NGK Iridium vs standaard NGK bougies?

Zelf niet zo handig? Stel hier je vraag

NGK Iridium vs standaard NGK bougies?

Berichtdoor Suurbier91 » 03 Feb 2016, 11:13

Hoi jongens,

Ik ben van plan voor Hondafest (dus eind april) even een groot onderhoudsbeurtje aan mijn auto te gaan doen. Nu ben ik me alvast aan het oriënteren op onderdelen en dat brengt mij tot dit dilemma.. Ik moet kiezen tussen de NGK Iridium bougie en de standaard NGK bougie. Ik heb een EK3 1.5 SOHC dus het is geen high performance blok. Toch zou ik er graag het maximale uit willen halen. Wat raden jullie aan? Bied een Iridium bougie echt zo'n performance winst vergeleken met een standaard NGK bougie? Want zo'n Iridium bougie is echt wel dubbel zo duur als een standaard NGK bougie!
Laatst gewijzigd door Suurbier91 op 10 Mei 2016, 12:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
1996 Honda Civic EK3 1.5 VTEC-E

- Blox Velocity Stack 3" luchtfilter
- NGK bougiekabels + bougies
- S20 D16z6 ESI versnellingsbak
- SRS 4-2-1 RVS één-delig spruitstuk
- SRS P-type Katvervanger
- SRS R60 Catback

Gebruikers-avatar
Suurbier91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 419
Geregistreerd:
22 Sep 2014, 01:54
Woonplaats:
Zwolle

Re: NGK Iridium vs standaard NGK bougies?

Berichtdoor Kevinio » 03 Feb 2016, 11:54

Zo Iridium heeft enkel een veel langere levensduur, gaan rond de 30.000km mee. Maar voor dat geld kan je net zo goed om de 7500km gewone bougies steken. :D Tinus had een keer een test gedaan op de dyno en zag geen performance verschil.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: NGK Iridium vs standaard NGK bougies?

Berichtdoor kristo » 03 Feb 2016, 12:02

Let op: de EK3 gebruikt andere # ontstekingskaarsen dan de EJ9 bv.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: NGK Iridium vs standaard NGK bougies?

Berichtdoor D-Per4mance » 03 Feb 2016, 13:07

Om de 7500km bougies Kevin? Okee, dat zijn in jou geval 15 motorblokken die een setje bougies meegaan, maar volgens mij is dat een overdreven interval voor een D-serie. Ik wissel bougies om de 40.000, rij inderdaad wel met iridium Denso's, maar volgens mij is dat ook wat Honda voorschrijft. Om de 10.000 een beurt, om en om een kleine en een grote, elke 2e grote beurt de bougies. Dat is trouwens nog gebaseerd op de bougies uit 1912, toen de auto nieuw was. Avensis van mijn pa hoeft pas bij 90.000 de eerste keer nieuwe.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: NGK Iridium vs standaard NGK bougies?

Berichtdoor Kevinio » 03 Feb 2016, 13:16

Nee, het was om aan te geven dat die dingen 4x zo duur zijn. Ikzelf wissel bij de Sol normaliter elk jaar de bougies, dus om de 5000km, voor die goedkope oude rommel.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: NGK Iridium vs standaard NGK bougies?

Berichtdoor ger[ej9] » 03 Feb 2016, 13:31

Voor de lpg elke 10.000km.

*krik krik*

nee niemand?

Laat maar, ik zeg niets.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: NGK Iridium vs standaard NGK bougies?

Berichtdoor Flip » 03 Feb 2016, 13:42

D-Per4mance schreef:Om de 7500km bougies Kevin? Okee, dat zijn in jou geval 15 motorblokken die een setje bougies meegaan, maar volgens mij is dat een overdreven interval voor een D-serie. Ik wissel bougies om de 40.000, rij inderdaad wel met iridium Denso's, maar volgens mij is dat ook wat Honda voorschrijft. Om de 10.000 een beurt, om en om een kleine en een grote, elke 2e grote beurt de bougies. Dat is trouwens nog gebaseerd op de bougies uit 1912, toen de auto nieuw was. Avensis van mijn pa hoeft pas bij 90.000 de eerste keer nieuwe.


Hier ook wisselen om de 40k, en gewoon die cheapo ngk's.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: NGK Iridium vs standaard NGK bougies?

Berichtdoor Suurbier91 » 03 Feb 2016, 14:09

Nice, bedankt voor alle reacties! Dan gooi ik er gewoon normale NGK bougies in, scheelt me inderdaad een hoop geld!
1996 Honda Civic EK3 1.5 VTEC-E

- Blox Velocity Stack 3" luchtfilter
- NGK bougiekabels + bougies
- S20 D16z6 ESI versnellingsbak
- SRS 4-2-1 RVS één-delig spruitstuk
- SRS P-type Katvervanger
- SRS R60 Catback

Gebruikers-avatar
Suurbier91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 419
Geregistreerd:
22 Sep 2014, 01:54
Woonplaats:
Zwolle


Terug naar Noob tech



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
cron