verschil obd 1 obd2a injectoren

Alle motorische vragen komen hier aan bod

verschil obd 1 obd2a injectoren

Berichtdoor Jdm Civic » 06 Okt 2015, 08:45

Weet iemand of er verschil zit qua weerstand als het gaat om obd1 en obd 2 in weerstand. Ik zat gister met verbazing te kijken dat er bij mij nog obd2 injectoren in zaten terwijl ik op een gechipte P28 rijdt met harnas (EJ6). Ik heb er gister RC 390cc obd1 injectoren ingezet, als ik mij niet vergis is het gewoon een kwestie van obd1 injector stekkers overzetten right?
Heb een complete turbokit overgenomen welke van exact een zelfde blok af komt inclusief ecu injectoren etc. Ga er vanuit dat ik hiermee in ieder geval normaal kan starten. Zal uiteindelijk wel afgesteld gaan worden.

Hoor toch graag mensen die dit kunnen bevestigen :D

Jdm Civic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1299
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 09:35
Woonplaats:
Veenendaal

Re: verschil obd 1 obd2a injectoren

Berichtdoor Zwetje » 06 Okt 2015, 08:57

Het is inderdaad kwestie van die clipjes even wisselen. Jij hebt saturated injectoren. Alleen de peak & hold injectoren hebben een restistorbox nodig. Dit is bij jou niet het geval.

Heb je ook de ECU over genomen? Want door de grotere injectoren zou ik hem niet starten met een standaard ECU.

info:
http://honda-tech.com/forced-induction- ... d-2927854/
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: verschil obd 1 obd2a injectoren

Berichtdoor Jdm Civic » 06 Okt 2015, 09:02

Jaa precies wat ik al dacht.. ECU heb ik erbij idd (staat erbij) Blok zou prima moeten lopen, enkel de inlaat is anders (d16z6 vs d15z6) dit zou naar mijn mening geen gigantisch verschil moeten maken. Nu heb ik gelezen dat de d15z6 intake zelfs beter is voor boost, mits die daarop getuned wordt. Mooi meegenomen dus.

Jdm Civic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1299
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 09:35
Woonplaats:
Veenendaal

Re: verschil obd 1 obd2a injectoren

Berichtdoor Error » 06 Okt 2015, 09:04

verschil zit alleen in clips idd (en evt verbeterd nevelpatroon maar dat boeit toch niet aangezien jij andere injectoren gaat gebruiken)

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: verschil obd 1 obd2a injectoren

Berichtdoor Error » 06 Okt 2015, 09:06

Jdm Civic schreef:Jaa precies wat ik al dacht.. ECU heb ik erbij idd (staat erbij) Blok zou prima moeten lopen, enkel de inlaat is anders (d16z6 vs d15z6) dit zou naar mijn mening geen gigantisch verschil moeten maken. Nu heb ik gelezen dat de d15z6 intake zelfs beter is voor boost, mits die daarop getuned wordt. Mooi meegenomen dus.

d15z6 schijnt idd voor boost beter te zijn ivm groter plenum.. Ik denk niet dat het wereldschokkende verschillen zullen zijn.

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: verschil obd 1 obd2a injectoren

Berichtdoor Jdm Civic » 06 Okt 2015, 09:09

Ga ik inderdaad ook niet vanuit. Ik hoor binnenkort wel hoe die loopt :up:
Thanks voor jullie snelle reacties weer toppers! :cheers:

Jdm Civic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1299
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 09:35
Woonplaats:
Veenendaal

Re: verschil obd 1 obd2a injectoren

Berichtdoor Zwetje » 06 Okt 2015, 10:33

Belangrijk is dat je die ECU gebruikt ivm het aantal CC's van de injectoren. Die intake zal het verschil niet maken. Je vertelde dat je een A/F meter hebt hè? Hou die goed in de gaten. Maar met die ECU moet je gewoon naar de tuner kunnen rijden. De set-up is nagenoeg gelijk.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten
cron