D15B JDM Onderblok + D16z6 kop swap in EJ9 D14A3

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

D15B JDM Onderblok + D16z6 kop swap in EJ9 D14A3

Berichtdoor Galan » 29 Mei 2016, 02:42

Beste leden,

Ik heb sinds kort van een maatje van me een leuk blok gekocht voor een goeie prijs.
Nu wil ik deze in mijn Honda Civic Ej9 uit 97' plaatsen om wat extra power the krijgen.. :arrowu:
De basis heb ik al, maar heb nog wat vragen die niet helemaal duidelijk zijn of me ontgaan zijn.

Ik heb het onderblok (D15B JDM) en de kop (D16z6 Vtec) al in huis liggen.
Buitenom dit heb ik er niks bijgekregen.

Nu heb ik hier en daar al rondvraag gedaan, over wat ik nog nodig zou hebben.

Waar ik al van op de hoogte ben:
:arrow: P06/P28 ECU nodig + afstellen
:arrow: OBD2a -> OBD1 harness
:arrow: D16y8 of D15z6 motorboom
:arrow: D16z6 ontsteking


Wat ik nog zou willen weten:
- Op Wikipedia heb ik informatie gevonden over de D16y8 en D15z6 motoren. Hierop staan een aantal dingen die ik zou moeten veranderen aan de kabelboom. De Y8 gebruikt als injectie OBD2-B en de D15z6 boom gebruikt OBD2a MPFI, betekend dit dus dat een D15Z6 boom verstandiger zou zijn wegens de injectie? Dit zou dus betekenen dat ik 190cc injectie ga gebruiken.

Mocht ik 240cc gaan gebruiken, heb ik dus OBD1 injectie stekkers nodig?

- De D16z6 heeft Vtec, dus moet ik de Solenoid aansturen. Hoe wordt dit geregeld als ik bijvoorbeeld een Y8 of D15z6 boom ga gebruiken, zit hier een stekker aan die ik moet veranderen naar OBD1?

- De D16 onsteking is ook OBD1, hiervoor heb ik dus ook een stekker nodig die ik vervang op de boom die ik moet kopen. Zijn er enige dingen waar ik op moet letten?

En hebben jullie misschien nog meer op of aanmerkingen? Graag hoor ik het van jullie. :up:

Grtz,

J

Galan
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 1
Geregistreerd:
24 Aug 2015, 16:18

Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
cron