Koppeling klakt bij filerijden bij lage toeren (met filmpje

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Koppeling klakt bij filerijden bij lage toeren (met filmpje

Berichtdoor rick00221 » 27 Okt 2016, 14:47

Dag allen,

Ik heb een civic sedan uit 1998 en wanneer ik hem laat uitrollen (vooral in 2) dan gaat hij klakken bij lage toeren als het gas wordt losgelaten. Ik heb het geprobeerd op te nemen: https://youtu.be/jfRiR_nEWmM

Ik voel tijdens dat geluid de auto ook huppelen als het ware en bij hele lage toeren gaat het weer weg

Weet iemand waar ik moet beginnen met zoeken waar dit vandaan komt? Ik heb een half jaar geleden mn drukgroep met nieuwe platen laten vervangen en volgens mij is het sinds toen dat ik dit heb, maar dat weet ik niet zeker. Kom ook al daarvoor zijn, dat weet ik niet meer.

Alvast bedankt!

rick00221
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 27
Geregistreerd:
08 Mrt 2015, 12:54

Re: Koppeling klakt bij filerijden bij lage toeren (met fil

Berichtdoor Luuk » 27 Okt 2016, 18:18

Waar heb je de koppeling laten vervangen? Je had eigenlijk al meteen terug moeten gaan nadat het geluid en gevoel is begonnen. Eerste wat ik zou verzinnen is dat het aan de koppeling, versnellingsbak of aandrijfassen kan liggen. Maar het zou ook compleet iets anders kunnen zijn van de wielophanging of zelfs de motorsteunen die slecht zijn.

Luuk
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 112
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 12:54
Woonplaats:
Veghel

Re: Koppeling klakt bij filerijden bij lage toeren (met fil

Berichtdoor rick00221 » 27 Okt 2016, 18:51

Bij een garagebedrijf in Haarlem. Ik merkte het niet echt meteen daarna en na een tijdje weet ik al dat zo een garagebedrijf gaat zeggen dat het niks met de reparatie te maken heeft. Maar ik had idd meteen terug moeten gaan :sad;

rick00221
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 27
Geregistreerd:
08 Mrt 2015, 12:54

Re: Koppeling klakt bij filerijden bij lage toeren (met fil

Berichtdoor D-Per4mance » 30 Okt 2016, 12:12

Ik zou beginnen met checken of alles vast zit en vrij van speling is.
Zitten de motor (en vooral bak) steunen vast? Zitten de bak bouten vast? Dan zou ik checken of je geen speling hebt op aandrijfassen, ondersteldelen en vooral de motorsteunen. Is dat allemaal okee, dan kan het nog in de bak of in de koppeling zitten.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
cron