Rigid collar op eg/ej

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

Re: Rigid collar op eg/ej

Berichtdoor GoThanh » 18 Nov 2016, 12:32

Gewoon de bouten fatsoenlijk aantrekken ;) en niet loshalen anders moet je opnieuw uitlijnen ( hoeft niet perse maar is wel het beste om te doen)
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Rigid collar op eg/ej

Berichtdoor hondanickx » 01 Jan 2017, 22:46

Ik heb de complete set van Stiff Rings steken (Voor en achter) goedkoper en completer als spoon.
Het gaat hierbij niet zo zeer om het schuiven te voorkomen maar om de flex die erin zit (het ongelijke oppervlak ,te grote gaten) en om alles netjes gecentreerd te hebben.Dat het subframe zou verschuiven geloof ik zelf ook niet , maar bouten kunnen wel flexen met te grote gaten zonder dat het van zijn plaats gaat.Ik zelf heb wel een verschil gemerkt voor en na .Stiff ring maakt ook filmpjes waar je de flex ziet in de auto voor en na.Stiff ring gebruikt zoals spoon ook aluminium bussen met een dunne ring welke zich kan aanpassen aan het oppervlak.
Afbeelding
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Rigid collar op eg/ej

Berichtdoor GoThanh » 10 Jan 2017, 11:19

Het zit allemaal tussen je oren wat je denkt te voelen.

Als je een bout op het juiste moment vast zit schuiven je onderdelen gewoon niet, klaar.

Hoe kan je bout dan flexen als de onderdelen niet schuiven dmv de juiste voorspan kracht?

Dat oppervlak zo ruw/onvlak kan zijn volgens de schets is ook onzin. Al die vlakken die je ziet zijn wel binnen 0,1mm vlak.

Wrijvingskracht tussen 2 onderdelen wordt niet door de grote van je oppervlakte bepaalt dus hoe groot of hoe klein boeit niks:

Wrijvingskracht = wrijvingscoëfficiënt x normaalkracht (voorspan kracht van de bouten)

En al die markeringen van de bouten is vanwege het aandraaien.
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Rigid collar op eg/ej

Berichtdoor BeJimmieREW » 04 Sep 2019, 12:43

TyrolSport DeadSet Rigid Subframe Collar Kit, If your unsure what this kit is please see the other thread just bellow this one, heaps of info & good discussions there. Some of you will be stoked what this kit actually fixes n dose.

Im heading to the USA next Tuesday and will be buying a set and have it delivered to my hotel in NYC, I have a

Gebruikers-avatar
BeJimmieREW
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 7
Geregistreerd:
23 Aug 2019, 14:33
Woonplaats:
Syria

Vorige

Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
cron