Pagina 1 van 1

Probleem stationair Civic EJ9

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2017, 19:25
door BrechtCivic
Goedeavond allemaal,

De laatste weken merk ik dat mijn Civic, bij stationair toerental, zakt in toeren 600 ipv 800.
Hierdoor begint de wagen redelijk te trillen.

Nu had ik eerder al dit probleem als ik ramen/dakraam open of dicht deed.
Nu met dit koude weer staan de (achteruit)verwarming, lichten en radio altijd te samen aan.

Het probleem doet zich dus voor als meerdere verbruikers tegelijk aan staan.

Is dit een teken dat mijn accu of alternator aan het einde van zijn leven is ?

Alvast bedankt voor jullie advies/hulp !!

Re: Probleem stationair Civic EJ9

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2017, 07:45
door Kevinio
De accu waarschijnlijk inderdaad.

Re: Probleem stationair Civic EJ9

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2017, 19:37
door BrechtCivic
Zojuist de spanning van de accu nagemeten. 12.5V als de motor uit staat & 14.5V bij stationair toerental.

Aan de accu lijkt het dus niet te liggen, of kan ik hier nog iets aan meten ?

Re: Probleem stationair Civic EJ9

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2018, 18:40
door DOHC-Huifkar
Je kan de accu bemeten onder belasting, (tijdens starten). Als hij onder de 10 volt komt met starten is hij redelijk wat capaciteit kwijt. 12.5 en 14.8 volt zijn normale waarden als je het mij vraagt? Je kan hem dus nog bemeten onder belasting.
Groet,
Jan

Re: Probleem stationair Civic EJ9

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2018, 11:45
door Kevinio
Inderdaad zoals hierboven. ;)

Re: Probleem stationair Civic EJ9

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2018, 12:48
door toxicshit
BrechtCivic schreef:Goedeavond allemaal,

De laatste weken merk ik dat mijn Civic, bij stationair toerental, zakt in toeren 600 ipv 800.
Hierdoor begint de wagen redelijk te trillen.

Nu had ik eerder al dit probleem als ik ramen/dakraam open of dicht deed.
Nu met dit koude weer staan de (achteruit)verwarming, lichten en radio altijd te samen aan.

Het probleem doet zich dus voor als meerdere verbruikers tegelijk aan staan.

Is dit een teken dat mijn accu of alternator aan het einde van zijn leven is ?

Alvast bedankt voor jullie advies/hulp !!

kan ook de sensor zijn die aan de dynamo door geeft of er veel load is.
dit kun je ook testen ff gezocht op alternator wire conversion aangezien dit in de trackday autos veel aangepast wordt.

https://honda-tech.com/forums/drag-racing-36/one-wire-alternator-2889908/

Probleem stationair Civic EJ9

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2019, 13:56
door BeJimmieREW
Helaas bleef het probleem aanwezig hierna. Nu heb ik laatst met starten er achtergekomen dat de dynamo aan revisie toe is aangezien die bleef hangen. Nu die ertussenuit gehad en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Kan de dynamo spanningswisselingen geven dat die de elektronica zo ontregeld dat die bovenstaand probleem geeft?