apart geluid na gas los boven x toeren

Alle motorische vragen komen hier aan bod

apart geluid na gas los boven x toeren

Berichtdoor dipsaus » 10 Sep 2016, 11:40

Beste mensen ik heb een vraag aan de kenners die me kunnen helpen misschien

Aller eerst ik heb een Honda accord type s cl9

Ik heb een tijd gehad dat ik me pedaal door de bodem moest trappen om te ontkoppelen, en toen is me verteld dat mogelijk de koppeling op is.
Woensdag begonnen aan het vervangen van de koppeling en gisteren zat alles weer in elkaar
Heb nu via no shit performance een action clutch stage 1 en lichter vliegwiel. Tevens is de drukgroep lager ook vervangen.

Nu zit alles in elkaar en heb ik meteen een kort rondje gereden en alles klinkt goed en schakelt en koppelt een stuk soepeler.

Enkel op de snelweg naar huis hoorde ik een vreemd geluid.
Het lijkt op een vibrerend resonerend geluid wat hoorbaar is bij ongeveer 3000rpm en hoe hoger de toeren hoe meer je hem hoort
Het geluid treed op als ik gas los laat.
Zodra koppeling weer intrap lijkt het weg te gaan.
Ik kan het niet plaatsen wat het kan zijn. Alles is nieuwe heb de werkplaatshandboek aangehouden.

Ook met diep gas geven krijg je wat geluid maar dat lijkt dan van de lucht filter te komen.

qua demontage is de bak en het subframe eraf geweest wat overigens geen prettig klusje was.


Iemand tips of ideeen
-- Bekijk mijn auto maar ook die van me maten op www.pistonpower.nl of https://www.facebook.com/pistonpowernl/ --

dipsaus
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 115
Geregistreerd:
15 Mei 2013, 16:49
Woonplaats:
wormer

Re: apart geluid na gas los boven x toeren

Berichtdoor harryw » 11 Sep 2016, 09:29

Yo dip.

goed bezig,nieuwe koppeling in het begin niet te zwaar belasten.
veel stadsverkeer helpt om in te lopen.
heb even bij action gekeken,tja is meer een track clutch.
je kunt niet alles hebben.
ik bedoel deze kan veel meer koppel aan.je wint wat en verliest wat.
en in de racerij kijken ze niet op een rammel meer of minder.
ik zou het een paar 100 km aankijken.als het goed werkt.

harry

Gebruikers-avatar
harryw
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 111
Geregistreerd:
30 Jan 2009, 21:04
Woonplaats:
gelderse vallei

Re: apart geluid na gas los boven x toeren

Berichtdoor Al-X » 11 Sep 2016, 10:39

Nou, een nieuwe koppeling hoort niet te rammelen, of het nou een "race" ding is of niet (multiplate koppelingen even daargelaten, dat hoort te klinken alsof alles uit elkaar dondert :lol: )

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: apart geluid na gas los boven x toeren

Berichtdoor dipsaus » 11 Sep 2016, 18:19

Nog even goed geluisterd kan ook mierenneukerij zijn hoor en dat het geluid al langer aanwezig is.

Maar lijkt dus te komen bij gas los en met beetje gas bij likt het dus te verdwijnen, het lijkt dus een resonerend/vibrerend geluid omdat het niet eentonig is er zit soort onregelmatigheid in.
Nou hoor ik het alleen dus boven de 3000rpm en dan moet het muisstil zijn in de auto.

Ik verdenk mijn flexpijp omdat dat gevlochten wat er omheen zit aan 1 kant niet meer goed lijkt te zitten.
-- Bekijk mijn auto maar ook die van me maten op www.pistonpower.nl of https://www.facebook.com/pistonpowernl/ --

dipsaus
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 115
Geregistreerd:
15 Mei 2013, 16:49
Woonplaats:
wormer

Re: apart geluid na gas los boven x toeren

Berichtdoor dipsaus » 25 Sep 2016, 17:20

Geluid is nog steeds aanwezig helaas.
En treed dus bij gas los in elke versnelling en hoe hoger de toeren hoe luider het lijkt.

Vandaag de auto op de brug gehad en het geluid geprobeerd te reproduceren.
Echter konden we het nog niet reproduceren.
Vervolgens auto voor opgekrikt en op steunen gezet.
Maat van me heeft hem vervolgens in zijn versnelling gezet en rustig gas gegeven tot we het geluid hoorde.
Na dit aantal keren gedaan te hebben lijkt het geluid bij de bak/koppeling vandaan te komen.

Zit nu echt op me achterhoofd te krabben, heb keurig werkplaats handboek gevolgd en echt hogere wiskunde is het vervangen ook niet geweest.

Denk toch maar Honda dealer laten kijken
-- Bekijk mijn auto maar ook die van me maten op www.pistonpower.nl of https://www.facebook.com/pistonpowernl/ --

dipsaus
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 115
Geregistreerd:
15 Mei 2013, 16:49
Woonplaats:
wormer

Re: apart geluid na gas los boven x toeren

Berichtdoor dipsaus » 29 Sep 2016, 09:56

Nog diverse onderzoeken gepleegd en veel op internet gekeken.
Alles duid erop dat het bij me lichter vliegwiel vandaan komt.

Via google kom ik veel forums tegen met mensen die er last van hebben met een lichter vliegwiel.

diverse filmpjes daarover gezien en is zelfde geluid als mij.

Tevens contact gehad met Action clutch en die gaf aan dat dit een erkend/bekend fenomeen is van een lichter vliegwiel en dat het geen schade kan aanrichten
-- Bekijk mijn auto maar ook die van me maten op www.pistonpower.nl of https://www.facebook.com/pistonpowernl/ --

dipsaus
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 115
Geregistreerd:
15 Mei 2013, 16:49
Woonplaats:
wormer

Re: apart geluid na gas los boven x toeren

Berichtdoor dipsaus » 29 Sep 2016, 09:56

Nog diverse onderzoeken gepleegd en veel op internet gekeken.
Alles duid erop dat het bij me lichter vliegwiel vandaan komt.

Via google kom ik veel forums tegen met mensen die er last van hebben met een lichter vliegwiel.

diverse filmpjes daarover gezien en is zelfde geluid als mij.

Tevens contact gehad met Action clutch en die gaf aan dat dit een erkend/bekend fenomeen is van een lichter vliegwiel en dat het geen schade kan aanrichten
-- Bekijk mijn auto maar ook die van me maten op www.pistonpower.nl of https://www.facebook.com/pistonpowernl/ --

dipsaus
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 115
Geregistreerd:
15 Mei 2013, 16:49
Woonplaats:
wormer


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
cron