Deze turbo geschikt?

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Deze turbo geschikt?

Berichtdoor HondaVirus » 11 Okt 2015, 18:32

Goedenavond allemaal,

Ik ben sindskort in het bezit van een mooie EK3 met d15z6 motor. Hier gaat nog het een en ander aan gedaan worden, onder andere

obd1 conversie
d16z6 nok (in bezit)
d16z6 ontsteking
verstelbaar nokkenas tandwiel
d16z6 intake met b16a2 gasklep (in bezit)
andere uitlaatlijn
s20 bak+lsd (paar jaar terug overgenomen van mielko)
verlicht vliegwiel
rpc stage 2 koppeling (in bezit)

Ook heb ik wel eens gedacht om deze na een tijdje te gaan boosten. Nu was ik bij een vriend die toevallig nog ergens verstopt in een hoekje, een turbo'tje heeft liggen.
Ik heb heel weinig tot geen verstand van turbo's, maar wat niet is kan nog komen 8)
Dus ik vroeg mij af of deze turbo enig sinds geschikt is om de EK3 te boosten op stock blok??? :twisted: Kan hem namelijk voor een zeer klein prijsje overnemen!

De turbo komt van een Nissan skyline r33 RB26DETT motor
Afbeelding

het is de 14411-24u04, zie onderstaand schema voor de specs
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie kan mij hierbij helpen, is deze turbo te klein, precies goed of helemaal niet ideaal?

Mvg

HondaVirus
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 49
Geregistreerd:
24 Feb 2012, 20:56

Re: Deze turbo geschikt?

Berichtdoor Zwetje » 12 Okt 2015, 06:03

Ik heb hier de aftermarket versie van gehad op D15z6 met mini-e. In mijn ogen kan je geen betere betaalbare turbo vinden voor dit blokje. Snelle spool, en houd hem vast tot einde van toerenbereik.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Deze turbo geschikt?

Berichtdoor Kevinio » 12 Okt 2015, 06:25