Ervaring b16a2 met ek9 uitlaatlijn

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Ervaring b16a2 met ek9 uitlaatlijn

Berichtdoor ijstheepak » 26 Jan 2016, 18:49

Zoals de titel aan aangeeft: iemand ervanging met een ek9 middenpijp en spruitstuk op een b16a2.
Zit een beetje te twijfelen tussen een oem ek9 spruit+middenpijp of een 4/2/1 i.c.m. een 2,5 inch aftermarket middendemper.
Wil namelijk niet te veel herrie maar wel een beetje vermogens winst i.v.m mappen. :cheesygrin:

Motor is stock op een itr inlaat na. Gasklep zal ik nog even moeten kijken itr of stock b16a2.
Gaat uiteraard afgesteld worden!


Mvg Jordi.
civic ej9 d14a3 b16a2 1997 > daily
Delsol vti-e b16a2 > parts car

Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant :D

Wie is wie >> http://www.hondacommunity.nl/forum/viewtopic.php?f=276&t=78449

Gebruikers-avatar
ijstheepak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 432
Geregistreerd:
23 Mrt 2014, 20:13
Woonplaats:
hoogeveen

Re: Ervaring b16a2 met ek9 uitlaatlijn

Berichtdoor Boes16A2 » 27 Jan 2016, 08:17

Ik had een srs middenlijn met EK9 einddemper, dat was heerlijk stil. later overgestapt op een Tanabe, iets minder stil maar nog steeds zeer acceptabel.

Qua vermogen won ik wel iets met de tanabe, maar zonder dyno of iets is dat altijd moeilijk te zeggen, meer geluid lijkt sneller te zijn.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Ervaring b16a2 met ek9 uitlaatlijn

Berichtdoor Flip » 27 Jan 2016, 08:49

Hangt ervanaf wat je wil, als je piekvermogen wilt winnen (en onderin wilt inleveren) gewoon een echte 2.5inch*.

Wat meer koppel onderin? zou ik de ek9 pakken.

*=een srs/invidea/tanabe/hks is vrijwel NOOIT echt 2.5 inch eerder 2.25, bestel maar eens een 2.5 inch uitlaatdeel van simons/vibrant...

Kortom, grofweg kan je aannemen hoe dikker de diameter hoe meer piekvermogen, maar dit lever je altijd beneden weer in.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Ervaring b16a2 met ek9 uitlaatlijn

Berichtdoor ijstheepak » 29 Jan 2016, 09:26

Okee bedankt! Ga denk ik gewoon voor de ek9 lijn ivm dagelijks gebruik.
civic ej9 d14a3 b16a2 1997 > daily
Delsol vti-e b16a2 > parts car

Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant :D

Wie is wie >> http://www.hondacommunity.nl/forum/viewtopic.php?f=276&t=78449

Gebruikers-avatar
ijstheepak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 432
Geregistreerd:
23 Mrt 2014, 20:13
Woonplaats:
hoogeveen


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
cron