d15z6 olietemperatuur

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Re: d15z6 olietemperatuur

Berichtdoor GoThanh » 15 Dec 2015, 11:31

Met b18 op straat snelweg 110, op circuit 130 a 140
K20 op straat snelweg 100, circuit 130 a 140
K24 op straat snelweg 95, circuit 130 a 140
K24 op straat snelweg 90, circuit 95 a 100 met koeler

150 is wel echt warm haha is je olie net als water kwa viscositeit...

Circuit werk is gewoon oliekoeler, heb al zo vaak gereden en getest je olie blijft echt fatsoenlijk als het niet te warm wordt.

Heeft een D15 warmtewisselaar tussen KVS en olie?
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: d15z6 olietemperatuur

Berichtdoor D-Per4mance » 15 Dec 2015, 20:28

Stock D-serie in ieder geval niet. Althans zowel mijn D15B7 als mijn D16Y7 hebben er geen.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: d15z6 olietemperatuur

Berichtdoor Flip » 15 Dec 2015, 20:49

Kan mij eigenlijk geen enkele d series voor de geest halen die het wel heeft. Weet wel dat het bestaat. Maarja welke!
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: d15z6 olietemperatuur

Berichtdoor Bor » 15 Dec 2015, 20:59

EJ2_B16A2 schreef:De meter in je oem klokkenpaneel is van de koelvloeistof :)


Flip schreef: En nee dat mag niet. Die 2 staan "los" van elkaar. :cheesygrin:


:doh: Dat wist ik eigenlijk wel. :doh:

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: d15z6 olietemperatuur

Berichtdoor hondanickx » 15 Dec 2015, 22:38

De oudere D-series blokken van de crx /Civic 1988-1991, D16a9/z5 dohc hadden een warmtewisselaar zitten stock.
Temperatuur meten in de oliesandwich en in de oliepan scheelt al 10 graden dan kan je makkelijk 120graden halen met gewoon rijden .
Voorheen zat ik altijd 90 -100 ° met gewoon autostrade rijden op men D14 (sensor in de olie sandwich)nu altijd 80-90° met de sensor in de pan.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Vorige

Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten
cron