Automaat Accord 3.0 V6 coupé bj 2000
Geplaatst: 07 Okt 2018, 21:28
Dag allemaal,
Ik heb me vd week al even voorgesteld en heb (als MB-rijder) dus sinds kort een V6 coupé automaat bj 2000 omdat ik nu het nog kan en we niet allemaal elektrisch rijden een VTEC wilde ervaren. Man o man, wat sleurt dat lekker en loopt dat zijdezacht.
EN nogal wat Honda rijders die ik sprak vertelden me dat Honda's over het algemeen nogal probleemloos zijn. Dat wil ik wel eens meemaken, want met elk merk is wel eens wat... De auto, 18 jaar oud met 140 k km is iig goed onderhouden technisch vzv ik kan beoordelen 100%.
Al het nodige gelezen en ik begrijp dat de automatische versnellingsbakken in die jaren althans in de VS wel eens probleempjes kunnen (gaan) vertonen. Weet niet of de bakken voor modellen in de EU geleverd hetzelfde zijn. Nou lees je op het www natuurlijk alleen de horror-verhalen maar ik begrijp met in het ergste geval noodzakelijke bakrevisies wegens vroegtijdig versleten frictie materiaal van platen etc.
Ik vond ook een youtube filmpje waarin iemand liet zien dat voordat je met kuren tot zoiets besluit, je de behuizing van de lock-up selenoide ns moet bekijken omdat daarin "zeefjes" zitten die kunnen dichtslibben waardoor te weinig drukopbouw en geslip of gehuppel tot gevolg.
Hier houdt na een paar dagen spitten mn kennis op. En o ja, liefst elke 40 k km je bakolie verversen met originele Honda transmissie olie.
Dat laatste is 2 jaar en een paar duizend km geleden voor t laatst gebeurd en laat ik voor de zekerheid nog een keer doen, waarbij nu dan het geheel van bak en koppelomvormer met olie wordt gespoeld en dan afgevuld.
De reden is dat idd de automaat in zn 4 en ws met de overdrive of lock-up ingeschakeld, bij ca 60 km / uur en zeg 12-1400 rpm wat trilt / virbreert wat de fronttrain wat laat "huppelen". Niet veel maar wel merkbaar... De auto is ws heel rustig bereden en merk dat nu ik m al een paar keer goed warm heb "uitgelaten", door flink te accelereren op de snelweg en de kick down ns aan te spreken het schakelgedrag al wat beter is.
Zou iemand hier me verder wegwijs kunnen maken hoe dit verbeterpuntje te lijf te gaan? Met linkjes of info of zo?
Klopt dat van de selenoid en dat dichtslibben?
Is zo'n Honda automaat te "resetten"? Bij MB doe je dat bijv door je gaspedaal in te trappen dan contact uit en 2 min te wachten.
Is die selenoide behuizing zelf te (de)monteren en schoon te maken? Hij zou zich bovenop de aut bevinden.
Zij er bedrijven die gespecialiseerd zijn in Honda automaten?
Revisie (duur) kan altijd nog
Alvast superbedankt en grtzzz,
René
Ik heb me vd week al even voorgesteld en heb (als MB-rijder) dus sinds kort een V6 coupé automaat bj 2000 omdat ik nu het nog kan en we niet allemaal elektrisch rijden een VTEC wilde ervaren. Man o man, wat sleurt dat lekker en loopt dat zijdezacht.
EN nogal wat Honda rijders die ik sprak vertelden me dat Honda's over het algemeen nogal probleemloos zijn. Dat wil ik wel eens meemaken, want met elk merk is wel eens wat... De auto, 18 jaar oud met 140 k km is iig goed onderhouden technisch vzv ik kan beoordelen 100%.
Al het nodige gelezen en ik begrijp dat de automatische versnellingsbakken in die jaren althans in de VS wel eens probleempjes kunnen (gaan) vertonen. Weet niet of de bakken voor modellen in de EU geleverd hetzelfde zijn. Nou lees je op het www natuurlijk alleen de horror-verhalen maar ik begrijp met in het ergste geval noodzakelijke bakrevisies wegens vroegtijdig versleten frictie materiaal van platen etc.
Ik vond ook een youtube filmpje waarin iemand liet zien dat voordat je met kuren tot zoiets besluit, je de behuizing van de lock-up selenoide ns moet bekijken omdat daarin "zeefjes" zitten die kunnen dichtslibben waardoor te weinig drukopbouw en geslip of gehuppel tot gevolg.
Hier houdt na een paar dagen spitten mn kennis op. En o ja, liefst elke 40 k km je bakolie verversen met originele Honda transmissie olie.
Dat laatste is 2 jaar en een paar duizend km geleden voor t laatst gebeurd en laat ik voor de zekerheid nog een keer doen, waarbij nu dan het geheel van bak en koppelomvormer met olie wordt gespoeld en dan afgevuld.
De reden is dat idd de automaat in zn 4 en ws met de overdrive of lock-up ingeschakeld, bij ca 60 km / uur en zeg 12-1400 rpm wat trilt / virbreert wat de fronttrain wat laat "huppelen". Niet veel maar wel merkbaar... De auto is ws heel rustig bereden en merk dat nu ik m al een paar keer goed warm heb "uitgelaten", door flink te accelereren op de snelweg en de kick down ns aan te spreken het schakelgedrag al wat beter is.
Zou iemand hier me verder wegwijs kunnen maken hoe dit verbeterpuntje te lijf te gaan? Met linkjes of info of zo?
Klopt dat van de selenoid en dat dichtslibben?
Is zo'n Honda automaat te "resetten"? Bij MB doe je dat bijv door je gaspedaal in te trappen dan contact uit en 2 min te wachten.
Is die selenoide behuizing zelf te (de)monteren en schoon te maken? Hij zou zich bovenop de aut bevinden.
Zij er bedrijven die gespecialiseerd zijn in Honda automaten?
Revisie (duur) kan altijd nog
Alvast superbedankt en grtzzz,
René