D15B7 mini me naar D16Y8 swappen

Alle motorische vragen komen hier aan bod

D15B7 mini me naar D16Y8 swappen

Berichtdoor KevinMCMXXCIX » 09 Mrt 2017, 18:57

Hey allemaal!

Ik zit met een vraag en die wil ik hier heel graag stellen.

De situatie is als volgt:

Ik ga binnenkort een D16Y8 ophalen blok heeft ongeveer een 160k gedraaid :up:
De eigenaar heeft dit blok gekocht om in een Civic te swappen maar elke Civic of Sol die ie kocht reed al met een SOHC VTEC.
Nu heeft ie de kop en het onder blok los van elkaar liggen om te zien hoe de cilinderwanden er uit zien. Die zien er prima uit maar er zit wel wat corrosie in door het vocht in de plek waar ie ligt.
Schijnt geen kwaad te kunnen maar voor het gebruik uiteraard wel gewoon schoonmaken etc.

Nu rijd ik zelf met een d15b7 mini me zoals eerder beschreven. Wat heb ik nu zoals nodig om de y8 swap klaar te maken.
Hij zei me (en ik meen ook dat dit alles was) dat ik enkel de complete inlaat nodig heb en de motorkabelboom en de ecu.
Dit is correct toch? Al twijfel ik wel over de ECU want met de mini me rijd ik al op een p28 ecu geloof ik.
En de p28 schijnt de beste te zijn toch. Origineel las ik dat er bij een y8 een P2P ECU hoorde?

Het blok is voorzien van de solenoid en de ontsteking zit er ook nog gewoon op.
Overigens komt het blok zonder versnellingsbak en koppeling etc maar ik heb mijn originele bak nog waar ik nu mee rijd.
En ik heb een kortere bak met koppeling en vliegwiel liggen dus die hoef ik ook niet meer te kopen.

Waarschijnlijk moet ik nog wel andere delen kopen zoals de dynamo etc. Of ik zou ze over kunnen zetten van mijn huidige blok als dat past.
Uiteraard ook de distributie en waterpomp en een nieuwe pakking.

Klopt dit allemaal een beetje?

Ik hoor het graag!
Revvin' up your engine
Listen to her howlin' roar
Metal under tension
Beggin'you touch and go

Sign in :D http://www.jdmcrew.forumer.nl
Support :D http://facebook.com/JDMCrewNL

Afbeelding

Gebruikers-avatar
KevinMCMXXCIX
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1991
Geregistreerd:
13 Mei 2010, 22:44
Woonplaats:
Vinkega

Re: D15B7 mini me naar D16Y8 swappen

Berichtdoor Mark » 09 Mrt 2017, 21:31

Je zegt dat je nu een mini me hebt.
Welke cilinderkop heb je nu dan?
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: D15B7 mini me naar D16Y8 swappen

Berichtdoor Kevinio » 10 Mrt 2017, 08:38

Je kan je inlaat, draadboom en ECU gewoon overzetten. Dynamo is denk even de stekker overzetten (of past ook die van een D15b7?).
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: D15B7 mini me naar D16Y8 swappen

Berichtdoor Mark » 10 Mrt 2017, 10:08

Ja die stekker aansluiting zou je ff moeten googlen. Ik denk dat het wel past.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: D15B7 mini me naar D16Y8 swappen

Berichtdoor Kevinio » 10 Mrt 2017, 11:09

OBD1 en OBD2 connectoren zijn anders, er zijn verloop harnesjes voor veel te veel geld voor verkrijgbaar:

Afbeelding
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: D15B7 mini me naar D16Y8 swappen

Berichtdoor KevinMCMXXCIX » 10 Mrt 2017, 15:39

Ik rijd nu met een Z6 kop. Heb toendertijd een complete mini me swap uitgevoerd. Dus kop, ontsteking en inlaatspruitstuk. Orgineel zou ik een P06 ecu rijden maar ik heb nu een P28. Maar ook een P06 zou ik kunnen gebruiken voor een Y8 toch?

Ok ik hoef dus geen motorkabelboom van een y8 te hebben. Meende dat op ze dat op d-series.org daar wel over spraken. En de stekker van de dynamo zou ik eventueel los kunnen overzetten. Maar dan zou ik nog even een y8 dynamo opzoeken.

Heb overigens geen idee of het blok op obd1 of obd2 (a of b) zou draaien. Zal even navragen aan de eigenaar nog een idee heeft van welk jaar het blok komt.

Conclusie blijkt dus dat ik wel veel dingen over zou kunnen zetten. Ik koop in principe in kaal blok met hier en daar wat dingen die ie nog heeft liggen dus hopelijk hoef ik er niet teveel bij te kopen straks.
Revvin' up your engine
Listen to her howlin' roar
Metal under tension
Beggin'you touch and go

Sign in :D http://www.jdmcrew.forumer.nl
Support :D http://facebook.com/JDMCrewNL

Afbeelding

Gebruikers-avatar
KevinMCMXXCIX
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1991
Geregistreerd:
13 Mei 2010, 22:44
Woonplaats:
Vinkega


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten
cron