Motor storingen

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Re: Motor storingen

Berichtdoor Kevinio » 20 Jan 2017, 09:38

Bougies inderdaad even vervangen, welke hittegraad is het eigenlijk?

Ik doelde meer op de ICM dan de verdelerkap.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 20 Jan 2017, 10:24

Welke hittegraad het is durf ik je zo niet te zeggen, het zijn gewoon standaard NGK bougies. Geen speciale iridium bougies ofzo vanwege het gas, ik vervang ze altijd mee wanneer ik ook de olie wissel.

Ik kan de hele ontsteking ook wel een keer wisselen, moet ik deze eigenlijk ook nog weer opnieuw op tijd laten zetten? Of kan ik deze gewoon 1:1 overzetten en exact op dezelfde plek monteren?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor Kevinio » 20 Jan 2017, 10:44

Ik zou met gas toch een hogere hittegraad monteren, vandaar denk ik dat je bougies er ook zo uitzien. Gewoon even de ICM uitwisselen, kan je de rest laten zitten.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Motor storingen

Berichtdoor ger[ej9] » 20 Jan 2017, 15:28

Gewoon NGK ZFR5J-11 of BKR6E-11 volgens mij.
Gas moet juist de meest normale bougie maar gewoon vaker vervangen.
10dkm moet ie eigl mee kunnen (ik vervang ze altijd om de 10dkm, die ene keer nog bijna nieuw eruitzien, de andere keer minder, maar nooit problemen gehad, sws niet zoals op foto)
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 22 Jan 2017, 18:20

Vandaag de bougies vervangen voor nieuwe, zijn gewoon vervangen voor standaard bougies. De NGK ZFR5J-11, een hogere hittegraad hadden ze zo ook niet hier bij de brezan. ICM is ook gewisseld voor een andere.

Auto loopt er eigenlijk niet anders door, jammer genoeg.

De massa punten op het thermostaat huis, bak en stuurpomp. Zijn allen schoon gemaakt.

Afijn tevens de auto nog maar weer een keer uitgelezen, storing die er nu (weer ) inzit is code 17. Dit is de VSS als het goed is? Mag volgens mij niet de oorzaak zijn van het slechte lopen? Echter het is wel zo dat die storing doet zich voor en daarna loopt de auto slecht(er).

Ik zit alleen nu nog een beetje te twijfelen aan mezelf of ik destijds die foutcode goed heb uitgelezen. En dat ik dus geen storing 1 had maar 10 en dus niet de lambda maar die IAT sensor.

In hoeverre zou een slechte IAT sensor kunnen zorgen voor deze problemen? Ik wil in elk geval deze week een keer de weerstand nameten van de sensor. Dit moet tussen de 0,4 en 4,0 Kohm zijn, afhankelijk van de temperatuur.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor Mark » 22 Jan 2017, 18:39

IAT sensor is de intake air sensor.
Temperatuur is belangrijk voor de inspuiting, een koude motor loopt rijker dan een warme motor.
Stel hij blijft heel rijk lopen, omdat de inspuiting denkt dat de motor koud is, door dat die sensor kapot is, het is wel verklaarbaar.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 22 Jan 2017, 20:08

De iat is toch de sensor welke, in de rubberen inlaat buis zit?

Vraag mij dan zoiezo wel een beetje af hoe dat dan eventueel zit kwa meting. Deze sensor zit namelijk gemonteerd achter inspuiting van het gas mengstuk :hmmm: je hebt dan altijd toch een vrij koude meting.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor ger[ej9] » 23 Jan 2017, 13:45

Dan is het verstandig om even goed de code uit te lezen.
En beter met een apparaat dat je preciese code ziet (bijv. P0402, P1399, o.i.d.)
Je kan ook online zo'n uitlees ding kopen voor paar tientjes die je met je telefoon (android met bluetooth, iphone met wifi) kan bedienen.
Ding kan ook foutcodes evt resetten enz, handig.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Motor storingen

Berichtdoor Luuk » 23 Jan 2017, 18:41

Ik heb toen ik een andere intake op mijn d14 had altijd met die sensor langs de buis gereden en nooit problemen daarmee gehad.

Als Honda origineel NGK lambda's gebruikt dan is die van jou origineel (als er oha 333-h25 op staat). Heb je al gecontroleerd op valse lucht? Anders even een keer je auto aan een 4gas tester hangen, dan weet je meteen of hij arm of rijk loopt.

En @ger dat heeft denk ik weinig zin aangezien je geen obd poort in de auto hebt zitten ;)

Luuk
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 112
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 12:54
Woonplaats:
Veghel

Re: Motor storingen

Berichtdoor Mark » 23 Jan 2017, 19:29

Toch is die er wel in de buurt van het stuur.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Motor storingen

Berichtdoor little rocket » 23 Jan 2017, 22:01

Zit links onder je dashboard maar alleen bij de 1.4 ej facelift
Naar mijn weten niet bij de 1.5 en 1.6 vti.

Deze zit dus ook niet in een mb/mc wat Chris heeft
Deze moet gewoon met knipper code gedaan worden
The Real Deal, Advantages of Genuine, Don't take the fake

Gebruikers-avatar
little rocket
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1594
Geregistreerd:
25 Apr 2006, 19:11
Woonplaats:
hoofddorp

Re: Motor storingen

Berichtdoor ger[ej9] » 24 Jan 2017, 16:17

Heeft mb/mc niet joh? Dat wist ik niet.
Idd 1.4 facelift van mij heeft het - handig ding.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 30 Jan 2017, 23:06

Inmiddels de IAT sensor vervangen voor een andere, ondanks dat de andere sensor eenzelfde weerstand had. Jammer genoeg is het probleem daar nog niet mee opgelost.

( Edit: meetwaarde op de IAT is 2,2 K ohm wanneer je net een 10 Km heb gereden )

Auto komt nu af en toe toch weer opnieuw met een CEL, enkel is het nu nummer 17 dit zou VSS sensor moeten zijn. Maar die is zeker het probleem niet, daar heb ik al eerder eens problemen mee gehad. Deze heb ik al uitgewisseld voor meerdere andere.

Wanneer die nu in storing gaat, is dit enkel wanneer de auto stilstaat. De code die dan komt is dan 17, wanneer die dan in storing gaat. Begint de auto ook erg naar brandstof/uitlaatgassen te ruiken.

Snap dan nog even niet wat het probleem kan zijn :?

Wil binnenkort er in elk geval de kat dan nog eens eronder weg halen en deze eens controleren, misschien dat deze toch helemaal dicht zit.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Motor storingen

Berichtdoor ger[ej9] » 31 Jan 2017, 10:31

Ik heb gelezen dat VSS ook signalen stuurt naar ECU en deze helpt ECU ook om de benzine en lucht verhouding te regelen.
Ik dacht eerst dat VSS enkel om de teller te voorzien van wat de snelheid is.
Als die niet goed is, dan denkt je ECU dat ie te arm loopt (of te rijk) en past dus net de verkeerde kant op de benzine druk.
Of erger, hij krijgt geen signal dus spring naar noodloop. Vandaar loopt ie dan rijker (ruik je dus benzine).
Ik weet dat je meerdere vss heb geprobeerd, maar misschien toch nog een keer nakijken en doormeten.
Je zou ook kunnen denken aan zekering o.i.d. die kapot is? of bekabeling vanaf de vss naar de ecu.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Motor storingen

Berichtdoor chris1144 » 31 Jan 2017, 20:38

Het gekke zal dan wel is dat die dus in storing schiet terwijl de auto stilstaat :hmmm:

Iemand die misschien dat kan bevestigen dan de VSS nog invloed kan hebben op de loop van de motor, mijn zoek resultaten waren niet heel geslaagd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

VorigeVolgende

Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
cron