Civic 1.4 houdt in en bokt als de motor warm is

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

Civic 1.4 houdt in en bokt als de motor warm is

Berichtdoor jeroencivic14 » 18 Apr 2016, 07:51

ik heb een civic 1.4s gekocht uit 97 en bij het test rijden merkte we dat aan het einde de auto begon te schokken. Zelf dachten we dat het lag aan het feit dat de tank helemaal leeg was omdat de meter al onder E zat. Bij het ophalen van de auto meteen getankt en rond de tijd dat de moter warm werd begon hij weer te bokken en schokken. Als je rustig rijd en de wagen rond de 3000 toeren houd kunje er mee rijden maar bij snel optrekken en rond de 2000 toeren lijkt het alsof tie niet genoeg benzine krijgt. Ook heb ik het idee dat hij heel erg inhoud. Is er iemand die me de goede richting in kan sturen of dit probleem zelf mee heeft gemaakt en er misschien een oplossing voor heeft.

alvast bedankt m.v.g jeroen

Moderator: tekst wat ge'edit voor leesbaardheid.

jeroencivic14
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 1
Geregistreerd:
18 Apr 2016, 07:40

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor breakerh » 18 Apr 2016, 08:16

Kunnen veel dingen zijn, maar lees hem anders eens uit.
Het is volgens mij obd2, dus kan je die makkelijk uitlezen met een wifi of Bluetooth reader.
Bijvoorbeeld: http://www.showoffimports.nl/product.php?productid=41977
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor Al-X » 18 Apr 2016, 10:57

Een EK heeft inderdaad wel OBD2(a/b), maar niet zoals de OBD2 die "normaal" is, er is simpelweg geen OBD poort te vinden, voor inderdaad zo'n uitleesding. Volgens mij is dit pas vanaf de 7e generatie, maar weet ik niet zeker..

Staat het motorstoringslampje van de auto aan overigens?
Ook zou het nog in de ontsteking kunnen zitten.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor breakerh » 18 Apr 2016, 11:10

Had hem zelf wel erin zitten :) ek3
Of een ej9 dat ook heeft? Denk het wel
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Apr 2016, 11:15

Ej9 heeft het ook, heb ook zelf zo'n wifi OBD uitlees dingetje.

@Jeroen, je moet wel stapsgewijs even nakijken he.
Zijn de bougies goed, onstekking in orde enz.?
Heb je luchtfilter en luchtbuizen gechecked, is het schoon?
Is de gasklep niet vervuild?
Gooi eens zo'n injectiereiniger van wynns of forte en kijk of ie helpt..
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor Al-X » 18 Apr 2016, 11:55

breakerh schreef:Had hem zelf wel erin zitten :) ek3
Of een ej9 dat ook heeft? Denk het wel

Whut? Waar dan? Weet zelf alleen de welbekende paperclipuitleesstekker, heb me bij meerdere auto's (allen EK3) de pleuris gezocht en niks gevonden voor de rest? :lol:

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor breakerh » 18 Apr 2016, 12:34

Links onder ergens bij je dashboard zekeringen.
De paperclip methode is bij obd1 en zit bij je ecu toch?
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor ger[ej9] » 18 Apr 2016, 12:48

Inderdaad links onder, beetje verstopt. Hij zit dus nog verder onder de zekeringenkasten.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor fceg » 19 Apr 2016, 10:04

Mijn EJ6 heeft het jammer genoeg weer niet, misschien omdat ik een pre facelift model heb ?
Honda the power of dreams :drive2:

Gebruikers-avatar
fceg
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 341
Geregistreerd:
13 Jun 2010, 19:59
Woonplaats:
Rotterdam

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor breakerh » 19 Apr 2016, 10:10

Snel even gezocht. Blijkt dat in europa enkel de facelifts een obd2 poort hebben. Pre-facelift enkel die 3 pin connector bij je ecu.
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: civic1.4 houd in en bokt als de moter warm is

Berichtdoor fceg » 19 Apr 2016, 10:21

breakerh schreef:Snel even gezocht. Blijkt dat in europa enkel de facelifts een obd2 poort hebben. Pre-facelift enkel die 3 pin connector bij je ecu.


voor die 3 pin connector had ik destijds een verloopkabel naar een OBD2 connector besteld en i.c.m. de ELM327 OBD2 Diagnostic bluetooth Adapter dit helaas nooit werkend gekregen op mijn pre facelift EJ6.
Honda the power of dreams :drive2:

Gebruikers-avatar
fceg
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 341
Geregistreerd:
13 Jun 2010, 19:59
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Civic 1.4 houdt in en bokt als de motor warm is

Berichtdoor ATR » 19 Apr 2016, 13:07

Check je oliepeil eens

Gebruikers-avatar
ATR
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8786
Geregistreerd:
23 Feb 2006, 22:38
Woonplaats:
aka Bouli

Re: Civic 1.4 houdt in en bokt als de motor warm is

Berichtdoor Suurbier91 » 20 Apr 2016, 00:02

Heb je je verdelerkap al gecheckt, die 4 pinnetjes aan de binnenkant? Die willen nog weleens oxideren. En hoe ziet je rotor eruit? Welke kleur hebben je bougies? Zou gewoon je ontsteking stapsgewijs controleren, daar zit vaak al het probleem waarom een motor niet helemaal lekker loopt. Zo niet, kun je het in ieder geval uitsluiten!
1996 Honda Civic EK3 1.5 VTEC-E

- Blox Velocity Stack 3" luchtfilter
- NGK bougiekabels + bougies
- S20 D16z6 ESI versnellingsbak
- SRS 4-2-1 RVS één-delig spruitstuk
- SRS P-type Katvervanger
- SRS R60 Catback

Gebruikers-avatar
Suurbier91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 419
Geregistreerd:
22 Sep 2014, 01:54
Woonplaats:
Zwolle


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
cron