motor hapert tijdens opwarmen

Alle motorische vragen komen hier aan bod

motor hapert tijdens opwarmen

Berichtdoor Guido5121 » 09 Nov 2015, 13:18

Hoi Hondarijders,
Ik heb hier een lastig iets waar ik niet achter komen. Als de auto een dag niet heeft gelopen is het erger. Wat er gebeurt is dat je hem gewoon kan starten, slaat ook meteen aan. Als je een stukje hebt gereden, een paar minuten of kilometer dan begint hij in te houden, rijd je door dan gaat hij haperen en slaat af. Als je opnieuw start is het weer even weg, maar komt even later weer terug. Je merkt dat hij inhoudt, gaat haperen en afslaat. Opnieuw starten en dan is het weer weg. Het is me vanmorgen twee keer overkomen.
Het is een Civic van 2002 met 1.4 motor. Check engine lampje blijft uit. Beurtje gegeven (bougies, olie +filter, luchtfilter). geen verschil. lamdasonde vervangen, geen verschil.
Heeft iemand misschien nog suggesties? Het valt me wel op dat de temperatuurmeter op 1/3 blijft staan, maar ik weet niet of dat zo hoort. Ik was van plan om het koelsysteem te ontluchten, misschien zit er een luchtbel in die de boel in de war stuurt.
Groeten,
Guido
ride what you have until it doesn't do the job anymore

Guido5121
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 9
Geregistreerd:
03 Sep 2015, 16:15
Woonplaats:
Gilze-Rijen

Re: motor hapert tijdens opwarmen

Berichtdoor Kevinio » 09 Nov 2015, 16:01

Klinkt als een ICM of bobine die aan het overlijden is, of het massapunt op het thermostaathuis dat opgeschuurd moet worden.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: motor hapert tijdens opwarmen

Berichtdoor Guido5121 » 09 Nov 2015, 16:08

Aha, bedankt! Daar ga ik eens naar kijken. Een icm is een ontstekings module.
ride what you have until it doesn't do the job anymore

Guido5121
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 9
Geregistreerd:
03 Sep 2015, 16:15
Woonplaats:
Gilze-Rijen


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
cron