te laat getankt...

Alle motorische vragen komen hier aan bod

te laat getankt...

Berichtdoor remcovu » 15 Okt 2017, 18:22

Accord 2.2 ctdi uit 2006 (nieuwer model)

Vrijdag getankt toen ik volgens het schermpje nog 12km kon rijden. :huilt:

Zaterdag na ongeveer 80km rijden viel het toerental ineens terug, geen reactie op gaspedaal, ook niet in zijn vrij. Gestopt, motor uit, weer gestart, rijden, na 100m weer hetzelfde. Niks bijzonders op het dashboard te zien (geen lampjes).
's Avonds het dieselfilter leeg laten lopen, maar zag niks bijzonders. Hetzelfde filter weer teruggedaan, volgepompt met het handpompje en ik kon weer gewoon rijden. Vandaag 20km gereden zonder probleem.

Het filter heb ik 6 maanden geleden vervangen. Toch maar weer vervangen? Is er nog iets anders dat ik zou kunnen schoonmaken of controleren?
Accord Tourer 2.2 ctdi 2006 - 420.000km

remcovu
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 14
Geregistreerd:
01 Apr 2017, 11:25

Re: te laat getankt...

Berichtdoor Mark » 15 Okt 2017, 21:13

Even kijken of de klachten nu weg zijn eerst.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: te laat getankt...

Berichtdoor remcovu » 17 Okt 2017, 11:35

Ik dacht dat 't weg was, ongeveer 150km gereden zonder problemen tot net...

Cruise control aan op 100km/u, beetje heuvelop snelheid liep ineens terug tot net boven de 80km/u, temperatuur steeg tot ver boven het midden... Dat duurde nog geen 10 seconden en toen daalde de temperatuur weer en trok de auto weer naar de 100.

Waterpomp?
Ik merk de laatste dagen ook dat de verwarming het niet zo goed lijkt te doen.

edit: reservoir van de koelvloeistof is leeg. Ik ga die opvullen en kijken of er ergens een lek zit. Stom dat ik daar nog niet naar gekeken had, ik heb de auto sinds april maar ik weet niet zeker of ik dat al eens gecheckt had.
Accord Tourer 2.2 ctdi 2006 - 420.000km

remcovu
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 14
Geregistreerd:
01 Apr 2017, 11:25

Re: te laat getankt...

Berichtdoor remcovu » 20 Okt 2017, 12:17

Het had dus niks te maken met het te laat tanken, maar er verdwijnt ergens koelvloeistof...

Drie dagen ongeveer 100km gereden, voor elke rit moet ik het tankje opvullen, heb er nu ongeveer 2,5l koelvloeistof in moeten doen!

Geen lekkage te zien (ook binnen niet), geen witte rook, geen smurrie onder de dop of op de peilstok.

Kan het iets anders zijn dan de koppakking?
Bedankt
Accord Tourer 2.2 ctdi 2006 - 420.000km

remcovu
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 14
Geregistreerd:
01 Apr 2017, 11:25

Re: te laat getankt...

Berichtdoor PascalBuurman » 20 Okt 2017, 19:46

remcovu schreef:Het had dus niks te maken met het te laat tanken, maar er verdwijnt ergens koelvloeistof...

Drie dagen ongeveer 100km gereden, voor elke rit moet ik het tankje opvullen, heb er nu ongeveer 2,5l koelvloeistof in moeten doen!

Geen lekkage te zien (ook binnen niet), geen witte rook, geen smurrie onder de dop of op de peilstok.

Kan het iets anders zijn dan de koppakking?
Bedankt


Kijk even goed of er toevallig geen koelvloeistof met je olie word vermengd als je beschrijft dat je geen duidelijke lekkages hebt of "witte" rook. Dit kan je zien aan je peilstof als de olie die daarop zit beetje yoghurt structuur/schuimig heeft. Maar als je zo'n grote hoeveelheid lekkage heb dan geloof ik het niet gelijk. Wij hebben ook zon geval gehad die lekte alleen tijdens het rijden als de motor belast werd, daar was alleen een lekkage spoor te zien en geen druppels en toch verbruikte deze motor zeer veel.
Leg voor de zekerheid eens een karton onder je auto zodat je het makkelijker kan opsporen waar het vandaan komt als het lekt.

PascalBuurman
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 5
Geregistreerd:
15 Aug 2005, 17:42
Woonplaats:
Waddinxveen


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten
cron