Benodigdheden herkeuring motor bij RDW.

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Benodigdheden herkeuring motor bij RDW.

Berichtdoor RC Power » 10 Jul 2016, 08:35

Ik denk eraan mijn auto na de motorswap te laten herkeuren bij de RDW, puur om dit verhaal kloppend te hebben.

Er zijn me er legio voorgegaan en op de website van de RDW vond ik niet wat er allemaal voor benodigd is.
Wie kan mij dit vertellen?

En is het zo dat je een aankoopfactuur moet kunnen aantonen van het nieuwe motorblok?
Zo ja als de motor er al in lag toen je de auto kocht, waar kan ik deze vandaan halen eventueel?

Gebruikers-avatar
RC Power
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 459
Geregistreerd:
26 Mrt 2009, 20:17
Woonplaats:
Hoogvliet

Re: Benodigdheden herkeuring motor bij RDW.

Berichtdoor Al-X » 10 Jul 2016, 21:53

Nepfactuurtje is zo gemaakt natuurlijk.

Maar hoor ook wel eens wat dat je aan de hand van het motornummer (niet de motorcode, maar dat nummer eronder) ook info over het originele voertuig bij Honda zelf vandaan kan halen, maar hoe dat allemaal zit durf ik niet te zeggen.. Je hoort overal zoveel wisselende dingen over :doze:

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Benodigdheden herkeuring motor bij RDW.

Berichtdoor Jdm Civic » 15 Jul 2016, 09:05

Ik ben pas geleden bij de RDW geweest om exact hetzelfde te vragen.. De monteur wist mij te vertellen dat een kenteken waar de motor uit komt al voldoende is. Ze kunnen dan natrekken of er iets gestolen is uit die wagen, of die wagen geheel gestolen is geweest. In mijn geval had ik helaas geen kenteken waar de motor uit kwam. Na lang met Japan gemailed te hebben ben ik erachter gekomen waar mijn motor uitkomt en heb ik mijn v.i.n. code gekregen. Over een tijdje wordt mijn motor hiermee ook op kenteken gezet.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Jdm Civic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1299
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 09:35
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Benodigdheden herkeuring motor bij RDW.

Berichtdoor freshbee » 04 Aug 2016, 14:16

@ Jdm Civic

Beste Jdm Civic,
heb je het email adres van Japan,waar je naar toe hebt gemaild omtrent de vin code donor auto.
Ik heb ook dat ik mijn blok op keneteken wil laten zetten,naar geen papieren herkomst.
Als je me kan helpen met info emailadres Japan,zou ik het heel erg waarderen.

Bijvoorbaat dank
Mvg.Brian

freshbee
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 27
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 19:01
Woonplaats:
Amsterdam

Re: Benodigdheden herkeuring motor bij RDW.

Berichtdoor Jdm Civic » 05 Aug 2016, 07:21

je hebt pm ;)

Jdm Civic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1299
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 09:35
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Benodigdheden herkeuring motor bij RDW.

Berichtdoor genesis » 23 Apr 2017, 18:30

Ik heb mijn Honda Civic Coupe ESI (1994), laten herkeuren door de RDW en ik had niet het originele blok erin (enkele VTEC), maar een B16A2 met een B18C6 kop en een turbo setup, heb ze gewoon alle papieren en foto's laten zien van mijn Honda. En een uitdraai met het vermogen van 350 pk.

Ik had er op een gegeven moment 3 keurmeesters erbij staan, kreeg van alle dikke complimenten. Wat voor hun wel belangrijk is, is dat de motorophangpunten in het chassis origineel zijn en indien er nieuwe gelast zijn dat dat kundig is gebeurt en anders met papieren ondersteund van een professioneel bedrijf die het heeft gemaakt.

Wat me verbaaste was dat ze geen echt eisen aan de remmen stellen, zelfs met de originele (onder bemeten) Honda remmen zou mijn Honda goedgekeurd zijn?!.... Wat mij bevreemde, maar goed niet van toepassing bij mij, ik rijdt met een zeer goede overbemeten remmenset, ITR achter en een Hispec 4-zuiger remmenset met grote schijven.

Wat ook een 'lachtertje' was, toen ik aangaf mijn Honda voor 350 pk op kenteken te willen hebben liet ik mijn dyno uitdraaien zien als bewijs, zeggen ze bij de RDW, ik quote: 'je mag zelf aangeven wat je als vermogen op het kenteken wil hebben dat hoef je niet te bewijzen". Je kon me toen oprapen van het lachen :cheesygrin:

Maarrrr hou met 1 ding wel rekening! Bij een ongeval komt de politie en de verzekering om de hoek kijken en je mag vandaag de dag nog maar zo'n 10% naar boven afwijken van het vermogen wat op het kenteken staat, dus minder mag altijd maar veel meer kan je in de problemen brengen bij controle of een ernstig ongeval, bv voor de verzekering zou het kunnen dat ze niet uit keren. Dus mijn tip zou zijn, geef maar zo hoog op als je wil, dan heb je nog altijd ruimte voor de toekomst als je met meer vermogen wil gaan rijden zonder herkeuren, want de regels zouden wel eens flink kunnen veranderen en niemand zit er op te wachten om naar Lelystad te gaan voor een keuring, zeer moeilijk en kostbaar heb ik me laten vertellen.

In ieder geval, ik heb de Honda met 257 Kw op kenteken staan koste iets van € 50, is dien overeenkomstig op taxatie rapport all-risk verzekerd en ik vallen binnen al wetmatigheden.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten
cron