E-10 in Duitsland en België
Geplaatst:
18 Okt 2017, 07:27
door marcellamers
Goedemorgen,
vandaag krijg ik mijn 'nieuwe' Civic Hybrid (bouwjaar 2008) geleverd. Ik woon in het smalste stukje van NL, dus tank ik altijd in Duitsland of België waar E-10 aan de pomp verkrijgbaar is.
Ik vraag me af of ik zonder problemen in Duitsland en België E-10 benzine kan tanken.
Op
http://www.e10check.nl/auto/honda/ staat vermeld dat alle Honda modellen voorzien van elektronische brandstof-injectie (Honda pgm-fi) E-10 mogen tanken.
Zijn er mede Honda rijders die hier minder goede of juist hele goede ervaringen mee hebben?
Alvast dank,
Marcel
Re: E-10 in Duitsland en België
Geplaatst:
18 Okt 2017, 09:19
door EJ2_B16A2
Je hebt electronische injectie, dus ja!
Ik merkte alleen dat t verbruik wat omhoog ging tov de 95
Re: E-10 in Duitsland en België
Geplaatst:
19 Okt 2017, 08:51
door kristo
Ik hoor van goede mechaniekers dat het voor oudere modellen toch niet echt gezond is
Re: E-10 in Duitsland en België
Geplaatst:
19 Okt 2017, 12:40
door Kevinio
EJ2_B16A2 schreef:Ik merkte alleen dat t verbruik wat omhoog ging tov de 95
Logisch, er zit per inhoud minder energie in.
Re: E-10 in Duitsland en België
Geplaatst:
19 Okt 2017, 13:57
door kristo
Kevinio schreef:Logisch, er zit per inhoud minder energie in
Dus ze is minderwaardig dan de vroegere/echte 95
Re: E-10 in Duitsland en België
Geplaatst:
19 Okt 2017, 22:52
door Al-X
Heb onlangs eens E10 getankt in m'n EG, om te testen, en aangezien ik een tank in een week leeg rijd, durfde ik het wel aan (ondanks dat het toch al wel zou kunnen, maar toch, het blijft een oud ding he..)
Qua verbruik kan ik er niet veel over zeggen, 1 tank is lastig oordelen, maar merkte niet echt verschil. Wel had ik het idee dat de motor zelf er wat rauwer op leek te lopen. Voortaan gooi ik er wel lekker 98 in, als ik in België tank, ik vertrouw dat spul toch niet helemaal eerlijk gezegd..
Re: E-10 in Duitsland en België
Geplaatst:
20 Okt 2017, 13:58
door EJ2_B16A2
Kevinio schreef:EJ2_B16A2 schreef:Ik merkte alleen dat t verbruik wat omhoog ging tov de 95
Logisch, er zit per inhoud minder energie in.
Ja snapte ik al haha, met de honda tankte ik wel 98 in belgie, dat verbruikte bij die een stuk minder als met de E10. Met t huidige koekblik tank ik altijd E10 en rijd 1:17 ongeveer, dus ik klaag niet
Re: E-10 in Duitsland en België
Geplaatst:
20 Okt 2017, 19:50
door PascalBuurman
Interne vervuiling in tweede termijn
Door oxidatie van alcohol in de tank ontstaat een bruine kleverige substantie, die tot verstopping van het brandstofsysteem kan leiden. Over dit probleem is nog weinig concreets in de literatuur gevonden.
Ik vermijd het gewoon liever, onnodige risico's voor eigenlijk geen voordelen.