetje wielbouten vast joekelen.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten
cron