Nieuwe remmen lopen aan?

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

Nieuwe remmen lopen aan?

Berichtdoor Verfblikj » 07 Mrt 2017, 16:34

Hallo HCN,

Mijn naam is Nick en pas heb ik mijn eerste Civic gekocht, een 1.4si uit 2003. Een fijne auto, al zou wat meer vermogen niet weg zijn. :p
Omdat het leuk is (en omdat het geld scheelt ;) ) probeer ik zelf het meeste onderhoud te doen.
Zodoende, ben ik nu bezig met het vervangen van de remmen. Ik heb nu bij 1 wiel (linksvoor) een nieuwe schijf en blokjes gemonteerd. Alleen als ik nu de motor start en het rempedaal pomp zit de schijf een beetje vast. Ik moet met twee handen de wielbouten vastpakken om de schijf te kunnen draaien (zonder wiel dus). Is dit normaal?
Ik heb wel de remzuiger terug in de klauw geduwd voordat ik alles monteerde en ik heb kopervet gebruikt op de raakvlakken en boutjes.

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk hebben jullie hier een antwoord op.

Groeten,

Nick

Verfblikj
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 1
Geregistreerd:
07 Mrt 2017, 15:55

Re: Nieuwe remmen lopen aan?

Berichtdoor Mark » 07 Mrt 2017, 20:06

En alle raakvlakken schoongemaakt?

Schoonmaken, zorgen dat de blokken goed kunnen schuiven in de geleiders is wel bijna belangrijker dan de bouten vastzetten.
Nu tuurlijk moet je de boel vast zetten, maar je begrijpt mijn intentie wel.

De boel rond draaien zonder, gewicht, lees wiel erop, gaat altijd wat zwaar, met wiel erop moet het gewoon makkelijk rond draaien, als je enigzins kracht moet zetten is het aanlopen, en dat is een apk afkeur.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten
cron