swap vraag

Alle motorische vragen komen hier aan bod

swap vraag

Berichtdoor -civic010coupe- » 28 Aug 2015, 08:42

hallo,

ik vraag mij ineens af, is het mogelijk om een 2015 motor in een eg ej enz te hangen?
en dan bedoel in een normale motor geen hybride.
kijk ik begrijp ook wel alles is mogelijk als je het zelf maakt maar ik bedoel of dat op internet aangeboden wordt, motorsteunen en ecu aanpassingen aandrijfassen enz.
ik heb geen idee wat voor motors er tegenwoordig in de honda's zitten? ik ben gestopt na de k20 want daar heb je bvb alles voor.
maar tegenwoordig zijn de motoren stuk zuiniger en misschien als je het op kenteken krijgt kan je met je oldtimer de stad weer in zonder de boetes.
is het al eens eerder gevraagd? ik kan er namelijk niet veel over vinden of ik zoek verkeerd.

groeten
Rotterdam -010-

Gebruikers-avatar
-civic010coupe-
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 27
Geregistreerd:
27 Nov 2011, 15:15
Woonplaats:
Rotterdam

Re: swap vraag

Berichtdoor D-Per4mance » 30 Aug 2015, 09:59

Theoretisch kan het... Of het jou in de praktijk ook zou lukken? Ik ben bang van niet.

Daarbij mag je met een EG/Ej elke stad in europa gewoon in. Milieuzone's zijn enkel voor diesels. In Duitsland krijg je gewoon mooi een groene sticker voor je Civic.

Co2 uitstoot krijg je niet op kenteken. Deze wordt voor een auto/motor bepaald bij de europese typegoedkeuring. Alles wat je naderhand in elkaar klust krijgt enkel een individuele goedkeuring.

Daarbij denk ik dat een 2015 motor helemaal niet zo veel schoner/zuiniger is dan bijvoorbeeld een D15Z6 of Civic Vei blokje. Die dingen lopen 1:18 en hebben gewoon een lambda geregelde uitstoot.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: swap vraag

Berichtdoor -civic010coupe- » 08 Sep 2015, 11:25

ok ok ja ik bedoelde meer voor een crx ofzo, iets dat voor 92 is in ieder geval.
het was ook niet voor mij bedoeld meer het algemeen, mijne staat zelfs verkeerd geregistreerd, ik heb volgend het rdw een 1996 model ej6 ofzo plus er hangt net een ander blok in

maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat benzine ook in die boete regeling zat alleen dat er een ander bouwjaar aan verbonden zat, maar goed zelf geen last van.

ik heb het nog even snel opgezocht op rijnmond.nl het volgende staat daar:
Het gemeentebestuur wil in het centrum een milieuzone instellen. Daar mogen vanaf 1 januari geen benzine-auto's meer rijden die ouder zijn dan 1 juli 1992. Dieselauto's moeten jonger zijn dan 2005, om de milieuzone in te mogen rijden. Een uitzondering wordt gemaakt voor alle auto's ouder dan veertig jaar. Deze oldtimers mogen wel overal in de stad komen.

vind wel jammer dat met die nieuwe regels veel oude autos verdwijnen, ik hoopte er wat op te kunnen verzinnen. Maar electronisch ben ik niets waard en alles draait daar op tegenwoordig.

iig bedankt voor je reactie :like:
Rotterdam -010-

Gebruikers-avatar
-civic010coupe-
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 27
Geregistreerd:
27 Nov 2011, 15:15
Woonplaats:
Rotterdam


Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
cron