Rook uit uitlaat -Honda civic

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

Rook uit uitlaat -Honda civic

Berichtdoor juicyy27 » 27 Nov 2016, 12:36

Hoi mensen,

Ik ben hier nieuw, ook nieuw met Honda Civi's en loop tegen een probleempjes op

Ik heb zojuist een Honda Civic gekocht uit 2000. Het is een VTEC-e 1.5 benzine.

Er komt nagenoeg witte rook uit mijn uitlaat. Normaal denk ik gelijk aan koppakking omdat ik dit ooit gehoord heb maar ik weet het nu even niet. Heb dit zelf nooit eerder meegemaakt dus dacht ik, even langs bij de honda community.

Nou is de rook wit, je hebt dit ten alle tijden dus zowel bij een koude start maar ook als de motor warm is.

Hoop dat mensen mij verder kunnen helpen. Ik kan eventueel een video uploaden als dat kan via de forums(auto is even weg)

Alvast bedankt,

Groetjes.

juicyy27
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
27 Nov 2016, 12:30

Re: Rook uit uitlaat -Honda civic

Berichtdoor Al-X » 28 Nov 2016, 00:39

Witte rook betekent normaal gesproken dat er een nieuwe paus is, als ik me niet vergis.

Maar even zonder grappen: verbruikt je auto ook koelvloeistof? Als dat ja is, én dat in combi met die witte rook, neigt inderdaad naar koppakking.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Rook uit uitlaat -Honda civic

Berichtdoor juicyy27 » 28 Nov 2016, 06:29

Al-X schreef:Witte rook betekent normaal gesproken dat er een nieuwe paus is, als ik me niet vergis.

Maar even zonder grappen: verbruikt je auto ook koelvloeistof? Als dat ja is, én dat in combi met die witte rook, neigt inderdaad naar koppakking.

nee dat niet.

juicyy27
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
27 Nov 2016, 12:30

Re: Rook uit uitlaat -Honda civic

Berichtdoor Kevinio » 28 Nov 2016, 12:23

Heb je ook in de radiateur gekeken? Want de kans is dat het potje gewoon volblijft, maar omdat hij ergens anders zijn lucht pakt hij toch koelvloeistof gebruikt.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
cron