Egr afdoppen Civic FN 1.8 2006

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Egr afdoppen Civic FN 1.8 2006

Berichtdoor sander-honda » 23 Nov 2017, 21:07

Ik heb vandeweek een Honda Civic FN 1.8 uit 2006 gekocht met net geen ton op de teller.

Nou heb ik al mijn Honda's met hetzelfde egr blindplaatje gereden. Ooit gemaakt voor mijn H22a2 in de Prelude, daarna ditzelfde plaatje in 2 verschillende Civic Aerodecks gehad met de D15Z8. Verder zonder enige aanpassing aan de ECU gereden en nooit foutcodes gehad.

Nou zit ik er aan te twijfelen om dit plaatje (of een andere als het toch niet past) weer in mijn huidige Civic te plaatsen. Juist omdat deze motor zo weinig heeft gelopen en hij dan naar mijn idee ook schoner blijft van binnen.

Wat mij op dit moment een beetje tegenhoud is het feit dat mijn huidige Civic een veel modernere auto is dan mijn voorgaande wagens en vroeg mij af of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.

Ik bedoel dan op het elektronische aspect, afregeling, dichtslippen / kapot maken systeem, storingen en of het uberhaubt slim is bij dit type motor te doen.

Het forum heb ik al doorgespit maar niks van deze motor gevonden (R18?) en op andere fora (amerikaanse) ook niks gevonden of gemist.

Alvast bedankt.

Groet Sander

sander-honda
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 25
Geregistreerd:
11 Jul 2011, 17:32

Re: Egr afdoppen Civic FN 1.8 2006

Berichtdoor Civic VTI-Turbo » 18 Jan 2018, 22:37

Afdoppen zal niet gaan zonder motormanagement aan te passen.
-- Van Drie Performance --

Gebruikers-avatar
Civic VTI-Turbo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2855
Geregistreerd:
26 Dec 2006, 12:35
Woonplaats:
Emmeloord


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
cron